یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 43

دولت برای محکم کردن جاپای خود در هرمزگان حرمت مردم رانگه دارد

نماینده منتخب مردم بندرعباس،قشم،حاجی آباد،بندر خمیر وابوموسی درمجلس دهم با اشاره به موضوع الحاق ۵ روستای غرب پارسیان گفت:دولت برای ادامه راه و محکم کردن جاپای خود در هرمزگان حرمت…

نماینده منتخب مردم بندرعباس،قشم،حاجی آباد،بندر خمیر وابوموسی درمجلس دهم با اشاره به موضوع الحاق ۵ روستای غرب پارسیان گفت:دولت برای ادامه راه و محکم کردن جاپای خود در هرمزگان حرمت مردم رانگه دارد.

IMG_9579

به گزارش میلادلارستان و به نقل از پایگاه خبری پارسیان خبر؛ احمد مرادی اظهار کرد: با وجود همه ظرفیت های ممکن وهمه پتانسیل های  موجود و آن همه انتظارات وخواسته های به حق مردم ، آیا مردم هرمزگان واقعا به انتظارات خود رسیده اند؟ مرادی گفت:به زعم نظرات کارشناسی،برخی از ظرفیت ها وپتانسیل ها در هرمزگان وجود دارد که در هیچ جای کشور نیست برای مثال دریای بی کرانی که در اختیار ماست که از پارسیان در حوزه کوشکنار گرفته وتا جاسک ادامه دارد واز این بابت ما بی نظیر هستیم. مرادی با اشاره به پتانسیل های عظیم صنعتی در هرمزگان گفت:اگر همه آیتم ها وهمه شرایط را درکنار همدیگر قرار دهیم شاهد آن خواهیم بود که سهم مردم هرمزگان از این همه پتانسیل وظرفیت های عظیم بسیار ناچیز است و نگران این هستیم که با این همه ظرفیت نرخ بیکاری ما در استان بالای ۳۰ درصد است .
IMG_9565

وی به مصوبه الحاق سال ۹۲ اشاره کرد وگفت:این اتفاق دل هر هرمزگانی را به درد آورد و به این جهت بگویند که اگر شما توانمند بودید بیش از ۱۰۰۰کیلومتر ساحل ودریا در اختیار داشتید وچون این توانایی را نداریدمی گذاریم یک استان دیگر که این توانایی را دارد وارد شود واین خفت وذلت برای همه ما باقی خواهد ماند.  مرادی افزود: موضوع فقط به الحاق ۵ روستا خاتمه نمی یابد وباید به عمق مسئله بنگریم وما خوشحالیم کسانی بودند که به زندان افتادند،درگیرشدند،مقاومت کردند وبه نوعی،کسانی که چشم طمع به این استان داشتند راچند قدم به عقب راندند.

IMG_9571

 مرادی گفت: اگردولت تدبیر وامید برای ادامه کار می خواهد جای پایی در این استان داشته باشد باید حرمت مردم هرمزگان را نگه دارد،عزت این مردم را حفظ نماید وآرامش مردم را در نظر بگیرد. وی با درخواست از دولت تدبیر وامید گفت:دولت باید وزرای خود وهمچنین استان فارس را توجیه کند واین اقدامات باعث این نشود که برای همیشه یک خاطره تلخ در ذهن مردم باقی بماند.

در ادامه شیخ احمد خنجی امام جمعه اهل سنت پارسیان با طرح این سؤال که تجزیه به چه منظور والحاق به چه مربوط گفت:از هر دو واژه الحاق وتجزیه سالهاست که مردم دارای استرس های خاص شده اند.

IMG_9545
وی به موضوع آلایندگی ها در شهرستان اشاره کرد وگفت: شایدمسئله ای  مهم تر از الحاق نیز وجود داشته باشد که بستگی به سلامت و وجود ما دارد وآن آلایندگی هایی است که امروز از صنایع پارس جنوبی به ما می رسد وچه بسا اگر صنایع فولاد،آلومینیوم در آینده در شهرستان مسقر شوند باید گفت که منطقه قابل زیست نخواهد بود. امام جمعه اهل سنت پارسیان اظهار کرد: آب،خاک،سلامت جامعه یک نعمت خدادادی است که باید هرجامعه ای از آن برخوردار باشد وصنعت نیز زمانی به کار جامعه می آید که در راه خود سلامت را نیز به وجود بیاورد.

IMG_9535
امام جمعه اهل سنت پارسیان با اشاره به آثار آلایندگی چاههای تابناک در شهرستان گفت: این آلایندگی ها بر سر شهرستان هویداست وما این آلایندگی ها را به جان می خریم که متأسفانه منفعت وسود آن شامل مناطقی دیگر می شود،واین در حالی است که ادعا می کنیم ۲۹ حلقه از چاههای گازی تابناک در حوزه استحفاظی هرمزگان قرار گرفته است.

شیخ احمد خنجی با تذکر به مسئولین هرمزگان گفت: مسئولین حریم خود را حفظ کنند، چرا مسئولین ما را مورد اجحاف قرار می دهند مگر چه تفاوتی میان مردم این شهرستان که از سالیان سال مدافعان خلیج همیشگی فارس بوده اند با مردم شهرستان های همجوار وجود دارد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین