شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

بازخوانی برگزیده ای از سخنان رهبرمعظم انقلاب در لار

سخنان پرمحتوای رهبر معظم انقلاب در ۱۹ اردیبهشت۱۳۸۷ در جمع خیل مشتاقان در لارستان، نکات بسیار مهمی در راستای ادبیات استراتژیک منطقه ای نیز به همراه داشته است که خلاصه…

سخنان پرمحتوای رهبر معظم انقلاب در ۱۹ اردیبهشت۱۳۸۷ در جمع خیل مشتاقان در لارستان، نکات بسیار مهمی در راستای ادبیات استراتژیک منطقه ای نیز به همراه داشته است که خلاصه ای از ان را مرور می کنیم:

الف) همه برای اسلام باید تلاش کنیم؛ شیعه و سنی باید برای اعلای کلمه‌‌ی توحید، اعلای ارزشهای اصیل اسلامی، برای اجرای قوانین محمدی (صلّی اللَّه علیه و آله) همه‌‌ی تلاشمان را انجام بدهیم؛ نگذاریم اختلاف‌نظرها، اختلاف اجتهادها، اختلاف سلیقه‌ها، حتّی گاهی اوقات کینه‌های شخصی، غرض‌ورزی‌های شخصی، بر زندگی ما، بر مشی ما غلبه کند و دشمن را شاد کند.

ب) ایران اسلامی با وجود خود، اقتدار خود، پیشرفت خود، و با اتحاد خود، به دنیای اسلام نشان میدهد که میتوان در مقابله‌‌ی با توطئه‌‌های متراکم دشمنان و در این دنیای متلاطم، نظام اسلامی تشکیل داد؛ میتوان حاکمیت اسلام را به صحنه آورد.

043

ج) ملتها بحمدالله با هم همدلند؛ اختلافات طائفی و فرقه‌ای و مذهبی نمیتواند میان ملتها شكاف ایجاد كند، مگر به وسوسه‌ی دشمن.

د) دشمن، امروز سعیش بر این است که این مرکزیت حرکت عظیم اسلامی، این مرکزیت و قلب امت اسلامی، یعنی ملت ایران را – که مایه‌ی تحرک دنیای اسلام شده است – از کار بیندازد.
همه‌ی خیرات و بركاتی كه یك ملت آرزومند داشتن آنهاست، به بركت اسلام برای یك ملت حاصل میشود.

ه) امروز بزرگترین راه برای ملت ایران تمسك به اسلام است. جمهورى اسلامى از بن دندان معتقد به اتحاد اسلامى است؛ اتحاد اسلامى به معناى همدلى ملتها و همكارى دولتهاست.

و) نام لار در تاريخ اخير ايران از نام مرحوم آيت‌الله العظمى سيد عبدالحسين لارى قابل جداكردن نيست.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین