شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12
با حضور مدیرکل دادگستری فارس صورت گرفت:

روسای دادگستری لارستان تودیع و معارفه شدند

میلاد لارستان: طی مراسمی با حضور مسئولین استانی و محلی روسای سابق و جدید دادگستری لارستان تودیع و معارفه شدند.

طی مراسمی با حضور مسئولین استانی و محلی روسای سابق و جدید دادگستری لارستان تودیع و معارفه شدند.

به گزارش میلاد لارستان؛ بپیش از ظهر امروز طی آئینی با حضور علی القاصی مهر مدیرکل دادگستری استان فارس، روسای دادگستری شهرستانهای داراب، مهر، قیر و کارزین، فسا، لامرد، گراش، علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حجت الاسلام مختار موسوی امام جمعه لارستان، علمای شیعه و سنی و جمع زیادی از قضات، معتمدین و نیورهای نظامی و انتظامی روسای سابق و جدید دادگستری لارستان تودیع و معارفه شدند.

در این مراسم، مدیرکل دادگستری استان فارس سرعت عمل در رسیدگی ها و برخوردهای قاطع و بدون اغماض با متعرضان به نوامیس و اموال مردم را از اولویت و مطالبه اصلی دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: بیشترین آمار جرائم در شهرستان لارستان مربوط به قاچاق کالا و ارز و همچنین قاچاق مواد مخدر است که دلیل آن موقعیت جغرافیایی و همسایگی با استان های مرزی است.

وی افزود: مرتکبین به جرائم در شهرستان لارستان، اغلب از غیربومی ها هستند، خاطر نشان کرد: قاچاق سازمان یافته کالا و ارز اقتصاد یک کشور و منطقه را مریض و دچار صدمه می کند که مقام معظم رهبری آن را سمّی برای تولید داخلی می دانند.

امام جمعه لارستان نیز، ایجاد شیعیان  لندن نشین و شبکه های ماهواره ای برای توهین به مقدسات شیعیان و اهل سنت را در راستای اختلاف افکنی و تسلط بر ملت مسلمان برشمرد و تصریح کرد: آنان در صدد هستند میان مبانی انسانی و اسلامی فاصله بیاندازند که از سوی جمهوری اسلامی مطرح می شود.

حجت الاسلام موسوی خدمت به مردم را عبادت دانست و افزود: همه مسئولین می بایست در زمان مسئولیت شان قدر این فرصت را بدانند و از هیچ اقدامی برای پیشبرد کارهای مردم دریغ نکنند.

مدیر حوزه علمیه امام علی بن ابی طالب(ع) لارستان نیز با تقدیر از دستگاههای نظامی و امنیتی برای برقراری امنیتی پایدار و باثبات در لارستان، گفت: این امنتی مرهون تلاش های علما شیعه و سنی منطقه و همچنین تدین مردم این شهرستان است.

حجت الاسلام سیداکبر موسوی لارستان از مدیرکل دادگستری استان فارس خواست تا با توجه به بُعد مسافت و جلوگیری از اطاله دادرسی، یک شعبه دادگاه تجدیدنظر در دادگستری لارستان تأسیس شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس سابق دادگستری لارستان هم در سخنانی سابقه تشکیل دادگستری در لارستان را به سال ۱۳۱۵ دانست و گفت: شهرستان لارستان دارای قدیمی ترین دادگاه در کشور است.

وی شهرستان لارستان را امن ترین شهرستان فارس معرفی کرد و افزود: در تیرماه سال ۱۳۹۱، در مجموع ۱۹۸۵ پرونده بود که با تلاش شبانه روزی کارکنان دادگستری لارستان در حال حاضر کل موجودی پرونده های این شهرستان به ۳۶۴ پرونده کاهش یافته است.

شیخ صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اهل سنت در بخش اوز لارستان نیز در سخنانی گفت: براساس قرآن کریم، زمانی که می خواهیم سخن بگوییم، باید عادلانه و امانت سخن بگوییم و در قضاوت ها نیز به عدل حکم کرد.

وی بیان کرد: مبادا دشمنی ها سبب جفا و ظلم در حق آنان شود و از قسط و عدل عبور شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز در سخنانی امنیت و آسایش در این شهرستان را حاصل تدین و انضباط مردم دانست و گفت: آن جرائمی که در شهرستان لارستان رخ می دهد، عمدتاً توسط و غیربومی هاست.

به گزارش  میلاد لارستان؛ در پایان این مراسم، از با اعطای لوح تقدیر تلاش چهار ساله حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در لارستان تشکر و به عنوان مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان فارس منصوب و طی حکمی محمدرضا انصاری که پیش از به عنوان رئیس دادگاه شهرستان گراش فعالیت داشت، به ریاست دادگستری شهرستان لارستان منصوب شد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین