شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

درخواستهای بانوان فعال فرهنگی اجتماعی از شهردار لار

تعدادی از بانوان فعال درحوزه ی رسانه و محیط زیست طی نشستی  در دفتر شهردار با وی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش میلادلارستان دراین نشست که شریفی معاون عمرانی…

تعدادی از بانوان فعال درحوزه ی رسانه و محیط زیست طی نشستی  در دفتر شهردار با وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش میلادلارستان دراین نشست که شریفی معاون عمرانی شهرداری، نامدار و  عسکری دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند، ابتدا منیره جهان بین یکی از فعالین فرهنگی با بیان این که  نیمی از جمعیت هرجامعه ای را بانوان تشکیل میدهند اظهار داشت: بنابر این برنامه ها و امکانات موجود در هر مجموعه میبایست  متناسب با افراد و درخور شأن بانوان نیز در نظرگرفته شود. وی افزود: بر این اساس شهرداری و سایر نهادها و متولیان امور، در راستای تحقق این مهر ،بایددست به دست هم دهند.

در ادامه معصومه فائضی و زینب رهسپار دبیر و عضو انجمن دوستداران محیط زیست و عشرت جهاندیده از فعالین فرهنگی و از مددکاران اجتماعی لارستان، نیزبه بیان  قسمتی از مسائل و مشکلات بانوان در حوزه های مختلف پرداخته و نیازها و پیشنهادات لازم را در موارد زیر ارائه کردند:

۱) لزوم ایجاد پارک مستقل برای بانوان

۲) اختصاص دادن استخر برای حداقل یک روز در هفته(که درحال حاضر دوساعت در روز است)

۳) تشکیل بازارچه هایی برای ارائه و فروش آثار هنری و صنایع دستی بانوان

۴) تخصیص مکان مناسبی برای برگزاری کلاسهای آموزشی وتشکیل جلسات بانوان

۵) ملزم نمودن خانواده هادر ایجاد فضای سبز مناسب درخارج از محیط منزل به عنوان یکی ازشروط اعطای برگ پایان کارساختمانی

۶) ایجاد مکانهای ورزشی مخصوص بانوان

۷) تخصیص مکانهای مخصوص ومناسب جهت پیاده روی بانوان

۸) ایجادبرنامه هایی شاد ومفرّح و دمیدن روحی تازه درخانه ی محمودی  و…

محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار نیز در ادامه از حضور بانوان فعال اجتماعی تشکر کرده و عنوان کرد: هر چند که در زمینه ی مسائل و امور مربوط به بانوان فعالیت هایی صورت گرفته اما هنوز جای کار وجود داشته و ما در راستای خدمات رسانی به این قشر، اقدامات لازم وشایسته ای رابه عمل خواهیم آورد. وی افزود: هر چند این مسائل و ایجاد بوستان مادر، یکی  از دغدغه های ما نیز بوده و هست اما باید بگویم که عدم اجرای بعضی از طرحها و برنامه ها،ناشی ازمشکلات مالی و کمبوداعتبار است.
قنبرنژاد در ادامه فرهنگسرای شهروند واقع درپارک حاشیه رابرای ایجاد بازارچه ها ی هنر وصنایع دستی وسالن اجتماعات شورای شهر واقع درپارک کودک را برای برگزاری جلسات و کلاسهای آموزشی بانوان، پیشنهاد داده و افزود: با ارتباطی که بامسئولین مجموعه فرهنگی ـ ورزشی عطایی داشته ایم تأکیدمان براین بوده که بهترین ومناسب ترین زمان را برای استفاده ی بانوان درنظربگیرند. وی برای رفاه حال بانوان دراین مجموعه ی ورزشی، قول داد تا موضوع را درجلسات مربوطه نیز مطرح و پیگیری نموده و از نمایندگان بانوان خواست تا لااقل ماهی یکبار درشهرداری حضوریابند.

شریفی معاون عمرانی شهرداری نیز از کمبود سرانه ی فضای سبز باتوجه به نوع اقلیم شهرستان گفت وافزود: مانیز توقعات خود را میبایست باهر اقلیم،منطبق نماییم. وی در ادامه فرهنگسازی در جهت عدم اسراف آب در منازل و نیز توجه به مسائل زیست محیطی و عدم هدایت پسابهای منازل به معابر و جداول اشاره کرد و گفت: این مواد به دلیل قلیایی و یا اسیدی بودن و عدم سیّالی شدن این پسابها، به راحتی جاری و روانه نمیگردند و راکد مانده و متعفن میشوند و از نظر بهداشتی مشکلاتی را ایجادمیکنند.وی در حوزه فرهنگ سازی در این زمینه نیز از فعالین فرهنگی و اجتماعی درخواست همیاری نمود.

اعضای شورای شهرحاضر درجلسه نیز همکاری خود را درحوزه ی بانوان اعلام کردند و مقررشد بانوان جلسه ای نیز با اعضای شورای شهر برگزارنمایند

عشرت جهاندیده -خبرنگار میلاد

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین