پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پرونده ساخت ترمینال روی میز شهرداری لار

شهرستان لارستان براساس آخرین سرشماری سال ۹۰ بیش از ۲۲۱ هزار نفر و شهر لار و حومه آن نیز بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد اما این شهرستان فاقد…

شهرستان لارستان براساس آخرین سرشماری سال ۹۰ بیش از ۲۲۱ هزار نفر و شهر لار و حومه آن نیز بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد اما این شهرستان فاقد ترمینال مسافربری است و این موضوع یکی از مطالبه‌های اصلی مردم و مسافران این شهرستان به حساب می‌آید.

وجود دو شرکت مسافربری(مهتاب و پیام گوهر) در محوطه‌ای شبیه به گاراژ نخستین امری است که در نخستین سفر به لار با آن روبه‌رو می‌شوید و اگر آشنایی در این شهر کهن نداشته باشید برای خرید بلیت برگشت اندکی دچار سرگردانی می‌شوید.

نبود ترمینال در این شهر مشکلاتی را برای مسافران به وجود آورده، فاطمه کریمی که برای یک سفر کاری به لار سفر کرده در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: کسانی که اصالتا لاری نیستند یا آشنایی در این شهر ندارند، هنگام رسیدن به لار با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند.

به گفته وی اگر نیمه شب به لار برسی تاکسی‌های ترمینال وجود ندارند تا مسافران با خیال راحت به مقصد مورد نظر خود بروند و این امر به لحاظ امنیتی مشکلاتی را برای مسافران به وجود می‌آورد.

آنطور که وی می‌گوید: در دیگر شهرها ترمینال‌های مسافربری مکانی برای استراحت مسافران قرار داده شده در صورتی که در لار به این دلیل که دو شرکت مسافربری موجود در محیطی مانند گاراژ قرار گرفته این امکان برای مسافران وجود ندارد.

autoboos

به گفته احمد خواست خدایی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس براساس قانون شهرهای بالای ۶۰ هزار نفر جمعیت باید ترمینال مسافربری داشته باشند و شهرداری‌ها موظف به احداث ترمینال هستند.

به گزارش تسنیم وی می‌گوید: در برخی از شهرها شهرداری‌ها با مشارکت بخش خصوصی اقدام به ساخت پایانه مسافربری می‌کنند یا اگر شهرداری در این زمینه اقدام نکند، بخش خصوصی می‌تواند برای احداث ترمینال اقدام کند.

شهرستان لارستان براساس آخرین سرشماری سال ۹۰ بیش از ۲۲۱ هزار نفر و شهر لار و حومه آن نیز بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد اما این شهرستان فاقد ترمینال مسافربری است و این موضوع یکی از مطالبه‌های اصلی مردم و مسافران این شهرستان به حساب می‌آید.

20140501120739_untitled-1

محسن ناطقی، مدیر شرکت مسافربری مهتاب لارستان بر این باور است که هزینه‌های زیاد ساخت ترمینال سبب شده که این امر به تاخیر بیفتد و راهی جز اینکه شهرداری وارد شود و پایانه را به صورت مشارکتی بسازد وجود ندارد.

وی می‌گوید: دیگر شهرها نظیر جهرم و لامرد با اینکه از نظر وسعت و جمعیت کمتر از لار هستند، ترمینال دارند اما در لار هنوز ترمینال ساخته نشده است. به گفته ناطقی با احداث ترمینال فرصت‌های شغلی نیز به وجود می‌آید که می‌تواند تا حدودی به حل مشکل بیکاری کمک کند.

این فعال حوزه حمل‌ونقل امنیت پایین در حوزه حمل و نقل را یکی از مشکلات نداشتن ترمینال می‌داند و می‌افزاید: با وضع موجود تاکسی‌های شخصی برای حمل مسافر اقدام می‌کنند که نه از لحاظ امنیتی و نه از لحاظ هزینه‌های دریافتی از مسافر کنترلی بر آنها وجود ندارد.

بحث‌های مالیاتی و هزینه‌هایی نظیر آب و برق از دیگر مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل لار است که ناطقی در صحبت‌هایش به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: اگر شهرداری ترمینال تاسیس کند بخشی از این مشکلات برطرف می‌شود.

۳۱ مرداد ۹۴ طرح احداث ترمینال شهر لار در شورای این شهر تصویب شد اما پس از گذشت یک سال از تاریخ تصویب این مصوبه هنوز اقدام جدی در این باره صورت نگرفته است. آنطور که محمدرضا قنبرنژاد، شهردار لار می‌گوید: زمین برای احداث ترمینال خریداری شده و نقشه احداث آن در حال طراحی است.

549599-427014

به گفته قنبرنژاد نقشه ترمینال آبان ماه در اختیار شهرداری قرار داده می‌شود و پس از تائید طرح و تامین بودجه ساخت فاز نخست ترمینال لار آغاز می‌شود. آنطور که شهردار لار گفته مساحتی که برای ساخت ترمینال در نظر گرفته شده ۵۰ هزار متر و بلوار خلیج فارس شهر لار محل ساخت ترمینال است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “پرونده ساخت ترمینال روی میز شهرداری لار”

  1. 1111 گفت:

    چشم آب نمیخوره.
    مسولان لار هیچ اهتمامی به ساخت ترمینال ندارند….
    متاسفانه ساخت کشتارگاه صنعتی، مصلا، ترمینال، منطقه ویژه اقتصادی، پتروشیمی و غیره به آرزویی خیال انگیز برای لارستان تبدیل شده

  2. ابوالفضل گفت:

    تا کی باید منتظر بمونیم؟ آقایان شهردار و شورای شهر خواهشا کمی به فکر مردم و آبادانی شهر و شهرستانمان باشید. لطفا برنامه هایتان را سریعتر و جدی تر انجام دهید. اختلاف عقیده و نظر جز زیان و عقب افتادگی حاصل دیگری برای مردم و منطقه ندارد. ما منتظر کارهای شایسته تر و بهتری از شما مسئولین شورا و شهرداری داریم.

  3. همایون گفت:

    لار با این همه وسعت و زمین های بایر توانایی تبدیل شدن به یکی از زیباترین شهرهای ایران را دارد. وجود تاجران و سرمایه گذاران و خیران در منطقه و کشورهای خلیج فارس میتونه در این زمینه کمک زیادی بکنه. چرا تا به حال هیچ برنامه ای برای این امر صورت نگرفته؟ به یاد دارم شهردار سابق لار آقای حاجی زاده جایی گفتند لار رو میشه به دبی تبدیل کرد. خواهشا شهردار و شورای شهر با بزرگان و ثروتمندان لار کمیسیون یا تشکیلاتی ایجاد کنند تا با کمک هم بتونند به این آرزو جامه ی عمل بپوشنن.

  4. 1 گفت:

    محل ترمینال با توجه به قرار گرفتن در اخر شهر فایده نداره و بهتر بین دو شهر ساخته بشه تا هم فاصله بین دو شهر رو از بین ببره و هم در ورودی جاده شیراز قرار بگیره که بیشترین مسافر در اون محور داریم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین