یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس

شناسایی واحدهای نیمه‌فعال و راکد استان فارس برای راه‌اندازی مجدد

میلاد لارستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از شناسایی واحدهای صنعتی و معدنی نیمه فعال و راکد این استان برای راه‌اندازی مجدد خبر داد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از شناسایی واحدهای صنعتی و معدنی نیمه فعال و راکد این استان برای راه‌اندازی مجدد خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی همتی در نخستین گردهمایی سال ۱۳۹۵ با معاونان، روسای ستادی و روسای ادارات شهرستان‌ها  از جایگاه وسیع و ویژه حوزه کاری سازمان در راستای جهش  اقتصادی رونق تولید، توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در کشور و استان سخن گفت و اظهار داشت: روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها با جمع‌بندی و ارسال مستندات و  گزارشات مربوط به مشکلات زیرساختی در بحث سرمایه‌گذاری و نیز ارائه آمار صحیح از واحدهای فعال  نیمه‌فعال و راکد ما را در رفع مشکلات یاری کنند.

وی افزود: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسولان استانی وکشوری جهش چشم‌گیر در حوزه صنعت، معدن و تجارت است که این مهم در اولویت کاری همکاران در سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر اهمیت مطالعات و تحقیق و پژوهش و بررسی سمت‌ و سوی حرکت صنعت در آینده خاطرنشان کرد: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی و معدنی  هر شهرستان را تعریف و منتشر کردیم تا پاره‌ای مشکلات که به سبب انجام نشدن کار مطالعاتی دقیق در گذشته، امروز گریبان‌گیر واحدهای صنعتی شده، در آینده تکرار نشود تا در هر منطقه توسعه و رونق اقتصادی به صورت موزون و هماهنگ انجام شود.

همتی با بیان اینکه خود را راهنمای سرمایه‌گذاران تلقی می‌کنیم و شمار زیادی از سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری در استان کرده‌ایم گفت: استراتژی توسعه صنعتی ما واقعیت‌گویی به مردم و گفتن مسائل به آنها است و به این معناست که زیر بار اجرای هیچ طرح اشتباهی نمی‌رویم تا سرمایه‌گذاری‌ها بنا به شرایط محیطی، اقلیمی، اجتماعی و فرهنگی و غیره در هر منطقه عملیاتی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر برگزاری هر هفته ۲ تا ۳ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مرکز استان و شهرستان‌ها گفت: از ابتدا تا کنون با  تشکیل ۷۲ جلسه ۶۲۶ مصوبه برای گره‌گشایی از مشکلات این واحدهای صنعتی همراه بوده که مسائل ۳۵۴  واحد صنعتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رسیدگی شده است.

وی استان فارس را از استان‌های فعال و در رده‌های برتر در بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت عنوان و بیان کرد: مصوبات این کارگروه تاکنون در بخش‌های مختلفی مانند امور زیرساختی، امور بانکی و تسهیلات، امور مالیاتی و غیره برای یاری بخش صنعت و تولید به تصویب رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: ضرورت دارد حمایت از طرح‎های اولویت‎داری که صرفه‎جویی ارزی، افزایش صادرات و اشتغال‎زایی را به دنبال دارند مورد توجه بیشتری قرار گیرند تا جهش اقتصادی مورد نظر در استان و کشور فراهم شود.

وی از تمامی مسئولان، دلسوزان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا در زمینه‌های مختلف توسعه، دست به دست هم دهند تا  استان فارس به جایگاه واقعی خود دست یابد و افزود: فعال کردن واحدهای راکد، به ظرفیت رساندن واحدهای نیمه فعال، حفظ واحدهای فعال و در نهایت ایجاد واحدهای جدید با جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی از جمله اهداف‌گذاری جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی  است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین