یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

برگزاری جشن گلستان خوانی ادارات جنوب فارس در لارستان

میلاد لارستان: جشنواره گلستان خوانی ادارات آموزش و پرورش سیزده شهرستان و منطقه حوزه قطب جنوب استان فارس به میزبانی لارستان برگزار شد.

جشنواره گلستان خوانی ادارات آموزش و پرورش سیزده شهرستان و منطقه حوزه قطب جنوب استان فارس به میزبانی لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ در مراسمی با حضور سیزده شهرستان و منطقه حوزه قطب جنوب استان فارس جشن گلستان خوانی در سالن غدیر شهر لار برگزار و گروههای منتخب نمایشی به نمایندگی از مدارس هر آموزش و پرورش به اجرای برنامه پرداختند.

در ابتدای این مراسم، مدیر آموزش و پرورش لارستان ضمن خیرمقدم به مهمانان و تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم، سعدی را یک چهره جهانی و مردمی دانست و اظهار داشت: آثار سعدی جهان شمول است و در همه زمینه ها و موضوعات موفق وارد شده و نیاز جامعه امروز ما را به خوبی و با زبانی فصیح در آن زمان بیان کرده است.

محمد فیاض پور با اشاره به اینکه سعدی در همه امور تبحّر دارد و از عدل، احسان، مردمداری، توجه به اقشار مختلف جامعه گرفته تا موضوع اقتصاد و قناعت همه در آثار نظم و نثر او با چیرده دستی بیان شده، افزود: صدا و سیما به جای آنکه به ساخت سریال های بی محتوا بپردازد آثار سعدی را که همه سرشار از پند و حکمت است به تصویر بکشد.

محمد گشتاسبی کارشناس دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه پیش از اجرای طرح گلستان خوانی در اکثر مدارس دامنه لغات دانش آموزان پایین و اعتماد به نفس آنها نیز ضعیف بود، گفت: دانش آموزان قبل از آغاز این طرح حتی برای خواندن یک مقاله مشکل داشتند که خوشبختانه پس از اجرای این برنامه که تقریباً در تمامی کلاسهای دوره دوم ابتدایی انجام شده، این باور و اعتماد به نفس را در دانش آموزان به وجود آورده تا در هر محفلی برنامه ای در خور تحسین اجرا کنند.

این مسئول همچنین خواستار ارائه پیشنهادات و نظرات از سوی همکاران و کارشناسان جهت برگزاری پربارتر و بهتر این جشن در سال های آتی شد و تصریح کرد: چون در اولین سال اجرای این جشنواره قرار داریم، ممکن است کاستی ها و نقائصی داشته باشد.

وی ادامه داد: با حمایت های مدیران مدارس و کارشناسان ادارات امید می رود این طرح از استان فارس به سایر استانها تعمیم یابد و به یک برنامه ملی تبدیل شود.

از دیگر برنامه های این جشنواره در لارستان، اجرای سرود دانش آموزی، اجرای کنسرت سنتی و در نهایت اجرای نمایش گلستان خوانی توسط گروههای منتخب مدارس از شهرستان ها و مناطق جنوب فارس بود و در پایان نیز با اهدای تندیس سعدی به معاونین آموزش ابتدایی این ادارات و اعطای هدیه و بسته های فرهنگی به تمامی دانش آموزان شرکت کننده، از آنها تقدیر بعمل آمد.

به گزارش میلاد لارستان؛ جشن گلستان خوانی در قطب های چهارگانه استان فارس برگزار شده است و در حوزه قطب جنوب فارس که به میزبانی لارستان برگزار شد، ادارات آموزش و پرورش شهرستان های قیر و کارزین، مُهر، خنج، گراش، لامرد، لارستان و مناطق اشکنان، علامرودشت، دگله دار، اوز، جویم، بیرم و عشایری حضور داشتند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین