جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13
گلایه های مدیرمجمع القرآن فاطمیون گراش:

مسئولان شهرستانی و استانی کمترین نگاهی به موسه قرآنی فاطمیون ندارند

مدیر موسسه مجمع القرآن فاطمیون گراش درنخستین نشست خبری خود درمحل دفتر این مجمع از اقبال جوانان سراسر کشور در حفظ و قرائت قرآن دراین موسسه خبر داده و اظهار…

مدیر موسسه مجمع القرآن فاطمیون گراش درنخستین نشست خبری خود درمحل دفتر این مجمع از اقبال جوانان سراسر کشور در حفظ و قرائت قرآن دراین موسسه خبر داده و اظهار داشت: از بدو گشایش مدارس قرآنی بشارت در گراش بیش از ۱۵۰۰ نفر از شهرهای مختلف کشور در این مدارس به حفظ ۱۵ جزء،۲۰ جزء ، ۲۵ جزء و۳۰ جزء قرآن کریم همت ورزیده اند .

حجت الاسلام سعیدبصیری باتشریح برنامه های موسسه قرآنی فاطمیون گراش ازسال ۷۲ افزود: در بدو فعالیت، این موسسه نونهالان را بصورت عمومی و درسطح مساجد به روخوانی کلام وحی، نماز و سایر برنامه های مذهبی هدایت نموده  و درسال ۸۸  با گشایش مدرسه قرآنی بشارت از دل این موسسه، جوانان و نوجوانان را با صرف ونحو، تجوید وصوت و لحن آشنا نمود.

وی ادامه داد:  باگشایش ساختمان جدیدمجمع القرآن درسال ۹۱ این فعایتها باگستردگی در موضوعات قرآن و عترت و با ۵ نفر درسطوح معاونت، روابط عمومی، مربی و… به خدمتگذاری پرداخته و در سال  ۹۲ تا اوایل ۹۵ خادمین به ۲۵ نفر افزایش و همزمان ۷۵ تن از علاقمندان  در حفظ شبانه روزی کلام الله مجید شرکت کردند.

مدیر موسسه مجمع القرآن فاطمیون افزود: سال بعد از دائرکردن مدرسه بشارت در گشایش مدرسه بشارت خواهران نیز اقدام  و جذب  قرآن پزوهان افزایش یافت. همچنین یکی از دشواری های فعالیت،  راه اندازی مدارس شبانه روزی حفظ قرآن کریم بود که با توجه به نیاز محل اسکان ، خوابگاه و تغذیه امری دشوار می نمود  ولی بحمدا… درحال حاضر سومین دوره شبانه روزی خواهران و چهارمین دوره برادران سپری شده  و در شهریورماه سال جاری به نام نویسی افراد جدید خواهیم پرداخت که تاکنون ۲۷ تن ازخواهران ثبت نام نموده وبا استقبال برادران از سایرنقاط استان فارس و نیز شهرستانهای خمین، سنندج و تهران  مواجه بوده ایم.

حجت الاسلام بصیری افزود: برادران تهرانی را به مدارس قرآنی فعال درتهران هدایت کرده تا در وقت و هزینه صرفه جویی شود اما نام نویسی برادران مشتاق تداوم داشته و چون بامشکلات طرح شبانه روزی آشنا بودیم به دائر کردن طرح نیمه شبانه روزی همت ورزیدیم  که این طرح واقعاً منحصر بفرد بوده و با استقبال صورت گرفته در امیدواریم درصورت توفیق ، این طرح را به خارج ازشهرستان بسط داده  وبتوانیم مجری طرح آموزش وحفظ قرآن درکشور باشیم .

وی دربخش دیگربه طرح قرآنی تسنیم نیزاشاره کرده  وگفت در دوماهه تابستان این طرح را باحضور۲۷ نفرازخواهران و۱۹ برادر آغاز کردیم که بحمدالله شرکت کنندگان ظرف دوماه توانستند بین ۱/۵ تا ۳ جزء از کلام نور حفظ نمایند.

New Image

مدیر موسسه مجمع القرآن فاطمیون در زمبنه طرحهای قرآنی منیر و محراب نیز اظهارداشت :طرح منیر یک طرح موضوعی است که درکنار آموزش روخوانی،حفظ جزء سی ام نیز جهت نونهالان منظورشده است. وی افزود:  مسئولان قرآنی کشور از ما درخواست ثبت طرح محراب را نموده که در استانهای دیگر نیز با محوریت شهرستان گراش اجرایی نماییم که امیدواریم درآینده عملی شود.

مدیرمجمع القرآن فاطمیون گراش ، تعدادحافظان قرآنی دراین موسسه را ۱۵۰۰ تن عنوان کرده وبه حفظ ۳ساله ها نیز گریزی زد وگفت دراین طرح، علاقمندان درظرف ۳ سال به حفظ ۳۰ جزء اهتمام خواهندنمود.

وی باقدردانی ازاصحاب رسانه درانعکاس اخبارقرآنی از مسئولین گلایه کرد و عنوان نمود با هزینه ماهیانه ۳۰ میلیون تومان، متاسفانه تاکنون تنها یکبار با مکاتبات مکرر و پس ازبازدید معاونت قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی تنها ۵ میلیون تومان به این موسسه تخصیص یافته است.

حجت الاسلام بصیری درپاسخ به خبرنگارما درمورد عدم همکاری مادی اداره اوقاف وامورخیریه اظهارنمود: متاسفانه آنها از اجرای برنامه های قرآنی ما نیز اطلاعی ندارند. وی درادامه به همکاری جنبی فرماندار گراش و شورای اسلامی شهرگراش اشاره و تصریح نمود: ازحیث مادی درظرف ۲۳ سال گذشته تنها همان ۵ میلیون کمک دولتی داشته ایم و بقیه را خیرین مساعدت مینمایند که آنهم رو به کاهش گذاشته است.

بصیری از عدم اتصال انشعاب آب شرب اردوگاه مجمع القرآن فاطمیون بشدت گلایه کرد و گفت : این موسسه قرآنی متعلق به شخصی خاص نبوده و اعتبار شهرستان گراش را افزایش داده است آن هنگامی که معاون قرآنی کشور در استانی غیر از فارس، فعالیتهای این مجمع را برجسته عنوان میدارد اما دریغ از مسئولین شهرستانی و استانی که کمترین مساعی و نگاهی به این مجموعه ندارند.

حجت الاسلام بصیری ازاین مجمع بعنوان افتخاربزرگی جهت شهرستان واستان نام برد  و تاکید کرد: درکشور صاحب الزمان (عج) هستیم و شهرستان رابه شمیم عطرقرآنی آراسته ایم واما دریغ نیست که از دادن انشعاب  آب شرب به اردوگاه مجمع القرآن امتناع کنندومسئولین نگاهی مثبت ودلسوزانه به این موسسه نداشته باشند؟ این موسسه همان مکانی است که ازدل آن مجتبی فردفانی ها برون آمده اند.

خبرنگار- قاسم ایزدیان

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین