یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

استاندار فارس: احداث شبکه فرعی رسیدن آب از خلیج فارس به بیرم آغاز شود

  استاندار فارس با اشاره به مشکلات آبی شهر بیرم، خواستار تسریع در احداث شبکه فرعی رسیدن آب از خلیج فارس به شهر بیرم شد. محمدهادی ایمانیه در دیدار با…

 

استاندار فارس با اشاره به مشکلات آبی شهر بیرم، خواستار تسریع در احداث شبکه فرعی رسیدن آب از خلیج فارس به شهر بیرم شد.

محمدهادی ایمانیه در دیدار با یزدان رضایی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به قانون مولدسازی گفت: بودجه‌های عمرانی و جاری کشور طبیعتاً پاسخگوی مسائل و مشکلات نیست؛ اگر این قانون با تفویض اختیار به استان‌ها به شیوه درست اجرا شود گام مهمی در پیشبرد اهداف کلان کشور و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان‌هاست.

وی خواستار تشکیل ستاد مولدسازی مجموعه وزارت نیرو در استان شد و افزود: تشکیل این ستاد را به استان ابلاغ و میزان مولدسازی را نیز تکلیف کنید چرا که بهترین راه حل تامین منابع مالی پروژه‌های نیمه تمام، همین قانون است.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سفر دوم دولت سیزدهم به استان فارس مسئله فاضلاب بلوار اتحاد و رفع مشکلات آن به تصویب هیئت دولت رسید لذا می‌خواهیم طبق مصوبه دولت این مهم سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی با اشاره به وضعیت آب آشامیدنی شهر بیرم نیز گفت: باید احداث شبکه فرعی رسیدن آب از خلیج فارس به شهر بیرم هرچه سریع‌تر آغاز شود.

ایمانیه با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با بانک توسعه اسلامی مبنی بر احداث تصفیه خانه‌های ۶ شهر استان فارس اظهار کرد: این مسئله پیشرفت‌های بسیاری داشته اما ظاهراً همچنان مشکلاتی دارد که با رفع آن مشکل احداث فاضلاب ۶ شهر بزرگ استان حل می‌شود.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به کاهش مصرف و رعایت الگوی آن و همچنین مصرف بهینه و مورد نیاز تاکید کرد و گفت: عمده اعتبارات کشور برای تامین منابع جدید آب و برق استفاده می‌شود اما لازم است اعتباری ویژه و ستاره‌دار برای کاهش مصرف آب و برق در نظر گرفته شود.

ایمانیه گفت: بیش از ۲۰ درصد منابع آب در شهر شیراز به صورت سالانه به دلیل فرسودگی و پوسیدگی شبکه‌های آب به هدر می‌رود لذا نیازمند بازسازی فوری است که آن هم، نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه از جانب وزارت نیروست.

وی خواستار تعیین وضعیت نیروگاه‌های خنج و آلومونیوم لامرد شد و در ادامه افزود: با توجه به قول وزیر محترم نیرو مبنی بر ترکیبی شدن نیروگاه حافظ شیراز تقاضا داریم این مهم سریع‌تر به سرانجام برسد تا ۵۰۰ مگاوات برق وارد شبکه توزیع شود.

در پایان بر ضرورت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر تاکید کرد و افزود: برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان فارس هیچ مسئله‌ای وجود ندارد و حمایت کامل دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط استان از این طرح ارزشمند فراهم است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین