سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
مدیر جهاد کشاورزی لارستان در مصاحبه با میلادلارستان:

80درصد آب استحصالی لارستان در بخش کشاورزی مصرف می شود

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه ۲۳۰ چاه غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد، گفت: ۸۰ درصد آب استحصالی در لارستان به مصرف بخش کشاورزی می‌رسد. فرزاد قاسمی…

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه ۲۳۰ چاه غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد، گفت: ۸۰ درصد آب استحصالی در لارستان به مصرف بخش کشاورزی می‌رسد.

فرزاد قاسمی در مصاحبه با میلادلارستان با بیان اینکه برای احیا قنات‌ها برنامه لایروبی و ریزش‌برداری در اولویت این اداره است، اظهار داشت: لایروبی و مرمت قنات‌ها هرساله با توجه به اعتبارات موجود صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۰ چاه غیرمجاز در لارستان وجود دارد، افزود: ۸۰ درصد آب استحصالی در این شهرستان به مصرف بخش کشاورزی می‌رسد.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه ۴۶۰ هکتار طرح‌ آبیاری با پرداخت یارانه ۸۵ درصدی به کشاورزان در لارستان اجرا شده است، تصریح کرد: با توجه به کیفیت آب‌وخاک لارستان، اجرای آبیاری تحت‌فشار در بیشتر نقاط این شهرستان امکان‌پذیر نیست و به‌جای آن سیستم آبیاری کم‌فشار در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار متقاضی استفاده از آبیاری کم‌فشار هستند.

قاسمی با اشاره به اینکه ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لارستان به آبیاری تحت‌فشار مجهز شده‌اند، ادامه داد: با توجه به دستورالعمل ارسالی بر اساس قانون ۸۵ درصد از هزینه اجرای طرح آبیاری نوین به‌عنوان موارد تشویقی و به شکل یارانه بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان در خصوص اقدامات انجام‌ شده برای مقابله با خشک‌سالی در این شهرستان، افزود: اجرای طرح‌های تأمین آب و تغذیه مصنوعی، سامانه‌های نوین آبیاری، تسطیح لیزری، توسعه کاشت گیاهان دارویی، کاهش سطح زیر کشت، متناسب کردن سطح زیر کشت با آب موجود، استفاده از ارقام کم آب‌بر، بالا بردن راندمان آبیاری با آموزش بهره‌بردار و کارگر مزرعه، توسعه و ترویج کشت‌های گلخانه‌ای، توجه ویژه به کشت دیم، افزایش ماده آلی خاک و غیره بوده است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین