جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آقای استاندار ایمنی محورهای ارتباطی لارستان همت شما را می طلبد

چند ماه پیش از قول استاندار محترم فارس جناب افشانی خبری درجراید استان منتشر و در بخش خبری سیمای فارس پخش شد مبنی بر اینکه با هماهنگی دو استاندار فارس…

چند ماه پیش از قول استاندار محترم فارس جناب افشانی خبری درجراید استان منتشر و در بخش خبری سیمای فارس پخش شد مبنی بر اینکه با هماهنگی دو استاندار فارس و خوزستان موافقت شده است فاصله دو استان با ایجاد بزرگراه در کوتاهترین زمان ممکن (حداکثر۴ سال ) به بهره برداری برسد؛ خبری که برای همه هموطنان خصوصا مردم دو استان یاد شده مسرت بخش و امیدوار کننده بود و اخیراً در حادثه دلخراش سقوط اتوبوس به دره (سربازان اعزامی از استان کرمان در محور نی ریز فارس ) استاندار فارس را به واکنش واداشت و دستورداد کلیه محورهای خطر آفرین استان فارس بهسازی شود.

road1

این موضع گیری در خصوص راهها ارزشمند و جای تقدیر و تشکر دارد . انتظار می رود استاندار محترم همین نگاه را در مورد یکی از مهم ترین محورهای جنوب استان فارس (شیراز لارستان بندرعباس ) با بار ترافیکی قابل توجه خصوصا در بعضی از ایام سال داشته باشند و اقدام های لازم جهت ایجاد بزرگراه در این مسیر انجام داده و به محوری امن برای کلیه هموطنان تبدیل گردد بدیهی است هر چند عنوان این یادداشت خطاب به استاندار می باشد اما هیچ چیز از مسئولیت های مدیران شهرستان (فرماندار و مدیرکل راه لارستان )و نمایندگان مجلس (آقایان جعفرپور و رضایی و نمایندگان استان هرمزگان ) و مدیران کل راه و شهرسازی فارس و هرمزگان نمی کاهد .

 road2

جناب آقای افشانی سوال مردم و فعالان شهرستان است که چرا تاکنون از بزرگترین شهرستان استان تحت مدیریت خود بازدید نداشته اید؟ آیا شما به عنوان نماینده ارشد دولت می دانید لارستان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی میزبان شخصیت های برجسته نظام همچون رهبری معظم انقلاب (انتخاب شهر لار با تصریح معظم له در بین شهرستان های استان فارس در سفر استانی بود و از اهمیت جایگاه لارستان در استان و کشور حکایت می کند ) و روسای محترم جمهور و وزرا و استانداران بوده است ؟ آیا می دانید بسیاری از طرح ها و مصوبات سفر رهبری و روسای جمهور قبل همچنان در این شهرستان برزمین مانده است؟ و….

AFSHANIجناب آقای افشانی شاید گستردگی استان و مشکلات پیش رو مانعی برای سفرتان به این خطه بوده است اما همچنان امیدواریم در اولین فرصت از لارستان و خصوصا راههای این منطقه که موضوع این نوشتار است بازدید نمایید . آیا می دانید مسیرشیراز جهرم – لارستان – بندر عباس یکی از پر ترددترین مسیرهای جنوب استان فارس و کشور می باشد؟ بنابر آمارهایی که از سوی نهادهای مسئول ارائه شده ۳۵% ترافیک جاده ای استان فارس در محورهای مواصلاتی جنوب وحوزه لارستان می باشد . آیا می دانید مسیر مذکور جزو ۱۰ نقطه پر خطر راههای کشور محسوب می شود ؟

 road4

این محور مورد استفاده هموطنان زیادی از سراسر کشور بوده که متاسفانه گاه با حوادث تلخی نیزهمراه است و ضرورت تبدیل آن به بزرگراه بیش از هر زمانی احساس می شود و همت بلند شمارا می طلبد(همانند هماهنگی با استاندار خوزستان در محور شیراز – اهواز )تا با اقدام بموقع یک باقیات صالحات از شما به یادگار بماند و دعای خیر هموطنان همواره بدرقه راه شما باشد .. ایجاد بزرگراه علاوه بر ایمنی جاده ها و کاهش آمار تلفات جانی و مالی ، نقش بسزایی در رونق اقتصادی استان و کشور خواهد داشت .

n00076692-b

آنچه نگارنده را بر آن داشت که شمارا خطاب قرار دهد علاوه بر نقش بی بدیل استاندار در ایجاد طرح های اینچنینی ، همانا تلفات سنگین جانی ومالی مسیر لار-بندرعباس می باشد که برابر آمارها ناشی از ترافیک سنگین در بعضی از مواقع سال ،و ایمن نبودن جاده می باشد.

سال گذشته که وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای عباس آخوندی به منطقه آمدند ضمن تایید ضرورت ایجاد بزرگراه از اختیارات قانونی خود استفاده نموده و دستوردادند عملیات اجرایی ایجاد بزرگراه به طول ۲۰ کیلومتر توسط اداره کل راه وشهرسازی لارستان آغاز شود اما این به تنهایی کافی نیست و برای سرعت بخشیدن به آن اراده و تصمیم جدی و تعامل عوامل زیر بسیار موثر است :

ostandar

عزم و اراده دو استاندار فارس و هرمزگان به عنوان بالاترین مقام های اجرایی دو استان مهم کشور و رایزنی با مقامات کشوری و جلب توجه آنها به منظور تامین منابع مالی و جهت دهی منابع مالی استان های تحت مدیریت خود در تنظیم و تزریق بودجه سالانه برای سرعت دهی به آن

  • همکاری و هماهنگی بین مدیران کل راه و شهرسازی لارستان ، استان های فارس و هرمزگان به عنوان بالاترین و موثر ترین مدیران اجرایی که پروژه مذکور از لحاظ فنی و تامین منابع و نحوه اجرایی شدن آن و بعد نظارتی بر عهده آنهاست .
  • تعامل و همراهی نمایندگان مجلس آقایان دکترجعفر پور (نماینده محترم لارستان – خنج – گراش ) و دکتر رضایی (نماینده محترم جهرم ) و هماهنگی با نمایندگان استان هرمزگان ضروری است .   
  •  اما بدیهی است نقش استاندار فارس به عنوان محور اصلی ایجاد هماهنگی با مجموعه مدیریت استان هرمزگان و مدیران کل راه پررنگ تر می باشد .

جناب افشانی مستحضر هستید که محورهای ارتباطی لارستان به نوعی از محورهای مهم در جنوب استان و کشور می باشد علاوه بر مسیر مهم و استراتژیک (شیراز – جهرم – لار – بندرعباس ) که به آن اشاره شد و امید است مورد توجه ویژه جنابعالی واقع گردد محور مهم دیگر(شیراز – لار – بستک – بندرلنگه ) می باشد که این محور نیز همه ساله مورد استفاده هموطنان برای رسیدن به سواحل، خصوصا جزیره زیبای کیش می باشد سرعت ایجاد بزرگراه در این مسیر که توسط اداره کل راه وشهرسازی لارستان در حال اجرا می باشد کند بوده و این نیز چون محور لار بندرعباس عزم دو استاندار محترم و دیگر مدیران مربوطه را می طلبد.

جناب آقای افشانی یکی دیگر از پروژه های مواصلاتی جنوب فارس راه آهن (شیراز جهرم -لار بندر عباس ) می باشد توجه ویژه به این موضوع می تواند به رونق پایدار منطقه بیانجامد و در آمد زایی قابل توجهی برای کشور خواهد داشت زیرا به بار نشستن این پروژه علاوه برجابجایی کالاهای داخلی ،زمینه مناسبی برای صادرات و واردات کالا برای کشورهای حاشیه دریای خزر را فراهم نموده و از این راه مبالغ قابل توجهی به در آمدهای کشور افزوده می شود .road2

سخن پایانی با مدیران ارشد شهرستان (فرماندار و نماینده مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ) می باشد از شما عزیزان انتظار می رود هر کدام در حوزه مسئولیت های خود پیگیر این موضوع مهم باشید . هیچکس بهتر از فرماندار محترم نمی تواند از ضرورت اجرای طرح برای استاندار محترم سخن بگوید و هماهنگی آقایان دکتر جعفر پور و دکتر رضایی نماینده محترم جهرم (که خوشبختانه به ریاست کمسیون عمران مجلس انتخاب شده است ) برای تعامل با نمایندگان استان هرمزگان ضروری است .

ostandarمدیرکل محترم نیز ضمن ارتباط با همکاران خود در فارس و هرمزگان ضرورت ها و باید ها و نباید های آن را بررسی نموده تا با رفع موانع، اجرایی شدن طرح تسریع گردد . امید که پاسخ به این درخواست مردمی را( نه در شعار بلکه در اقدام و عمل مدیرانی که از آنها نام برده شد) شاهد باشیم.

غلامرضا حامدپور

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “آقای استاندار ایمنی محورهای ارتباطی لارستان همت شما را می طلبد”

  1. […]  ذیل مطلب: آقای استاندار ایمنی محورهای ارتباطی لارستان همت شما را… […]

  2. […] ۶) جناب افشانی مستحضر هستید که محورهای ارتباطی لارستان به نوعی از محورهای مهم در جنوب استان و کشور می باشد علاوه بر مسیر مهم و استراتژیک (شیراز – جهرم – لار – بندرعباس ) که به آن اشاره شد و امید است مورد توجه ویژه جنابعالی واقع گردد محور مهم دیگر(شیراز – لار – بستک – بندرلنگه ) می باشد که این محور نیز همه ساله مورد استفاده هموطنان برای رسیدن به سواحل، خصوصا جزیره زیبای کیش می باشد. اداره کل راه و شهرسازی لارستان و نمایندگان لارستان، خنج و گراش و نیز نمایندگان هرمزگان در این زمینه تلاش فراوانی انجام می دهند. حال گوی و میدان در اختیار شماست که نگاه ویژه ای به حوزه راه در این منطقه داشته باشید…  ذیل مطلب: آقای استاندار ایمنی محورهای ارتباطی لارستان همت شما را… […]

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین