جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

احیای بافت‌های قدیمی با ارزش میراثی در استان فارس رونق می‌گیرد

میلاد لارستان: مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: احیای بافت‌های قدیمی با ارزش میراثی در استان فارس رونق می‌گیرد.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: احیای بافت‌های قدیمی با ارزش میراثی در استان فارس رونق می‌گیرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، سید علاء الدین خادم در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس و مدیران بنیاد مسکن شهرستان‌های این استان از آمادگی مجلس و کمیسیون عمران مجلس برای پیگیری مطالبات روستاییان در عمران و توسعه خبر داد و اظهار داشت: امید است که گام‌های موثری برای رفع محرومیت‌های استان برداشته شود.

خادم خاطرنشان کرد: در کشور بحثی مطرح است که روستاها متولی دلسوز ندارد، بنیاد مسکن متولی بخشی از امور روستایی است، جهاد کشاورزی هم متولی است این پراکنده‌کاری‌ها ضربه میزند، کار در روستاها  نظم بهتر می‌طلبد که برای روستاها متولی خاص ایجاد شود، این موضوع در مجلس هم بررسی می‌شود که قانون مصوب شود و محوریت به وجود آید.

وی با بیان اینکه مطالعات مجلس برای ساماندهی روستاها در حال انجام است گفت: براساس آمار موجود بعضی شهرستان‌ها بالای ۷۰ درصد جمعیت روستایی دارد، این جمعیت یک توانمندی است و نیازها به بنیاد مسکن را بیشتر می‌کند.

خادم با بیان اینکه کاهش مهاجرت نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تصریح کرد: باید جمعیت روستایی را حفظ کنیم تا مهاجرت نکند؛ اینها اگر حاشیه‌نشین شوند و مهاجرت کنند گناه آن به گردن ما مسئولان است، در روستاها محیط‌ها کوچک است و مردم از همدیگر مراقبت می‌کنند وکنترل‌ها بهتر انجام می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه مدنیت باید بیشتر به روستاها برود گفت: روستایی وقتی این مدنیت را ببیند و در همانجا از امکانات بهره‌مند باشد میل به مهاجرت نمی‌کند، اگر در این زمینه شرایط تثبیت شود خیلی امتیازات دارد که از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه از مهاجرت جلوگیری کنیم و مهاجرت از شهر به روستا را ترویج کنیم آسیب‌ها کمتر است، آسیب از حاشیه‌نشینی خطرات زیادی دارد و فراتر از گزارش‌هایی است که منتشر می‌شود.

عطاالله زمانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، نیز به موضوع بهسازی بافت‌های فرسوده شهری اشاره کرد و با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر مسکن و شهرسازی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهرهای ایران در این زمینه منعقد شده است گفت:  براین اساس احیای بافت‌های قدیمی با ارزش میراثی دراستان فارس نیز رونق می‌گیرد.

وی بیان کرد: تقریبا در همه شهرستان‌های استان فارس بافت‌های قدیمی و میراثی شهری وجود داد و تا کنون این بافت‌ها در بیش از ۸۹ شهر استان فارس شناسایی شده است.

زمانی به موضوع توسعه گردشگری با احیای بافت‌های قدیمی اشاره کرد و گفت: شهرهای فسا، جهرم، لارستان، زرقان، اردکان، فیروز آباد، لامرد، قادرآباد، صفا شهر، حاجی آباد، فراشبند، خنج ، سروستان ، کوار ، خرامه از جمله شهرهایی هستند که طرح‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در آن مطالعه شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

وی همچنین به اجرای طرح‌های گردشگری روستایی اشاره کرد و گفت : شهرستان سپیدان مزیت فوق‌العاده‌ای برای توسعه گردشگری روستایی دارد و می‌توان از این مزیت در کنار سایر توانمند‌یهای موجود استفاده کرد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین