پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

برنامه ششم توسعه و رسالت مسئولان منطقه

یکی از مواردی که بارها و بارها در دفعات مختلف از لزوم آن سخن گفته شده اهمیت  برنامه ریزی  در امور مختلف می باشد. بی شک این مهم در فرآیند…

یکی از مواردی که بارها و بارها در دفعات مختلف از لزوم آن سخن گفته شده اهمیت  برنامه ریزی  در امور مختلف می باشد. بی شک این مهم در فرآیند توسعه و تعالی یک کشور، یک وزارتخانه، یک استان و نهایتا یک منطقه به صورت سلسله مراتبی نقش پراهمیت خویش را بازی خواهد کرد.

همانگونه که در خبرگزاری ها آمده  روند بررسی بندهای مختلف لایحه برنامه ششم توسعه (سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹) که از سوی دولت ارسال شده، در مجلس شورای اسلانی  قوت گرفته و اصلاحات لازم و پیشنهادی لازم  در کمیسیون تلفیق در حال ارائه است. آنچه در این میان مهم است همخوانی و هماهنگی برنامه های منطقه ای با برنامه ششم می باشد. مطلبی که چندی پیش میلادلارستان بدان پرداخت و از همراستایی چشم انداز توسعه لارستان با برنامه ششم توسعه سخن گفت (اینجا)

در این مجال تنها بر آنیم تا توجه خود و مسئولان شهر از سرپرست فرمانداری ویژه، نماینده محترم، مسئولان ادارات و… را به این نکات جلب نماییم که

۱) با برنامه ریزی های نهایی در جهت تدوین و نهایی سازی برنامه پنج ساله ششم توسعه (سال ۹۵ تا ۹۹) رویکردهای خاص در مجموعه کشور و با توجه به شرایط موجود احتمالا ایجاد خواهد شد. لذا لزوم رصد و حرکت در راستای برنامه ششم به منظور تسریع در دستیابی به اهداف کلان منطقه و همسو با برنامه از ضروریات است.

۲) شايسته است مسئولين فعلي ادارات از بين همكاران خود يك گروه كاري انتخاب كنند و با تحقق جلسات منظم از طريق جلب مشاركت مردمي و استفاده از نظرات نخبگان علمي منطقه، تشويق و جذب سرمايه، همكاري دولت را نیز همراه خویش ساخته و موانع را از سر راه  برداشته و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی که از موارد ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سیاست های کلی برنامه ششم نیز می باشد گام بردارند.

??????? ?????? ?????? ?? ? ??

۳) بی شک در زمان فعلی همکاری متقابل تمام ارگان ها و ادارات منطقه از فرمانداریها، شهرداریها، شوراهای شهر و روستا، ادارات و تمامی مردم در جهت تحقق اهداف لازم و ضروری است. چه بهتر که رسانه های منطقه نیز به جای نقد تخریبی به نقد منصفانه همراه با پیشنهاد روی آورده و در راستای اعتلای منطقه گام بردارند.

میلادلارستان حسب وظیفه خویش و در راستای برنامه ششم از این به بعد تلاش می نماید تا مواردی را در این زمینه جهت تنویر افکار و نیز کمک به تصمیم گیری بهتر مسئولین منطقه بیان نماید. اهل قلم نیز می توانند در این زمینه ما را یاری نمایند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین