پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17

سرشماری اینترنتی، راهکاری برای واقعی شدن آمار جمعیتی لارستان

میلاد لارستان: شرکت کردن در سرشماری اینترنتی راهکاری مناسب برای واقعی شدن آمار جمعیتی منطقه لارستان بزرگ است.

میلاد لارستان: جمعیت، یکی از شاخصه های پیشرفت و تخصیص بودجه و امکانات در کشورهای مختلف و به ویژه در ایران اسلامی است.

به همین دلیل، از سالها پیش یکی از دغدغه ها و خواسته های مردم و دلسوزان لارستان، محسوب کردن جمعیت خارج نشین (داخلی و خارجی) این شهرستان در زمره آمار جمعیتی آن بود.

چرا که، اغلب لارستانی هایی که به نوعی از این شهرستان مهاجرت کرده اند، بطور موقت دست به این کار زده اند و در طول سال، به طور مرتب به زادگاه خود بازمی گردند و از امکانات این شهرستان بهره می برند.

اما متأسفانه به دلیل آنکه در زمان سرشماری این نوع افراد در زمره آمار جمعیتی لارستان گنجانده نمی شوند، باعث تضییع احقاق به حق این شهرستان شده است.

خوشبختانه امسال، با تلاش مسئولین در سازمان ثبت احوال کشور، تدابیری اتخاذ شده تا در این سرشماری، افراد بتوانند به شکل اینترنتی اطلاعات خانوار خود را از طریق سامانه www.sarshomari95.ir ثبت کنند.

سرشماری اینترنتی فرصت مناسبی است تا آمار جمعیتی شهرستان لارستان پس از گذشت سی سال از انقلاب اسلامی به آمار واقعی تبدیل شود. چرا که بنا به اذعان غیررسمی مسئولان، جمعیت خارج نشین لارستان از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر تخمین زده می شود، که اگر این جمعیت در آمار جمعیتی لارستان گنجانده شوند، مطمئناً اثرات مثبتی برای خطه لارستان بزرگ به همراه خواهد داشت.

آنچه حائز اهمیت است، مشارکت حداکثری لارستانی های مقیم کشورهای مختلف خارجی بخصوص در کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین لارستانی های ساکن در شهرهای بندرعباس، شیراز، تهران، کیش، قشم و غیره است و همه ما به عنوان یک لارستانی با عِرق و تعصبی که برای پیشرفت منطقه محروم خود داریم، در راستای واقعی شدن آمار جمعیتی لارستان و دستیابی به حق خود گام برداریم.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین