یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

جناب استاندار، چرا به مصادیق اقتصاد مقاومتی و خیرین در لارستان بزرگ بی توجهید؟!!

استاندار فارس طی سخنانی در جلسه ستاد مقاومتی فارس برخی از مصادیق عملی و عینی اقتصاد مقاومتی را برشمرده و بر همت مسئولین در این زمینه و تسریع در پروژه…

استاندار فارس طی سخنانی در جلسه ستاد مقاومتی فارس برخی از مصادیق عملی و عینی اقتصاد مقاومتی را برشمرده و بر همت مسئولین در این زمینه و تسریع در پروژه ها تاکید کرد.

سیدمحمد افشانی  بهره برداری از آزادراه شیراز – اصفهان و کاهش مسیر(بهره وری در زمان ، کاهش مصرف سوخت وکم کردن استهلاک) را یکی از مصادیق اقتصاد مقاومی دانست.

به گزارش استانداری فارس، مقام عالی دولت در فارس یک پروژه عمرانی تربیت بدنی و ۲۷ پروژه سازمان میراث فرهنگی، افزایش در سرعت انجام پروژه ها، بهره گيري از سيستم آبياري نوين، انعقاد بيش از هفت هزار و ۷۱۱ تفاهم نامه كشاورزي و صنعتي با صرفه جويي ۱۱۷ مگاوات برق  صدور ۲۶۰ پروانه استاندارد  كيفي سازي محصولات و نیز حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را از دیگر مصادیق این امر دانست.

afshani

درست است که شخص آقای استاندار به برخی مصادیق مهم در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرده اند، اما باید گفت جناب افشانی، خواهشمند است به پتانسیل خیرین و لزوم توجه ویژه به پروژه های خیرساز نیز به عنوان یکی از مصادق اصلی در اقتصاد مقاومتی توجه نمایید. مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را ورود مردم به عرصه اقتصاد می دانند:

????? ????? ????? ????اقتصاد مقاومتی یعنی این؛ یعنی در داخل کشور، ساختِ اقتصادی و بنای اقتصادی جوری باشد که از نیروهای مردم استفاده بشود، کمک واقعی گرفته بشود، برنامه‌ریزی بشود، بنای اقتصادی استحکام پیدا کند –  تکیه‌ی مسئولان کشور بر این باشد که حرکت اقتصادی کشور را این‌جوری قرار بدهند. اگر این شد، شکوفایی خواهد شد؛ اگر این شد، از تهدید دشمن دیگر نمیترسیم، از تحریم دیگر تنمان نمیلرزد، از پایین افتادن قیمت نفت عزا نمیگیریم؛ این اقتصاد مقاومتی است. تکیه‌ی عمده‌ی اقتصاد مقاومتی هم باز روی مردم است؛ روی تولید داخلی است. (دیدار با مردم آذربایجان ۲۹/۱۱/۹۳)

مورد ذکر شده در بالا تنها یکی از مواردی است که توسط معظم له اشاره شده که اگر نیک بنگریم متوجه خواهیم شد که منظور رهبرمان نه ورود مفت و بی منت مردم بلکه سرمایه گذاری مردم در پروژه های مختلف است که هر فردی به راحتی آن را قبول نمی کند. این در حالی است که در منطقه بزرگ لارستان، خیرین محترم پا را فراتر گذاشته و بهتر بگوییم جای سرمایه گذاران را نیز در بسیاری پروژه ها پر کرده اند و باز بهتر بگوییم به عبارتی بی منت در راستای کمک به دولت و اقتصاد کشور گام برداشته اند.

DSC_2201-280x182

varzesh4-280x182

224542_913-280x182

اگر چه در حال حاضر قصد تخریب مسئولین شهرستان و منطقه  جهت عدم استفاده از سرمایه گذاران به منظور توسعه و انجام پروژه های بزرگ صنعتی در منطقه را نداشته و این موضوع را به زمانی دیگر موکول می نماییم؛ اما باید به مسئولین رده بالای استان و خصوصا جناب استاندار فارس عرض نماییم که شما به عنوان مقام عالی دولت در استان فارس همچنان که از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کنید، وظیفه دارید از خیرین نیز حمایت نمایید چه آنکه بهتر بگوییم وظیفه دارید چندین برابر تسهیلاتی که برای سرمایه گذاران فراهم می کنید، در اختیار خیرین قرار دهید. شاید بد نباشد پیشنهاداتی به شما در این خصوص عرض نماییم:

79999_343

پروژه های خیرساز کل استان فارس را شناسایی نموده و بر اساس حجم هزینه های خرج شده از سوی خیرین در مناطق مختلف استان، تسهیلات مختلف جهت اتمام پروژه ها از سوی دولت پرداخت نمایید. بی شک مناطقی که خیرین فعال تر بوده اند، بایستی دولت نیز دین خود را بیشتر ادا نموده و فعال تر باشد

پروژه هایی که سهم خیرین بیشتر باشد، بایستی سهم دولت نیز افزایش یابد. در پروژه هایی که خیرین ۵۰ % کار را جلو برده اند دولت بایستی خود را موظف به تامین بودجه و تسهیلات جهت ۵۰% باقیمانده نماید. این حداقل وظیفه دولت و شخص شما جهت پیگیری موضوع است.

در سایر پروژه هایی که سهم خیرین کمتر از ۵۰% است، دولت به همان اندازه باید سهیم بوده و مابقی را خود موظف به تامین سرمایه گذار جهت اتمام پروژه گردد.

و ده ها پیشنهاد دیگر که متاسفانه در منطقه و استان به فراموشی سپرده شده است.

جناب آقای افشانی، بد نیست در این فرصت باقیمانده تا پایان دولت یازدهم سری به منطقه بزرگ لارستان، خنج و گراش بزنید و حجم پروژه های بزرگ در حال اجرا توسط خیرین منطقه را از نزدیک ملاحظه نمایید. شاید در آن صورت دیگر از پروژه های مختلف که همین طور با تزریق پول دولت در حال انجام است، بیش از این تمجید ننمایید، اگرچه شما در جذب سرمایه های دولتی در کشور نسبت به سایر استان ها موفق تر بوده اید، اما ای کاش در ارائه  این سرمایه های جذب  شده به مناطق مختلف استان، موارد ذکر شده در بالا را نیز در نظر بگیرید…

منتظر پاسخگویی و حضورتان در منطقه هستیم.


نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “جناب استاندار، چرا به مصادیق اقتصاد مقاومتی و خیرین در لارستان بزرگ بی توجهید؟!!”

  1. لاری گفت:

    امید واریم که اقای افشانی استاندار محترم فارس نسبت به منطقه بزرگ لارستان کهن عنایت ویژه داشته باشند و به زودی شاهد حضور ان جناب در کل منطقه لارستان باشیم انشا اله

  2. ناشناس گفت:

    اگر کار برای خدا باشد توجه یا بی توجهی کسی لازم نیست معلوم است که کار برای خدا نیست وریاست

  3. اقدام و عمل گفت:

    سلام نوشتن مقاله خوب است ولی فکر می کنید چند درصد احتمال دارد استاندار بخواند آنهم با هزاران سایت محلی و …. بهتر است حضورا حاضر شوید و تمام پیشنهادات خود را به منصه ظهور برسانید درخانه نشستن دردی دوا نمی کند

  4. […] ذیل مطلب: جناب استاندار، چرا به مصادیق اقتصاد مقاومتی و خیرین در … […]

  5. […] http://larpedia.ir/rss/?p=11901 نکته: متن اصلی یادداشت ها را در پایگاه اطلاع رسانی میلادلارستان و یا در شماره های پیشین نشریه میلادلارستان دریافت نمایید ۱) جناب آقای افشانی، بد نیست در این سفر حجم پروژه های بزرگ در حال اجرا توسط خیرین منطقه لارستان، خنج و گراش را از نزدیک ملاحظه نمایید. اگرچه شما در جذب سرمایه های دولتی در کشور نسبت به سایر استان ها موفق تر بوده اید، اما ای کاش در تسهیم  این سرمایه های جذب شده به مناطق مختلف استان، کمک و همراهی خیرین منطقه را نیز در نظر گرفته و در بخشهایی که همکاری بیشتر خیرین وجود دارد، سهم سرمایه های دولت را نیز در آن مناطق بیشتر نمایید.. ذیل مطلب: جناب استاندار، چرا به مصادیق اقتصاد مقاومتی و خیرین در … […]

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین