دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

مشارکت ضعیف لارستان در سرشماری اینترنتی، چهار روز دیگر مهلت مانده

 رئیس مرکز آمار ایران در سخنانی اظهار داشت:  به دلیل تعطیلات پایانی هفته گذشته، مهلت ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن تا سه‌شنبه هفته پیش رو، تمدید خواهد شد و مردم…

 رئیس مرکز آمار ایران در سخنانی اظهار داشت:  به دلیل تعطیلات پایانی هفته گذشته، مهلت ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن تا سه‌شنبه هفته پیش رو، تمدید خواهد شد و مردم مهلت دارند تا تاریخ ۲۷ مهرماه، به صورت اینترنتی در این سرشماری مشارکت کنند.

امیدعلی پارسا در گفتگو با مهر روز گذشته گفت: تا کنون حدود تا کنون، بالغ بر ۴.۵ میلیون خانوار ایرانی در سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند که به نظر می‌رسد حدود ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را در بر می‌گیرد.(یعنی به عبارتی در هر خانوار ۳٫۳ نفر در نظر گرفته شده است)

از سوی دیگر چند روز گذشته خبرگزاری تسنیم نیز براساس اعلام ستاد مرکزی سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در فارس اظهار داشته بود: از مجموع یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۵۱ خانوار استان فارس تاکنون ۲۵۱ هزار و ۲۱۰ خانوار آمار و اطلاعات خود را در سامانه ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ثبت کرده‌اند.(حدود ۱۶%)

در این میان شهرستان‌های رستم، زرین‌دشت و فسا به ترتیب بیشترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی داشته‌اند.

در این میان اما لاری ها و لارستانی ها بر اساس برخی برآوردها مشارکت قابل توجهی نداشته لااقل در سرشماری اینترنتی نداشته اند، چه آنکه یکی از ملزومات اساسی توسعه مقوله جمعیت می باشد. علاوه بر آنکه گویا مردم ساکن در لارستان و شهرهای اطراف مشارکت خواب گونه ای داشته اند و نمی دانیم دلیل آن چیست مهم تر این که بر اساس برخی آمارهای غیررسمی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار لاری و لارستانی (کل منطقه لارستان بزرگ) در کشورهای حاشیه خلیج فارس ساکن بوده ولی در این میان چه بسا بخش اعظم آنها اقامت دائم در آن کشورها نداشته و اصلاً شهروند ایرانی باشند اما به سبب شغل و معیشت زندگی بین ایران و آن کشورها در رفت و آمد باشند. گواه این ادعا پروازهای روزانه به دبی و شارجه و نیز پروازهای مختلف به کویت و قطر از فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان می باشد.

این احتمال وجود دارد که به دلیل رفت و آمد این عده در بین دو کشور، در بازه زمانی یک ماهه سرشماری حضوری نفوس و مسکن امکان انجام سرشماری به عنوان شهروند لارستانی از آنها وجود نداشته باشد و عملا با این شرایط بخش قابل توجهی از هرم جمعیتی منطقه رنگ واقعیت را به خود نبیند. لذا انجام سرشماری اینترنتی می تواند در این خصوص راه گشا باشد. همانگونه که در بالا ذکر گردید سرشماری اینترنتی تا سه شنبه جاری تمدید شده است.

پس ای لارستانی عزیز لااقل برای آبادی منطقه خویش در این سرشماری اینترنتی حضور فعال داشت باش.

ایده: افتاب لارستان

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “مشارکت ضعیف لارستان در سرشماری اینترنتی، چهار روز دیگر مهلت مانده”

  1. محمد گفت:

    متاسفانه مسولین محترم لارستان عزمی برای سرشماری مردم از طریق اینترنت ندارند.حداقل ایجاد پایگاهی در فرودگاه و تبلیغاتی در فرودگاه و ایجاد ایستگاههایی جهت انجام این کار در سطح شهر

  2. سمیه گفت:

    ما که خانوادگی از تو خونه ،ثبت نام کردیم، خانواده خودمون،خانواده پدرم،پدرشوهرم،برادرم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین