یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

آقاي مدير كل فكري كنيد!!

يكي از وظايف اداره كل راه و شهرسازي، تأسيس راههاي مختلف و نزديك كردن استان‌ها به همديگر و ايجاد آرامش در فضاي عمومي كشور است. برخي راهها از اهميت ويژه‌اي…

يكي از وظايف اداره كل راه و شهرسازي، تأسيس راههاي مختلف و نزديك كردن استان‌ها به همديگر و ايجاد آرامش در فضاي عمومي كشور است.

برخي راهها از اهميت ويژه‌اي برخوردارند و بعضي از آنها اهميت كمتري دارند براي مردم كشور ما اتصال مناطق مختلف كشور به آستان قدس رضوي و پابوسي مرقد هشتمين امام از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

به همين علت همه مسئولين راهها مي‌كوشند مبدأ را به مقصد مذكورنزديك‌تر نمايند.لارستان به مقصد مشهد مقدس از جمله راههاي پررفت و آمدي است كه در حال حاضر  از ۴ مسير مختلف صورت مي‌گيرد.

مسير اول لار مشهد از طريق شيراز ، اصفهان، تهران – چالوس، گرگان و مشهد است كه جمع كل فاصله ۲۳۱۵ كيلومتر است.

مسير دوم از طريق شيراز، اصفهان، تهران، رودهن، ساري، گرگان و مشهد است كه ۲۲۳۲ كيلومتر است.

مسير سوم شيراز – تهران – سمنان – نيشابور – مشهد به طول ۲۱۴۰ كيلومتر و مسير چهارم شيراز، آباده، يزد، طبس، ديهوك، فردوس و مشهد  به طول ۱۷۸۸ كيلومتر است كه معمولاً از مسير چهارم به خاطر مسافت كمتر، استقبال بيشتري صورت مي‌گيرد.

مسير پنجم كه در واقع مسير پيشنهادي است از طريق درز و سايبان  به طرف دو راهي حاجي آباد بندر به طرف سيرجان، كرمان، راور و  نهايت مشهد است كه ۱۴۴۸ كيلومتر است

كه در اين مسير ۲۵ تا ۳۰ كيلومتر خاكي و داخل دشت است كه اگر اين مقدار آسفالت شود اين راه از همه چهارراه سابق نزديكتر خواهد بود  و به ترتيب با مسير اول ۸۶۷ كيلومتر و مسير دوم ۷۸۴ كيلومتر و مسير سوم ۶۹۲ كيلومتر و مسير چهارم ۳۴۰ كيلومتر كاهش مسير خواهد داشت كه حدود ۴ ساعت فاصله راه را كم مي‌كند.

مزيت راه پيشنهادي علاوه بر كاهش مسير، مي‌تواند باعث كاهش ترافيك مسيرهاي چهارگانه فوق‌الذكر گردد و از طرفي  با حدود ۲۰ كيلومتر آسفالت جاده لار – دوراهي حاجي آباد رونق محدوده درز و سايبان و نواحي پيرامون و خروج آنها از بن‌بست ميسّر مي‌گردد. اين مسير مي‌تواند بارهاي ترافيكي و محموله‌هايي كه نه فقط از لارستان بلكه از محدوده‌هاي غربي لارستان من جمله  عسلويه،  گاوبندي و… به سمت شرق كشور و برعكس در حال ترانزيت است به راحتي ساپورت  نمايد.

شايان ذكر است كه اين جاده قديم لار – كرمان بوده و تبادل فرهنگي گذشته كه اخيراً بين اين دو منطقه كمي كم‌رنگ شده است مي‌تواند مجدداً احيا گردد.

با توجه به توضيحات فوق، شايسته است جناب آقاي مديركل با درايت و آينده‌نگري اين مهم را به انجام برسانند و با آرامشي كه براي عموم ايجاد مي‌شود دعاي خير همگان بدرقه راه خود نمايد.انشاا…

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “آقاي مدير كل فكري كنيد!!”

  1. رستمي گفت:

    بعضي موضوعات در حوزه راه لارستان به نظر مي رسد متاسفانه مغفول مانده و سياست هاي اين اداره كل تابع نفوذ اصحاب قدرت بوده تا مد نظر بودن اهداف ايجاد اين اداره كل. يكي از موضوعات همين موضوع مطرح شده است كه مي تواند حوزه خدمت را فراگيرتر نمايد . يكي ديگر از موضوعات مغفول ماندن اتصال دو قطب لارستان بزرگ است كه متاسفانه عدم توجه به آن موجب تفكيك لارستان و كاهش جايگاه آن گرديده است براي جلوگيري از خسارت بيشتر طرح اتصال بيرم به صحراي باغ و لارستان است كه علاوه بر پيوند و تقويت اين دو قطب در توجيه طرح جديد جنوب به مشهد هم كمك شاياني خواهد كرد. اميد است با نگاه واقع گرايانه مدير كل جديد مهندس باقري فرد شاهد اقدام و عمل در اين حوزه باشيم

  2. مهدی آبنوس گفت:

    سلام مگه شما چشم بصیرت ندارید نمی بینید این همه راه سازی در لامرد
    بسته دیگه بنده خدا چقدر کار کنه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین