دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8
در سال جاری زراعی صورت گرفت

رکوردزنی کشاورزان خنجی در تولید گندم

میلاد لارستان: کشاورزان شهرستان خنج موفق شدند در هر هکتار زمین ۱۰ تن گندم برداشت و رکورد تولید گندم در سال جاری را به نام خود ثبت کنند.

کشاورزان شهرستان خنج موفق شدند در هر هکتار زمین ۱۰ تن گندم برداشت و رکورد تولید گندم در سال جاری را به نام خود ثبت کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: کشاورزان شهرستان خنج در سال زراعی جاری با تغییر شیوه آبیاری از غرقابی به قطره ای با کمترین آب مصرفی در آبیاری مزارع با تولید حداکثر ۱۰تن محصول گندم در هر هکتار رکورد تولید گندم را در سال زراعی جاری بنام خود ثبت کردند.

بستان اسلامی افزود : شهرستان خنج از شهرستان های گرم وخشک استان است و بزرگترین مشکل ما کاهش آب سفره های زیر زمینی افزایش شوری آب وخاک است به همین دلیل امسال برای اولین بار توانستیم ۱۱۵۰ هکتار از گندمزارهای این شهرستان را به روش کشت سوپر دریپ ( آبیاری نواری ) آبیاری کنیم.

بستان اسلامی افزود: با استفاده از این روش توانستیم تولید گندم آبی را از ۵تن در هکتار به ماکزیمم ۱۰تن وبطور میانگین به ۷تن در هکتار برسانیم.

مدیر جهاد کشاورزی خنج با بیان اینکه در سال گذشته هفت هزارتن گندم در این شهرستان تولید شد گفت: پیش بینی می شود این میزان امسال به دو برابر افزایش یابد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین