شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

شاید عربستان نیز در موازنه هسته‌ای وارد عمل شود

تحلیلگر روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد که در صورتی که ایران و ۵+۱ به توافق برسند، عربستان  نیز برای برقرار کردن موازنه هسته‌ای با ایران وارد عمل خواهند شد. عبدالرحمن…

تحلیلگر روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد که در صورتی که ایران و ۵+۱ به توافق برسند، عربستان  نیز برای برقرار کردن موازنه هسته‌ای با ایران وارد عمل خواهند شد. عبدالرحمن الراشد تحلیلگر روزنامه الشرق الاوسط

عربستان در مقاله‌ای در این روزنامه با اشاره به برگزاری مذاکرات اخیر میان ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا در عمان نوشت: مذاکرات در عمان نشان می دهد که توافق نزدیک است و این توافق در موعد مقرر شده در اواخر ماه جاری (۲۴ نوامبر-۳ آذر) اعلام می‌شود که اعلام آن تاریخ منطقه خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

 الراشد با این استدلال که ایران به دلیل داشتن ذخایر نفتی نیازی به انرژی هسته‌ای ندارد می‌افزاید: در صورتی که ایران به توان هسته ای که برای تولید سلاح هسته‌ای برسد دیگر کشورهای منطقه که در صدر آنها عربستان است نیز برای برقرار کردن موازنه هسته‌ای با ایران وارد عمل خواهند شد. سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط که در حال حاضر رئیس شبکه تلویزیونی العربیه است در ادامه با انتقاد از پنهانی بودن مذاکرات ایران و ۵+۱ تصریح کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای حل مشکلات با ایران علاقه زیادی دارد.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از فارس، وی به شدت از عقب نشینی دولت آمریکا مقابل ایران انتقاد کرد و تاکید کرد که اگر مذاکرات به ایران اجازه دهد که برنامه هسته ای خود را ادامه دهد عصری خطرناک خاورمیانه را تهدید می‌کند و موازنه قوا به شکلی خطرناک تغییر کرده است!!!

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین