سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

پاسخ رئیس هیئت امنای دارالرحمه لار به افزایش قیمت پیش فروش قبر

ذز پی خطاب  قرار دادن هیئت امنای دارالرحمه لار، شورای شهر و شهرداری لار یکی از درخواست های مردمی در خصوص هزینه های زیاد پیش فروش قبر در دارالرحمه لار…

ذز پی خطاب  قرار دادن هیئت امنای دارالرحمه لار، شورای شهر و شهرداری لار یکی از درخواست های مردمی در خصوص هزینه های زیاد پیش فروش قبر در دارالرحمه لار و همچنین پخش آن در فضای مجازی، رئیس هیئت امنای این مجموعه با ارسال متنی به میلادلارستان  به این موارد پاسخ داد.

متن درخواست مردمی جهت پیگیری که در شبکه های مجازی نیز پخش شده بود به قرار زیر است:

اعضای هیأت امنای دارالرحمه در یک اقدام بی سابقه و بدون کارشناسی قیمت پیش فروش هر قبر را از ۱/۵۰۰/۰۰۰ به ۴/۰۰۰/۰۰۰تومان یعنی ۱۶۶٫۷% افزایش دادند . لطفا در این خصوص اطلاع رسانی و خواستار عزل این اعضا از مقامات مسئول شویم. شهرداری و اعضای شورا بعنوان نماینده قانونی مردم نیز از این طرح  و  افزایش قیمت حمایت نموده اند. لذا خواهشمندیم پیگیری شود( قابل توجه شورای شهر لار و شهرداری و نیز مسئوئولان و هیئت امنای دارالرحمه جهت پاسخگویی)

در متن پاسخ آمده است:

مدیریت محترم سايت روزنامه میلاد لارستان

در پاسخ به اطلاعيه‌ شبكه‌هاي مجازي (واتس آپ) كه دست‌اندركاران دارالرحمه جديد را مورد تهمت و توهين قرار داده‌اند به استحضار اهالي فهيم و قدردان لارستان مي‌رساند:

دارالرحمه جديد به طور ماهيانه از سوي هيأت امناء زير نظر شهرداري و شوراي اسلامي شهر لار مبلغي حدود ۶ ميليون تومان جهت هزينه‌هاي جاري پرداخت مي‌نمايد و تعدادي از خدمتگزاران بدون هيچ گونه دستمزد حدود ۱۵ سال مستمراً به خدمت مشغول‌اند كه حاصل آن ترغيب خيرين در تأسيس غسالخانه، نمازخانه، مسجد، ايجاد پل و چند واحد مسكوني و… بوده است.

بعلاوه نكاتي جهت تنوير افكار عمومي ذكر مي‌شود:

از سال ۱۳۸۰ با تشویق و پیگیری اولین شورای محترم اسلامی شهر لار شخصی خیراندیش مقداری زمین در اختیار شورا گذاشته  تا از فروش آن قطعه زمینی در محل وابند ( محل فعلی دارالرحمه ) ابتیاع و با ایجاد قبرستان بهداشتی و منظم در اختیار مردم شریف لارستان قرار گیرد.

کلیه زمینهای منطقه از مالکین خریداری و تنها چند نفر از ورثه مرحوم سیدآقا جوادپور در قبال زمینهای خود قطعه ای از آرامستان جدید را خواستند که در اختیار ایشان قرار گرفت و آنها نیز آنرا در اختیار شورایی از محله کوریچان قرارداده که زیر نظر شهرداری حدود ۶۶۰ قبر ساختند . زمینهای آرامستان جدید بدون اینکه وقف شده باشد و یا صیغه وقف جاری شده باشد در اختیار هیئت امناء قرار گرفته تا زیر نظر شورای مدیریتی متشكل از: شهرداری ، شورای اسلامی شهر و هیئت امناء،  مصوبات را اجرا نماید بدون اینکه اختیاری در کاهش و یا افزایش مبالغ خودیاری دریافتی داشته باشند.

-اداره امور دارالرحمه توسط شورای مدیریتی دارالرحمه که شورایی متشکل از نمایندگان شهرداری و شورای شهر و هیئت امناء می باشد انجام می پذیرد و عوامل اجرائی فقط موظف به اجرای مصوبات این شورا خواهند بود

 خودیاری جهت هر قبر از زمان افتتاح دارالرحمه ( سال ۱۳۹۲) تا کنون با وجود افزایش مصالح و هزینه های جانبی هیچ افزایشی نداشته و کلیه هزینه ها شامل حمل، تغسیل، تشییح ،تدفین ، سردخانه ، آمبولانس و ساخت قبر همان مبلغ چهار میلیون و یکصد هزار ريال معادل چهارصدو ده هزار تومان  می باشد.

  با توجه به درخواست عده ای از همشهریان مبنی بر واگذاری قبر قبل از زمان فوت طبق بند ۳ صورتجلسه شورای مدیریتی، دارالرحمه  مورخ ۴/۳/۱۳۹۲ مبلغ پانزده میلیون ريال تصویب گردید

 با گذشت دو سال طبق بند ۱۰ مصوبه صورتجلسه شماره ۱۲ مورخ ۱۹/۳/۱۳۹۴ در جهت کاهش واگذاری ، مبلغ خرید به بیست میلیون ريال افزایش یافت

 با توجه به اینکه بیش از نیمی از قطعه ۵ واگذار گردیده بود ،  شورای محترم مدیریتی به این نتیجه رسید که در جهت جلوگیری از ازدیاد واگذاری قبور طبق بند ۳ مصوبه شورای مدیریتی شماره ۱۸ به تاریخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۴ مبلغ را از ابتدای سال ۱۳۹۵ به دو برابر یعنی چهل میلیون ريال افزایش و تعداد حداکثر واگذاری  را به چهار قبر کاهش دهد. اين جريان هيچ ربطي به متوفيان كنوني ندارد.

متأسفانه برخي مي‌گويند هيچ مبلغي دريافت نشود آيا هزينه‌هاي تأمين قبرها، نگهداري آرامستان، هزينه‌هاي آب و برق و… از كجا تأمين گردد؟

اين مسأله در تمام آرامستان‌هاي كشور صورت مي‌گيرد اگر خلاف شرع است مي‌بايست علماي سرتاسر كشور جلو اين قضيه را  بگيرند.

ای کاش کسانی که به دنبال تخریب اذهان عمومی هستند قدرشناس زحمات افرادی بودند که بی مزد و با عشق برایشان کار می کنند.

(( من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق ))

تو که نوشم نیی نیشم چرایی      تو که یارم نیی پیشم چرایی

تو که مرهم نیی زخم دلم را        نمک پاش دل ریشم چرایی

  با تشکر :  ریاست هیئت امناء دارالرحمه- یوسف هدایتی

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

15 Responses to “پاسخ رئیس هیئت امنای دارالرحمه لار به افزایش قیمت پیش فروش قبر”

  1. شهروند لار گفت:

    با سلام آقای هدایتی کسی نگفت قدرشناس زحمات شما و دیگر اعضای هیات امنا نیستند صحبت کلی مردم این است که اولا شنا با این تصمیمات باعث فرق بین افراد فقیر وپولدار گذاشته آید و این کار اصلا قابل قبول نمی باشد ضمنا آیا بهتر نبود بجای تداخل محله ها در خواباندن افراد فوت شده در مکان های مختلف تقسیم بندی می کردید بین محله ها چون هر محله و ایل و طایفه رسم مخصوص خود را دارند دوما آیا بجای قبر آماده کردن همچون زمانهای گذشته که بعد از اینکه کسی فوت میکرد قبر کن قبر فرد فوت شده را آماده میکرد و به اندازه ی قد آن فرد جهت خاکسپاری مهیا می کرد سوما چرا همه چیز ما شده موروثی و اجازه نمی دهید نیرویی جوان وارد کارزار گردد و در آخر آیا فاصله ای به این کمی واقعا کارشناسی شده است و بر اساس مراسمات لار می باشد در شهرهای بزرگ همان که مرده را دفن کردند دیگر اگر سال یکبار بروند سر قبر ولی در لارستان هر هفته تمام اقوام و خویشان به سر قبرها می روند حال با این وضعیت حال آیا با مراسمات لار همخوانی دارد و آیا باعث نشده اید مردم دیگر رغبتی به رفتن به قبرستان و فاتحه خواندن جهت اموات شان ندارند. ممنون میشم پاسخ دهید.

  2. لارستان گفت:

    ضمن تقدیر و تشکر از جناب هدایتی و دیگر دوستان ، چون مردم شهرستان دوست دارند که امواتشان در کنار یا نزدیکی هم باشد ، همانند گذشته و به نوعی مجبور به خرید قبر میشوند.
    پس بهتر است مسئولین مربوطه تدبیری کنند و راه حلی تا برای این قضیه بازار و بازار گرمی ایجاد نگردد.

  3. مهدی گفت:

    مشتی نادان که قبر پیش خرید میکنن حقتونه باید بشه ده میلیون
    جهان سوم یعنی همین

  4. ناشناس گفت:

    یوسف هدایتی افرادی هستند که ان مبلغ ندارند وبی انصاف یکمرتبه به ان مبلغ رساندهای فکر نمی کنی که نفرینت می کنند ودر ان دنیا مواخذه شوی میخواهی چکار کنی فریب کسی نخور که یکمرتبه از بالاا پایین میافتی وجهنمی می شوی زیرا گفته اند اه مظلومان در وقت سحر کاخ شاهان را می کند زیر وزبر خود دانی عاقبت خواهی مرد این همه ظلم نکن خیلی ها نفرینت می کنند.

  5. ناشناس گفت:

    خیلی طالب ریاستی

  6. ناشناس گفت:

    بگفته شهروند عزیز اگر مردی وطالب ریاست نیستی برو کنار تا یک جوان فهمیده وتازه نفس عهده دار شود تو همه کارها دخالت نکن وهستند افراد زیادی که از شمه مقام پرست خوششان نمی اید

  7. ناشناس گفت:

    به حرف کسی گوش نکن عاقل باش وبرو کنار اگر مقام پرست نیستی ثابت کن ومنبعد در هیچ کاری دخالت نکن خداوند روزی رسان است خیلی دلت به مال مردم خوش نکن می میری وچیزی هم با خودت نمی بری

  8. ناشناس گفت:

    سلام خدمت تمامی زحمت کشان لار خصوصاا اعضای محترم هیات امنا دارالرحمه

  9. محسن گفت:

    قدیم شاگوت/بروبمرکه جات اواگرن…

  10. ناشناس گفت:

    آقای هدایتی عزیز توضیح شما شاید توجیه خوبی باشد اما هزاران راه بهتر جهت پیش فروش نکردن قبر وجود دارد . تا کی میخاهید فقط از یک فکر استفاده کنید . آقا این کار فقط باعث میشه همه چی بازم مال پولدارا بشه اونایی هم که پول ندارند برن بمیرن …..

  11. ناشناس گفت:

    قبرستان چیه که دیگه رئیسش چی باشه

  12. ناشناس گفت:

    این دیدگاهها بخوان تا بدونی مردم ازت ناراحتن اگر من بودم محترمانه می رفتم کنار معلومه که ……

  13. ناشناس گفت:

    امده هم اه

  14. مجتبی حمیدپور گفت:

    باسلام …والله سال بعد هم قیمتش میبرن بالا…چرا ما حقیقتو به مردمو نمیگیم ؟بیان یه کاری کنیم تا پولمون حلال باشه …

  15. ناشناس گفت:

    ایا دیدگاهها را می خوانی یا نهاگر می خونی ……………………………..

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین