یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

انتقال 47 زندانی ایرانی از کویت به تهران

 سفیر ایران در کویت، از نقل و انتقال زندانیان بین ایران و کویت برای نخستین بار خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم علی رضا عنایتی این اقدام را…

 سفیر ایران در کویت، از نقل و انتقال زندانیان بین ایران و کویت برای نخستین بار خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم علی رضا عنایتی این اقدام را تصمیمی حکیمانه از سوی مقامات دو کشور دانسته و از امیر کویت و وزارتخانه های خارجه، کشور و دادگستری و تمام مسئولینی که در بازگرداندن زندانیان به وطنشان سهیم بودند، تشکر کرد.

به نوشته روزنامه النهار کویت، روزگذشته(شنبه ۳۰ خرداد)، ۴۷ تن از اتباع ایرانی، طبق توافقنامه همکاری حقوقی و قضایی بین ایران و کویت که در سال ۲۰۰۴ به امضا رسید، به تهران بازگشتند.

دایره اطلاع رسانی امنیتی در وزارت کشور کویت با صدور بیانیه ای گفت: زندانیان با استفاده از خطوط هوایی ایران منتقل شدند. این دایره اعلام کرد عملیات نقل ۳ انتقال زندانیان با حضور نمایندگانی از وزارت کشور و وزارت دادگستری دو کشور انجام شد.

در این بیانیه آمده است خالد الدیین، قائم مقام وزارت کشور و معاون امور مؤسسات اصلاح و اجرای احکام کویت پس از صدور حکم انتقال این زندانیان گفت: درباره مکانیسم تبادل زندانیان و نحوه برقراری ارتباط و تماس محکومین با خانواده هایشان و تضمین اجرای باقیمانده احکام زندانیان در زندانهای کشور خودشان، بین دو کشور رایزنیهایی صورت گرفته است.

شایان ذکر است که کویت و ایران در سال ۲۰۰۴ توافقنامه همکاری حقوقی و قضایی در مواد مدنی، تجاری و احوال شخصی و جزایی، در تهران امضا کردند. علی رضا عنایتی سال گذشته در گفتگوی مطبوعاتی گفته بود ایران و کویت درباره اجرای توافقنامه تبادل زندانیان، به توافق رسیده اند.

عنایتی در آن کنفرانس گفته بود: ۱۹۲ ایرانی در کویت زندانی هستند که ۱۶۲ نفر از آنها تمایل خود را برای بازگشت به ایران اعلام کرده اند. وی به وجود یک زندانی زن کویتی در ایران نیز اشاره کرده بود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین