شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

گفتگو با رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان+برنامه های هفته وحدت

میلاد لارستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با بیان مشترکات موجود در بین مذاهب مختلف اسلامی، گفت: وحدت مسلمین، نقطه تلاقی اشتراکات مذاهب اسلامی است. حجه الاسلام و المسلمین سیدعلی…

میلاد لارستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با بیان مشترکات موجود در بین مذاهب مختلف اسلامی، گفت: وحدت مسلمین، نقطه تلاقی اشتراکات مذاهب اسلامی است. حجه الاسلام و المسلمین سیدعلی ولایتی نسب

در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، اظهار داشت: در شهرستان لارستان شیعه و سنی مانند برادر بدون هیچ اختلافی زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای این هفته در مناطق شیعه و سنی نشین در نظر گرفته شده است، افزود: در مهمترین این مراسم ها، جشن هفته وحدت در نخستین روز این هفته‌ با حضور مسئولان شهرستان در شهر اوز و در آخرین روز ۱۷ ربیع الاول نیز با حضور علمای شیعه و اهل تسنن در جوار آرامگاه حضرت آیت الله آیت اللهی(ره) برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با اعلام این خبر که، آیت الله نظری منفرد، رئیس ستاد غدیر کشور در هفته وحدت با عزیمت به لارستان در محل امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) برای مردم سخنرانی خواهد نمود، تصریح کرد: در این هفته، مسابقه کتابخوانی با عنوان «سبک زندگی اسلامی» و همچنین اختتامیه دوره بحث علمی پیامبر شناسی با نام «سیره نبوی» در محل حسینیه ثارا… برگزار می شود.

وی با بیان اینکه، زمانی که سیره و رفتار رسول خدا(ص) مورد تأکید قرار بگیرد، اختلاف ها به کنار خواهد رفت، گفت: یکی از سیره های پیغمبرخدا(ص)، «رعایت اصل مدارا»ست و به فرموده ایشان؛ «همانطوری که خداوند مرا به واجبات دستور داده است، به مدارا کردن با مردم هم امر فرموده است».

حجه الاسلام ولایتی نسب با اشاره به اینکه، اهل تسنن و تشیع می بایست با تمسک بر مشترکات مثل؛ پیامبر، قبله، خدا و قرآن مشترک و دوری از موارد اختلافی، توجه داشته باشند، تصریح کرد: با دامن زدن به مسائل اختلافی، وحدت جامعه اسلامی و مسلمین لکه دار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دیدگاه امیرالمومنین(ع)، جامعه بدون مرز است، تأکید کرد: علمای تشیع و تسنن باید با کنار گذاشتن اختلافات فقهی و نگرشی و پرهیز از توهین به مقدسات، به ایجاد وحدت و برابری کمک رسانند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی را وحدت دانست و افزود: این وحدت باید در هفته وحدت تحکیم گردد که نتیجه آن، مقابله با افراطیونی است که در بین اهل تشیع و اهل تسنن حضور دارند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه، اولین کسانی که در مقابل اندیشه های افراطی «ابن تیمیه» اعلام موضوع نمودند و کتاب نگاشتند، «شافعی ها» بودند، تصریح کرد: اهل سنت لارستان بدانند، شخصی به نام «زینی دهلان» از علمای بزرگ شافعی، کتابی در رد اندیشه وهابیت و «ابن تیمیه» به رشته تحریر در آورده است.

حجه الاسلام ولایتی نسب با بیان اینکه، امام شافعی از جمله کسانی است که در مکتب امام جعفرصادق(ع) پرورش یافته است، اضافه کرد: ما با اهل سنت دارای قرابت های زیادی هستیم و باید قدر نعمت وحدت و امنیت را بدانیم.

وی با بیان اینکه سیستم فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی، نظارت بر کارهای فرهنگی است، خاطر نشان کرد: اجرا برنامه های فرهنگی به هیأت مذهبی، سازمان های مردم نهاد «NGO» و پایگاههای مقاومت واگذار شده است و کارکنان اداره تبلیغات، می بایست به عنوان عضو ناظر، بر اجرا و خط دهی برنامه ها نظارت داشته باشند.

حجه الاسلام ولایتی نسب با اشاره به برگزاری متعدد یادواره های شهداء در ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، اضافه کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری، «تفحص سیره شهدا باید مورد توجه قرار گیرد»، در این برنامه های فرهنگی، بهتر است با یک کارشناسی مناسب و بدور از موازی کاری، فعالان این عرصه به شناسایی و معرفی سیره شهدا بپردازند تا یک توازن فرهنگی ایجاد شود.

وی با تأکید بر تبیین اهداف برای انجام فعالیتهای فرهنگی بر مقابله با آسیبهای فرهنگی، یادآوری کرد: می توان با رصد صحیح مشکلات فرهنگی، با اجرای یک برنامه مدون و کارشناسی شده، نسخه و نتیجه ای از این جلسات عائد گردد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین