دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
پس از 20 سال فعالیت/

کارخانه دامکو لارستان تعطیل شد/مرگ خاموش صنعت در لارستان

میلاد لارستان: شرکت تعاونی لبنیات پاستوریزه دامکو لارستان به عنوان اولین کارخانه تولید مواد غذایی در این شهرستان، پس از ۲۰ سال فعالیت تعطیل شد.

شرکت تعاونی لبنیات پاستوریزه دامکو لارستان به عنوان اولین کارخانه تولید مواد غذایی در این شهرستان، پس از ۲۰ سال فعالیت تعطیل شد.

منوچهر عابدی راد، مدیرعامل شرکت لبنیاتی دامکو لارستان در گفت و گویی با خبرنگار میلاد لارستان، اظهار داشت: از اول خرداد ماه سال جاری خط تولید شرکت لبنیاتی دامکو لارستان به دلیل مشکلات مالی متوقف شده و با وجود تعدیل ۱۳۰ نفر از نیروها و همچنین کاهش ظرفیت تولید به حدود یک هفتم سالهای اوج تولید، متأسفانه دیگر قادر به ادامه فعالیت نیستیم.

damko larestan 07

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی فعالیت شرکت، تعداد کل پرسنل به ۳۵ تا ۴۵ نفر رسیده بود که هرکدام از آنها نان آور خانواده هایشان بوده اند، افزود: پس از توقف خط تولید، همه این افراد جهت دریافت بیمه بیکاری به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان معرفی شده اند.

damko larestan 06

مدیرعامل شرکت لبنیاتی دامکو لارستان با اشاره به اینکه از سال ۸۸ که این شرکت تحویل هیئت مدیره جدید شده، مسئولین آن دچار مشکلات حاشیه ای با بانک ها، بیمه و اداره مالیات بوده است، تصریح کرد: برای پا برجا ماندن فعالیت های شرکت، تمام سرمایه زندگی مان خرج آن شده است و به دلیل حواشی زیادی بجای تمرکز به توسعه کمی و کیفی محصولات، درگیر مشکلات بوده ایم.

damko larestan 08

این تولیدکننده با انتقاد شدید از عدم سرکشی مسئولین از شرکت از سال ۸۹ تاکنون برای شنیدن مشکلات و رفع کمبودها، ادامه داد: متأسفانه در پی بی اعتنایی و عدم پیگیری مشکلات صنعتگران از سوی مسئولین، شرکت لبنیاتی دامکو پس از حدود ۲۰ سال فعالیت امروز سرانجام آن به تعطیلی کشیده شده است.

damko larestan 010

عابدی راد با بیان اینکه ماهانه به طور میانگین بیش از ۸۰ میلیون تومان صرف هزینه های جاری شرکت مثل حقوق پرسنل و کارگران، برق، آب، گازوئیل، اصطحلاک دستگاه و غیره می شده است، تصریح کرد: اکنون ارزش تقریبی این شرکت بیش از ۱۰ میلیارد تومان است که اگر در یکی از بانک ها سرمایه گذاری شده بود، ماهانه دهها میلیون تومان سود دریافت می کردیم، در حالی که در زمان حاضر درآمد ناچیزی عائد ما می شود.

damko larestan 011

وی هدف اولیه و اساسی تأسیس این شرکت را ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برای جوانان لارستانی عنوان کرد و افزود: در شرکت لبنیاتی دامکو لارستان، ۴۸ نوع محصول مختلف از قبیل خامه، دوغ، ماست، شیر و غیره با درصدهای متفاوت و در اندازه های گوناگون تولید می شده است.

damko larestan 09

مدیرعامل شرکت لبنیاتی دامکو لارستان عمده ترین مانع در حل مشکلات این شرکت را عدم همکاری اداره دارایی و مالیات برای معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات به دلیل بدهی مدیران و هیئت مدیره سابق این شرکت اعلام کرد و گفت: مجوزهای لازم از هیئت دولت برای اخذ وام از بانک صادر شده است اما عدم پاسخگویی اداره مالیات به استعلام بانک مانع دریافت تسهیلات و در پی آن تعطیلی شرکت شده است.

damko larestan 014

این تولیدکننده با تأکید چندباره به اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دهها نفر در شرکت دامکو لارستان، افزود: متأسفانه با بیکار شدن این افراد، علاوه بر آنکه موجب قطع شدن منبع درآمد دهها خانواده می شود، می تواند معضلات اجتماعی بسیاری را بدنبال داشته باشد.

damko larestan 012

عابدی راد با انتقاد از دستگاه قضا لارستان به دلیل صدور احکام سختگیرانه، تصریح کرد: دستگاههای مختلف قضائی و اجرایی می بایست با پشتیبانی از سرمایه گذار و تولیدکننده، زمینه ایجاد اشتغال و توان بخشی اقتصاد ملی برای مبارزه با استکبار تلاش کنند.

damko larestan 017

مدیرعامل شرکت لبنیاتی دامکو لارستان در پایان از مسئولین تقاضا کرد که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اتکا به اقتصاد مقاومتی، مدافع حقوق تولیدکنندگان باشند و از کسانی که وقت، سرمایه و زندگی خود را برای تولید ملی صرف می کند، حمایت کنند و با قراردادن مشاورین حقوقی با حمایت دولتی در کنار سرمایه گذاران آنان را در گذر از موانع حقوقی یاری کنند.

damko larestan 04

به گزارش میلاد لارستان؛ شرکت تعاونی لبنیات پاستوریزه دامکو لارستان از سال ۱۳۷۷ به شماره ثبت ۳۱۷ شروع به فعالیت اقتصادی کرد.

اوج فعالیت شرکت در سال های ۸۹ تا ۹۲ با حدود تولید روزانه ۷۰ تُن و بیش از ۱۳۵ نیروی دائم و نزدیک به ۴۰ نیروی موقت در سه شیفت کاری و همچنین صادرات محصولات تولیدی در آن سالها به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و امارات بوده است.

از افتخارات شرکت انتخاب به عنوان واحد نمونه گروه دارو و صنایع غذایی استان فارس در سال ۸۸، انتخاب به عنوان نام آور صنعت غذایی ایران در سال ۸۹، انتخاب به عنوان واحد نمونه صنایع دارویی و غذایی استان فارس در سال ۹۱، دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده و تعاونی برتر در سال های ۹۱ و ۹۲ تنها بخشی از موفقیت های  شرکت تعاونی لبنیات پاستوریزه دامکو لارستان در سطح استان پهناور فارس و ایران است.

damko larestan 016

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

21 Responses to “کارخانه دامکو لارستان تعطیل شد/مرگ خاموش صنعت در لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    باید به فرماندار تسلیت گفت

  2. ناشناس گفت:

    بجای اینکه فرماندار ترقی کند تنزل میکند

  3. ناشناس گفت:

    با معاون عوض کردن کار درست نمی شود خودت باید بروی

  4. ناشناس گفت:

    با سلام خدمت شما. ایکاش قبل از انتشار اخبار این چنینی که یک فرد یا گروه به دلیل عدم مدیریت صحیح و عدم آشنایی با قوانین مالیاتی کشور متاسفانه دیدگاه عمومی را نسبت به اداره امور مالیاتی لارستان خدشه دار میکند بررسی میکردید مشکل اداره امور مالیاتی لار تیست و این آقایون با این صحبتهای کذب خودشون رو دارن تبرئه می کنن و متاسفانه تقصیرات رو میندازن گردن بقیه و با نهایت احترام به دانش مطلوب خوانندگان این هفته نامه ذهنیت آنها رو خراب میکنند سپس صحبتهای اونها رو منتشر میکردید خیلی بهتر بود…

  5. لارستان بزرگ گفت:

    باید نوشت مرگ خاموش ۱۳۵خانواده،مسولان خسته نباشید، اتفاق مهمی نیفتاده راحت به کارتان برسید، مردم کیلویی چند!!!؟؟؟!!؟؟؟؟

  6. ناشناس گفت:

    من هم موافقم متاسفانه اکثر مسئولین لار از لحاظ علمی و آشنایی با قوانین در سطح بسیار پایینی هستند آنهایی هم که تجربه دارند تجربه در سطح شهر لار یا حداکثر استان دارند پس یعنی درجا …. ….مثلا آیا شما می دانستید لاریهای خارج نشین که ارز وارد کشور می کنند می توانند شامل جوایز صادرات و واردات شوند یعنی مثل یک صادر کننده نمونه کشور که ازش تجلیل میشه

  7. ناشناس گفت:

    در خصوص خبر تعطیلی شرکت دامکو لارستان ای کاش سایت میلاد لارستان از مسئولین هم مصاحبه میکرد و صحبت اونها رو هم تو سایت میزد تا مردم یکطرفه قضاوت نکنن.
    اولا”شرکت تعطیل نشده بلکه ظرفیت تولیدش کاهش پیدا کرده. ثانیا” اونقدر که بانکها به این شرکت تسهیلات دادن و کمک کردن به هیچ واحد لبنیاتی در این سطح کمک نکردن . ثالثا” مدیر عامل شرکت ( آقای مهندس عابدیراد) تو صحبتهاشون گفتند از سال ۸۹ تا الان مسئولین به این شرکت سر نزدن . خود آقای مهندس لار تشریف ندارن (ساکن شیرازن) خبر ندارن مسئولین چند بار رفتن از شرکت بازدید کردن و مشکلاتشون رو بررسی کردن . متاسفانه بعضیها ضعف مدیریت خودشون رو میندازن گردن مسئولین

  8. ناشناس گفت:

    باسلام..من خودم کارگر اونجا بودم تمام منابع وسود فروش شرکت و وامهای دریافتی رو میبردند اپارتمان وویلا وباغ وزمین میخریدند اصلا کاری به شرکت نداشتند مدیرانش من خودم سالی یکی دو بار عابدی راد رو میدیدم وبس….گفته های عابدی همش دروغه

  9. روح اله بشیر نژاد گفت:

    باسلام..من خودم کارگر اونجا بودم تمام منابع وسود فروش شرکت و وامهای دریافتی رو میبردند اپارتمان وویلا وباغ وزمین میخریدند اصلا کاری به شرکت نداشتند مدیرانش من خودم سالی یکی دو بار عابدی راد رو میدیدم وبس….گفته های عابدی همش دروغه

  10. روح اله بشیر نژاد گفت:

    الهی شکر

  11. روح اله بشیر نژاد گفت:

    از بس اب قاطی شیر کردین وبا مواد غیر مجاز ماست ودوغ به خورد مردم دادین ..

  12. روح اله بشیر نژاد گفت:

    کاش در فرمانداری قیام کنیم

  13. شهروند لازی گفت:

    واقعا متاسفم که اصلا از تولید و هیچ صنعت دیگه ای تو لارستان حمایت نمیشه و همه کمر همت بستن که کارخانه ها یکی پس از دیگری تعطیل بشن و مدیریت این شرکت بیشتر دارایی هاشو فروخت تا شرکت جانی تازه بگیره و نشد خسته نباشید مسءولین که خیلی ها بیکار شدند و کاری هم انگار وجود نداره و حال خیلی از کارخانه هی دیگه تو لار اصلا خوب نیست

  14. شهروند لازی گفت:

    خواستم بگم تمام ارگانهای دولتی مثل شبکه بهداشت استاندلرد و مخصوصا دارایی فقط کمر همت بستن کارخونه ها تعطیل بشه اره مسءولین خیلی فرمالیته میان بازدید ولی کاش دردی از کارخونه ها دوا میکرون اینو به عنوان یک گارگر به عبنه شاهد بودم کجاست یه دلسوز واسه مردم لار کجاست

  15. شهروند لازی گفت:

    اقای بشیر نژاد شما لطفا مشکلات شخصیتون رو باشرکت قاطی نکنید و کمتر دروغ بگید

  16. شهروند لارستانی گفت:

    سلام
    من هم یکی از کارمندای اون شرکت بودم اصلا صحبتهای بشیری نژاد صحت نداره …میران دامکو
    حتی بیشتر داراییها خود را فروخته وبرای توسعه شرکت مجدد هزینه میکردند ولی متاسفانه هزینه ها
    و دارایی و وام مخصوصا دارایی که هر چی میگفتیم سود نداریم باور نمیکرد و مالیات زیاد برای دامکو میبرید ..کمر دامکو رو شکست وبه نظر من بهترین مدیر و دلسوزترین جناب آقای مهندس عابدی راد بوده وهست…و باید مرگ خاموش ۲۰۰ نفرخانواده لاری را اعلام کرد متاسف هستم برای فرماندار و مسئولین

  17. لامرد گفت:

    چه ربطی به دولت داره؟
    پس چرا توی لامرد داره صنعت رشد میکنه؟
    تا چند روز دیگه کلنگ پالایشگاه بزرگ ۱۲۰ هراز بشکه ای و نیروگاه زده میشه
    همدلی نماینده و فرماندار و مسولان لامرد مثال زدنیه

  18. ناشناس گفت:

    ایشالا روزی برسه که همه مدیران وپشت میز نشینان فقط یک روز درد کارگر وزندگی پراز درد رو بچشند ..قسط بانک رو بچشند ..گریه بچشونو موقع نداری بچشند ..ای خدا

  19. یک کارگر لارستانی گفت:

    لطفا به این ارگانها مخصوصا دارایی که علی الراس مالیات محاسبه میکنند و دادگستری محترم که فقط نشسته حکم جلب مدیران تولید بخاطر پاس
    نشدن چک و طلب صادر میکنند، …بگید که حالا بیا ببین اینهمه کارگر متاهل که دارای ۲ الی ۳فرزندهستن
    و بیکار شدن فکر بکنه…خدا وکیلی این کارگرا چه جوری بتونند شکم زن وبچه هاشون سیر بکنند
    چرا مسئولین حمایت از بخش تولید نمیکنند…

  20. یک کارگر لارستانی گفت:

    سلام خدمت عزیزوبزرگم جناب اقای مهندس عابدی راد
    خبرتعطیلی چرخه تولیدشرکت دامکوباعث تاسف است.من ازنزدیک ازسال ۸۸شاهدتلاش های بی وقفه ایشان درتجدیدحیات خط تولید کارخانه بودم ،امیددارم که باتلاش مجددووکمک سایردوستان شاهدراه اندازی وتجدیدحیات دوباره دامکوباشیم

  21. یک کارگر لارستانی گفت:

    .
    مشکل کارخونه دار این سه عامل که مثل سرطان به جون تولید کننده افتاده:
    بانکها با سودها و فشارهای ویران کننده اشون که از هر ربا خوار و شرخری بدتر سر آدم در میارن. مخصوصا بانکهای لارستان که دایه عزیزتز از مادرن.
    دوم اداره کار
    که انگار نشستن و ماموریت دارن که حق و ناحق کنن. و در قوانین این اداره مسخره حقی برای کارفرما قائل نیستند
    سوم اداره بیمه
    نزول خورترین و رباخوارترین جای دنیا بیمه است. یعنی هیچ ربا خوار و نزول خوری در دنیا به اندازه بیمه ربا نخورده.
    وای که جنایتی که بیمه در حق کارفرما صنعتگر میکنه باید در مثنوی ۷۲ من نوشت.
    متاسفانه همه هم زوم کردیم روو بانکها ولی خبر ندارین که بیمه چه ربا خواریه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین