دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

همایش “انقلاب اسلامی در لارستان” در شهر لار برگزار شد

میلاد لارستان: طی مراسمی با حضور یادگاران انقلاب، خاطرات واقعه بزرگ انقلاب اسلامی در لارستان مرور شد. به گزارش میلاد لارستان؛ امروز (پنجشنبه) ۹ بهمن ماه ۱۳۹۳، همایش “انقلاب در…

انقلاب در لارستانمیلاد لارستان: طی مراسمی با حضور یادگاران انقلاب، خاطرات واقعه بزرگ انقلاب اسلامی در لارستان مرور شد. به گزارش میلاد لارستان؛ امروز (پنجشنبه) ۹ بهمن ماه ۱۳۹۳، همایش “انقلاب در لارستان” با حضور بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس،

علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، جمشید جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجه الاسلام نوربخش امام جمعه لارستان و اقشار مختلف مردم در محل تالار وحدت شهر لار برگزار شد.

در این مراسم، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد حضرت امام(ره)، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با دم مسیحایی خود مردم را از خواب غفلت بیدار کرد و مردم هم با لبیک به ایشان از جان و دل یاری کردند.

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس

 

وی با بیان اینکه هیچ کس متصور نبود که انقلاب اسلامی به این سرعت به رشد، ترقی و همه گیری برسد، افزود: تمام سیاستمداران دنیا از این اتفاق بزرگ متحیر مانده اند و آن را حرکتی بی نظیر می دانند.

جعفرپور با اشاره به اینکه، بسیاری از عناصر داخلی و خارجی سعی داشتند تا با موازی کاری، این حرکت و صلابت حضرت امام(ره) را زیر سوال برند، تصریح کرد: خوشبختانه با هوشیاری امام(ره) و بیداری مردم غیور ایران، یک حکومت ریشه دار اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه، انقلاب اسلامی ایران با طی راهی بسیار دشوار و در عین حال معنوی، مسیری پر فراز و نشیب را پشت سر نهاده است، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مجموعه ای پویا و الگو را در سطح جهان ارائه دهیم، می بایست به یک وحدت رویه و همدلی دست یابیم.

نماینده مردم لارستان با تأکید بر اینکه از خودگذشتگی و وحدت، باعث جلوگیری از تفرق و ذلت می شود، گفت: یکدلی، نیروهای پای کاری و فداکار را حفظ می کند و باعث پیشرفت و آبادانی می گردد.

وی با اشاره به اینکه، همه آحاد جامعه باید با حفظ محوریت اسلام و ولایت به دنبال تداوم اهداف و ارزشهای انقلاب باشند، تصریح کرد: همه ما در قبال درخواستها و قضاوت های آیندگان مسئولیم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه حرکتهایی که در خارج از چارچوب امام و رهبری است، به هیچ وجه قابل دفاع و حمایت نیست، خاطر نشان کرد: با انتقادات تند و انفجاری هیچ مشکلی حل شدنی نیست.

وی خطاب به مردم لارستان در حفظ وحدت همه جانبه، افزود: از همه اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه لارستان جهت برگزاری هرچه باشکوه تر جشن های دهه مبارک فجر تلاش کنند.

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز، با طرح این سوالات که؛ آیا غرب ایران را می شناسد؟، آیا غرب اسلام را می شناسد؟، گفت: بروز انقلاب اسلامی ایران، آن چنان تحلیل گران و جامعه شناسان را متحیر ساخت که، آنها را متوجه ایدئولوژی اسلامی کرد که مهمترین تفاوت انقلاب ایران با سایر انقلاب هاست.

مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

 

وی با بیان اینکه، غربی ها به این دلیل به عظمت انقلاب ایران پی نبرده اند که، هنوز اسلام را نشناخته اند، تصریح کرد: به همین دلیل است که آنها به همین دلیل است که، به بزرگترین خلقت بشری، یعنی حضرت محمد(ص)، هتک حرمت می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی ریشه دار است، افزود: آنچنان که ریشه اسلام قدرتمند است، انقلاب ما برای همیشه خواهد ماند.

حجه الاسلام سیدمجتبی نوربخش، امام جمعه لارستان با بیان اینکه ۴ گروه در لارستان در زمینه انقلاب اسلامی، نقش داشتند، گفت: موثرترین نقش انقلاب در لارستان، متعلق به حضرت آیت ا… سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره)، بود که ایشان پشت و پناه روحانیون و مردم بود.

وی یکی دیگر از عناصر فعال در انقلاب اسلامی در شهرستان لارستان را، حجه الاسلام و المسلمین سیدحسین نسابه، معرفی و تصریح کرد: ایشان نقش اساسی در مبارزه با ظلم و طاغوت در منطقه را عهده دار بوده اند.

امام جمعه لارستان

 

امام جمعه لارستان، وجود مرحوم حضرت آیت ا… سیدمجتبی موسوی لاری(ره) را در شکل گیری و هدایت مردم در فعالیت های انقلابی دانست و افزود: فعالیتهای ایشان در خارج از کشور، افقی را برای حوزه های علمیه لارستان و کشور ترسیم کردند.

وی با بیان اینکه، وجود این علما برای لارستان افتخار است، خاطر نشان کرد: امروزه، هر شهر و منطقه ای را با نام علما و دانشمندان آن می شناسند که در این زمینه در استان پهناور فارس، لارستان، حرف اول را می زند.

حجه الاسلام نوربخش، گروه موثری دیگر در شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران را، جوانانی دانست که در مکتب این علما، شاگردی کرده و هدایت یافته بودند.

وی حجه الاسلام نسابه را از شخصیتهای برجسته در انقلاب اسلامی ایران معرفی و اضافه کرد: باید از این چهرهای ماندگار و تأثیرگذار تجلیل کرد و قدر این گوهرهای گرانبها را دانست.

علی اکبر نجیب زاده، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، با بیان اینکه، همه ما بر سر سفره انقلاب نشسته ایم و به برکت خون شهدا به جاه و مقام رسیده ایم، گفت: قطع به یقین، همین مسئولیتهایی که بر عهده ماست، بدون رخ دادن انقلاب به دست ما نمی رسید.

وی با تأکید بر حضور مسئولین در جمع مردم و شرکت در نمازهای جمعه و جماعات، تصریح کرد: وظیفه تک تک ماست که هم حمایت کنیم مطیع امر ولایت فقیه باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان

 

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه، اگر خارج از خط ولایت حرکت کنیم، قطع به یقین کارها به شکست انتاج می شود، خاطر نشان کرد: در وصیت نامه همه شهدا، اشاره مستقیمی در پیروی از ولی فقیه شده است و ما مکلف به حمایت و اطاعت از رهبری هستیم.

وی با بیان اینکه ما باید خط و مشی خود را با ولی فقیه بسنجیم، افزود: همه ما باید تحمل های خود را بالا ببریم و از قضاوت های زودهنگام درخصوص افراد خودداری کنیم.

نجیب زاده اضافه کرد: در همه کارها و اقدمات، باید براساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی و از آن بالاتر متناسب به  ولایت مطلقه فقیه حرکت کنیم.

در پایان این محفل، از کتاب “انقلاب اسلامی در لارستان” رونمایی و از خانواده معظم شهدای انقلاب شهر لار تجلیل شد.

 عکس: کیوان فتحی

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین