شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

پایان بلاتکلیفی مسافران و مردم در لار/ پروژه ترمینال لار کلید خورد

میلاد لارستان: ترمینال لار پس از ۲۱ ماه کش‌وقوس کلید خورد و نزدیک به ۱۰ درصد از فاز نخست آن ساخته شده است.

 ترمینال لار پس از ۲۱ ماه کش‌وقوس کلید خورد و نزدیک به ۱۰ درصد از فاز نخست آن ساخته شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، آغاز احداث ترمینال لار نقطه پایانی بر انتظار چندین ساله مردم این شهرستان است.  براساس قانون شهرهای بالای ۶۰ هزار نفر جمعیت باید ترمینال مسافربری داشته باشند و شهرداری‌ها موظف به احداث ترمینال هستند.

شهرستان لارستان براساس آخرین سرشماری بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما نبود ترمینال مسافربری و سرگردانی مسافران در محیطی شبیه به گاراژ سبب شده بود که این موضوع همواره یکی از مطالبه‌های اصلی مردم و مسافران این شهرستان باشد.

آغاز پروژه ترمینال لار

۳۱ مرداد ۹۴ طرح احداث ترمینال شهر لار در شورای این شهر تصویب شد، بیش از یک سال تصویب طرح و نقشه ترمینال به طول انجامید و اینک پس از گذشت ۲۱ ماه براساس گفته‌های محمدرضا قنبرنژاد، شهردار لار کار احداث پروژه در فضایی ۴۷ هزار متری آغاز شده است.

وی در گفت‌وگو با تسنیم از آغاز فاز نخست پروژه و پیشرفت ۱۰ درصدی آن سخن می‌گوید که این فاز مربوط به ترمینال مینی‌بوس‌ها است و تا مرحله فندانسیون پیش رفته است. به گفته قنبرنژاد مناقصه برای ساخت بقیه ترمینال برگزار می‌شود.

شهردار لار از فرصت پیمانکاران تا ۲۲ خردادماه برای شرکت در مناقصه ساخت ترمینال خبر می‌دهد و پیش‌بینی می‌کند حدود یک میلیارد تومان برای ساخت ترمینال نیاز باشد.

به گفته قنبرنژاد به محض اجرای مناقصه و مشخص شدن پیمانکار عملیات ساخت ترمینال آغاز می‌شود و از آنجا که مصوب شورای چهارم است با اتمام این دوره از شورا نیز مشکلی در روند اجرای پروژه پیش نمی‌آید.

نقاط ضعف ترمینال‌های مشابه برطرف شده است

صمد کامجو، عضو شورای شهر لار نیز در گفت‌وگو با تسنیم از قرار گرفتن این ترمینال در ورودی لار – بندرعباس در بلوار خلیج فارس شهر لار سخن می‌گوید و معتقد است در طراحی این پروژه نقاط ضعف دیگر ترمینال‌ها نظیر ترمینال شیراز، بندرعباس و دیگر شهرهای جنوبی گرفته شده و امید است که ترمینال لار به یکی از بهترین ترمینال‌های جنوب کشور تبدیل شود.

وی نقطه تمایز این ترمینال با دیگر شهرها را در وجود فضایی برای مینی‌بوس‌ها می‌داند که این امر با توجه به رفت‌وآمد هر روزه مردم بخش‌ها و شهرهای مختلف به شهر لار نقطه مثبت طرح به حساب می‌‌آید.

رعایت استانداردهای بین‌المللی در ترمینال لار

علی‌اکبر کاملی، طراح و ناظر ساخت ترمینال در گفت‌وگو با تسنیم از وجود ۳ هزار متر سالن در این پروژه سخن می‌گوید که شامل سالن ورزشی، رستوران، محل استراحت رانندگان و غیره است و بناست با اسکلت بتنی ساخته شود.

به اعتقاد وی در طراحی این پروژه تمامی استاندارهای بین‌المللی و به ویژه گردشگری رعایت شده تا در صورت ورود گردشگران خارجی مشکلی از لحاظ استانداردهای جهانی وجود نداشته باشد. کاملی فضای بیرونی ترمینال را شامل  آتش‌نشانی، پمپ بنزین، کارواش، خانه کودک و غیره توصیف می‌کند.

در حال حاضر مردم لار برای مسافرت‌های زمینی از دو شرکت مسافربری در محوطه‌ای شبیه به گاراژ استفاده می‌کنند که این امر گاه مشکلاتی را برای مسافران به ویژه مسافران غیربومی ایجاد می‌کند. نبود تاکسی‌، نداشتن مکانی برای استراحت و نماز خواندن از جمله مشکلاتی است که برای مسافران به این شهرستان پیش می‌آید.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین