چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

مشارکت 50 درصدی مردم فارس در سرشماری اینترنتی

میلاد لارستان: یک روز مانده به پایان وقت نهایی سرشماری اینترنتی مشارکت استان‌ فارسی‌ها در این طرح ملی از مرز ۵۰ درصد گذشت.

 یک روز مانده به پایان وقت نهایی سرشماری اینترنتی مشارکت استان‌ فارسی‌ها در این طرح ملی از مرز ۵۰ درصد گذشت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام ستاد مرکزی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ مهلت نهایی شرکت خانوارها در سرشماری اینترنتی تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۳۰ مهرماه تمدید شده ‌و یک روز مانده به پایان این مهلت مشارکت مردم استان فارس در این طرح ملی به ۵۱٫۵ درصد رسیده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بوجه استان فارس از مجموع یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۵۱ خانوار استان فارس که واجد شرایط سرشماری هستند تا ساعت ۶:۳۰ روز پنجشنبه تعداد ۷۹۴ هزار و ۷۵۵ خانوار از استان فارس که جمعیتی بیش از ۲ میلیون و ۷۵۲ هزار نفر را شامل می‌شود موفق به ثبت اطلاعات و آمار خود در سامانه سرشماری اینترنتی شدند.

از این تعداد جمعیت ثبت‌نام شده یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۱۸۰ نفر مرد و یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۱۰۰ نفر زن هستند. به عبارت دیگر تاکنون ۵۶٫۷ درصد جمعیت استان فارس موفق به ثبت‌نام اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن شده‌اند.

مشارکت کل کشور در سرشماری اینترنتی ۳۹٫۷ درصد بوده است بنابراین آمار مشارکت استان فارس از متوسط کشوری نیز بالاتر است. شهرستان‌های ارسنجان، رستم و خنج بیشترین میزان مشارکت و شهرستان‌های شیراز، فیروزآباد و آباده کمترین میزان مشارکت را در بین ۲۹ شهرستان استان فارس داشته‌اند.

اصلاح اطلاعات خانوار در سامانه سرشماری اینترنتی

از هم اکنون امکان اصلاح اطلاعات خانوار و بازیابی کدآماری در سامانه سرشماری ۹۵ به آدرس  www.sarshomari95.ir نیز فراهم شده است و خانوارها تنها یکبار می‌توانند نسبت به بازیابی کدآماری و اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

خانوارهایی که به هر دلیلی کدآماری ۱۲ رقمی خود را در اختیار ندارند، تنها یکبار می‌توانند با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و تلفن همراهی که هنگام ثبت‌نام اینترنتی به سامانه داده‌اند، کد خود را بازیابی کنند و سپس به اصلاح اطلاعات خود بپردازند.

خانوارها می‌توانند نسبت به حذف یا اضافه کردن عضو خانوار اقدام کنند. در این مرحله امکان اصلاح تاریخ تولد، مشخصات مسکن، وضعیت اشتغال و بیکاری، وضعیت سواد وجود دارد اما امکان اصلاح مشخصات جغرافیایی مسکن خانوار، تغییر کد ملی سرپرست خانوار، حذف یا تعویض سرپرست خانوار و تغییر شماره تلفن همراه سرپرست خانوار وجود ندارد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین