سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
امام جمعه لارستان

دستیابی به علوم و فنون نظامی لازمه عزت و بقای نظام است

میلاد لارستان: امام‌ جمعه لارستان گفت: لازمه عزت و بقای نظام اسلامی دستیابی به علوم و فنون نظامی و تجهیزات موردنیاز آن است و جای هیچ‌گونه سهل‌انگاری در این موضوع وجود ندارد.

امام‌ جمعه لارستان گفت: لازمه عزت و بقای نظام اسلامی دستیابی به علوم و فنون نظامی و تجهیزات موردنیاز آن است و جای هیچ‌گونه سهل‌انگاری در این موضوع وجود ندارد.

به گزارش  میلاد لارستان، حجت‌الاسلام مختار موسوی ظهر امروز در آئین عبادی ـ سیاسی این هفته نماز جمعه شهر لار با گرامیداشت ولادت امام هادی (ع) و با اشاره به گوشه‌هایی از زندگانی آن بزرگوار، اظهار داشت: یکی از خدمات آن امام همام حفظ خط فکری و فرهنگی تشیع و جلوگیری از ترویج اندیشه‌های مخالفان با منطق قوی، تشکیل حوزه‌های علمیه و تربیت شاگردان متعدد بود.

وی با تبریک عید سعید غدیر و با تأکید بر بزرگداشت این روز بزرگ، افزود: همگی ما باید با برپائی جشن‌ها، بیان فلسفه غدیر، مطرح کردن فضائل امیر مؤمنان حضرت علی (ع) و تشریح جایگاه ولایت در اسلام حق مطلب در این مورد را ادا کنیم.

امام‌ جمعه لارستان به سخنوران و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) توصیه کرد در مراسم جشن عید غدیر خم از افراط‌وتفریط خودداری کنند.

موسوی با اشاره به هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: حفظ آمادگی دفاعی یکی از موضوعاتی است که مورد تأکید قرآن قرارگرفته که روشن‌ترین مصداق آن آیه «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه…» است.

وی بیان کرد: لازمه عزت و بقا نظام اسلامی دستیابی به علوم و فنون نظامی و تجهیزات موردنیاز آن است و جای هیچ‌گونه سهل‌انگاری در این موضوع وجود ندارد.

امام‌جمعه لارستان با تأکید بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد در راه خدا به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی، ادامه داد: باید با استفاده از تجربیات نسل گذشته انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس مبانی ارزشی را به نسل کنونی منتقل کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با جنگ جهانی خواندن جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس علیه ایران، یادآور شد: آنچه باعث پیروزی ایران اسلامی در این جنگ نابرابر شد، تکیه‌بر فرهنگ عاشورا و امید به ظهور مهدی موعود بود.

وی با تقدیر از وزیر خارجه کشورمان در تهیه مقاله و انتشار آن در نیویورک‌تایمز در مورد تبیین ریشه‌های وهابیت، تصریح کرد: تبیین، نقد و آشکار کردن مبانی فکری و ایدئولوژی وهابیت باعث آشکار شدن چهره خبیثانه حمایت‌های آل‌سعود از این فرقه ضاله شد.

امام‌ جمعه لارستان در پایان یاد و خاطره خیر و نیکوکار گراشی حاج شیخ احمد انصاری را گرامی داشت و از تمام مردم و مسؤولان لارستانی که در مراسم ترحیم آن خیر شرکت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین