جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
با حضور مدیر کل کمیته امداد فارس برگزار شد

نشست نیک‌اندیشان لارستانی مقیم شیراز

میلاد لارستان: گردهمایی لارستانی‌های نیک اندیشِ مقیم شیراز به دعوت کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان، در سالن اجتماعاتِ مجتمع فرهنگی آیت الله ربانی شیراز برگزار شد.

گردهمایی لارستانی‌های نیک اندیشِ مقیم شیراز به دعوت کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان، در سالن اجتماعاتِ مجتمع فرهنگی آیت الله ربانی شیراز برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ برنامه‌ای جدید و ابتکاری که با دعوت کتبی و تلفنی از تعداد زیادی از خیراندیشان و نخبگان لارستانیِ مقیم شیراز انجام شد و در آن مدیر کل جدید کمیته امداد امام خمینی استان فارس به همراه معاون مشارکتهای مردمی، رییس شبکه های مردمی و رییس روابط عمومی اداره کل امداد فارس حضور داشتند.

هرچند تعداد حاضران در این نشست صمیمی کمتر از مدعوین بود اما با اجرای برنامه‌ای باکیفیت و پخش کلیپ‌ها و فیلم‌های کوتاه، اقدامات کمیته امداد شهرستان لارستان به اطلاع حاضران رسید.

در نشست لارستانی‌های مقیم شیراز، رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان و تعدادی از معتمدین و اعضای شورای اسلامی شهر بنارویه حضور داشتند تا ضمن اطلاع از فعالیت‌های گسترده کمیته امداد و همچنین اعلام آمادگی برای همکاری و همیاری، از مدیر کل کمیته امداد استان فارس تقدیر کنند.

هوشنگ دلاور مدیر کمیته امداد خمینی لارستان به عنوان میزبان جلسه، در سخنان کوتاهی ضمن سپاسگزاری از نیک‌اندیشان و بزرگان لارستانی مقیم شیراز، گزارش مختصری از اقدامات این نهاد در سطح شهرستان لارستان ارائه داد و گفت: باید با اقدامات و تلاش‌های بیشتر ضمن رفع فقر و محرومیت به عنوان عامل مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، برخی تصوراتاشتباه افکار عمومی نسبت به کمیته امداد را تغییر داد.

نامبرده خاطر نشان ساخت که لارستان از دو نعمت بزرگ مادی و معنوی برخوردار است که نعمت مادی آن ثروت نیک اندیشان و نعمت معنوی آن نگاه خیر خواهانه و نیک اندیشانه آنهاست که میتواند در جهت محرومیت زدایی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی توانمندسازی و تلاش برای استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش را مهم‌ترین فعالیت اساسی کمیته امداد لارستان خواند و از حمایت‌ها و حضور مدیر کل کمیته امداد در جلسه تشکر ویژه کرد.

در بخش دیگر جلسه، دکتر بذرافشان مدیر کل کمیته امداد استان فارس از کمیته امداد لارستان در دعوت از لارستانی‌های مقیم شیراز قدردانی و آن را اقدامی در جهت وحدت و انسجام و تسریع در امور نیک‌اندیشانه توصیف کرد.

وی با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه اطهار، به‌ویژه حضرت علی (ع)، تصریح کرد: ارزش و اعتبار ما به خدمت مخلصانه به محرومین است؛ و فقرا و نیازمندان باید مورد تکریم ما قرار گیرند.

ایشان با بیان خاطراتی از حضور خود در بین خانواده های تحت پوشش در چند روستا و شهر محروم، به بیان میزان محر ومیت آنها پرداخت و سهل ا نگاری در مددرسانی به این قشر را گناهی نابخشودنی برشمرد.

این مقام مسئول ادامه داد که برآنیم در مرکز استان، هر شهرستانی به مدد نیازمندان شهر خود رسیده و مساعدتهایش را به سمت شهرستان خود گسیل دهد.

در پایان برنامه، مهندس طاهری فرد به عنوان نماینده لارستانی‌های مقیم شیراز حاضر در جلسه ، با استناد به جملاتی زیبا از نهج البلاغه، دستگیری از ایتام را جزء مسائل اساسی و مورد تأکید در اسلام و بلکه همه ادیان و مذاهب خواند.

شعرخوانی خانم ناظره بیغرض از شاعران جوان و خوش‌ذوق لاری از دیگر بخش‌های این نشست صمیمانه‌ی دو ساعته بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین