شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت لارستان خبر داد:

راه‌اندازی کمپین رسانه‌ای «حمایت از تولیدات لارستان»

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان از راه‌اندازی کمپین «حمایت از تولیدات لارستان» در شبکه‌های اجتماعی خبر داد. محمدعلی ابراهیم‌زاده با تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف کالای داخلی…

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان از راه‌اندازی کمپین «حمایت از تولیدات لارستان» در شبکه‌های اجتماعی خبر داد. محمدعلی ابراهیم‌زاده با تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف کالای داخلی در مردم جامعه، افزود: اولویت مسؤولان و به‌ویژه رسانه‌ها در بحث فرهنگ‌سازی، در گام اول آموزش «نه گفتن» به مصرف کالای خارجی و به‌ویژه قاچاق و در گام دوم تشویق شهروندان به مصرف کالاهای تولید داخلی به ترتیب حوزه جغرافیایی شهرستان لارستان، استان فارس و سطح کشور است.

دبیر کارگروه ارتقاء تولید شورای اقتصاد مقاومتی لارستان در مصاحبه با میلادلارستان در پاسخ به برخی از مردم جامعه درباره بی‌کیفیت بودن کالاهای تولید داخل، تصریح کرد: اگر از دیدگاهی منصفانه قضاوت کنیم، همان‌گونه که در کالاهای خارجی، اجناس بی‌کیفیت وجود دارد، در کالاهای تولید داخل نیز باکیفیت پایین وجود دارد. وی بیان کرد: کالایی که دارای کیفیت مناسب نیست با عدم استقبال مصرف‌کنندگان از آن کالا، به‌طور خودکار مجبور به بالا بردن کیفیت در برابر رقبای خود در داخل کشور می‌شود.

ابراهیم‌زاده با اشاره به تأثیرات مثبت مصرف کالای داخلی، خاطرنشان کرد: با خرید کالای تولید داخلی، کارخانه‌های داخلی به‌ویژه در لارستان، توان رقابت با رقبا را پیدا خواهند کرد و در پی آن سرمایه در گردش بیشتری به دست آورده، نتیجه آن رشد صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود. این کارشناس اقتصادی عمده مشکل صنعتگران در شهرستان لارستان را عدم گردش سرمایه و نبود نقدینگی دانست و گفت: درصورتی‌که یک صنعت کالایی باکیفیت بالا تولید کند اما سرمایه در گردش نداشته باشد، توان فعالیت و رقابت با رقبا را ندارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با بیان اینکه مشکلات صنعتگران لارستان با توجه به اولویت و حساسیت در کارگروه ارتقاء تولید بررسی می‌شود، یادآور شد: از ابتدای شروع بکار شورای اقتصاد مقاومتی در لارستان، چهار جلسه کارگروه ارتقاء تولید برگزار و برای بررسی مشکلات ۱۱ شرکت چاره‌اندیشی شده است. وی با اشاره به اینکه مسائل تولیدکنندگان با حضور مسئولان ادارات مربوطه و مدیران آن واحد تولیدی بررسی می‌شود، گفت: تصمیماتی که در سطح شهرستان لارستان قابل‌رفع است، مصوب و پیگیری می‌شود و مسائلی که نیاز به پیگیری در سطح استان دارد، از طریق شورای اقتصاد مقاومتی جهت بررسی به کارگروه کمیته بحران استان ارسال می‌شود.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه در راستای حمایت از صنعتگران و همچنین فرهنگ‌سازی مصرف کالای تولیدی در داخل شهرستان بنری با عنوان «لارستانی، کالای لارستانی بخر» در محل برگزاری نماز جمعه نصب خواهد شد، ادامه داد: اگر روزانه هر خانوار لارستانی مایحتاج خود را از کالاهای تولیدشده در سطح شهرستان تهیه کند، می‌تواند حمایت مؤثری از تولیدکنندگان لارستانی شود.

دبیر کارگروه ارتقاء تولید شورای اقتصاد مقاومتی لارستان با اشاره به اثرات فضای مجازی در افکار مردم جامعه، از راه‌اندازی کمپین «حمایت از تولیدات لارستان» در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: عضویت در این کمپین نامحدود است و اعضای آن می‌توانند ایده‌ها، راهکارهای حل مشکلات، معرفی کالاها، بازاریابی، آموزش آشنایی با مدیریت واحدهای تولیدی و حتی سفارش خرید کالا در این گروه تبادل کنند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین