پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
رئیس اداره منابع طبیعی لارستان

بذر بادام کوهی و کُنار در لارستان کاشته می شود

میلاد لارستان: رئیس اداره منابع طبیعی لارستان از کاشت ۶۰۰ کیلوگرم بذر بادام کوهی و کُنار با همکاری طبیعت دوستان در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان از کاشت ۶۰۰ کیلوگرم بذر بادام کوهی و کُنار با همکاری طبیعت دوستان در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان؛ منصور رضائی در جمع کوهنوردان گروه شهید شاکری و طبیعت دوستان این شهرستان با بیان اینکه پوشش گیاهی و اقلیم منطقه لارستان به دلیل تغییرات جهانی آب و هوا در حال تغییر است، اظهار داشت: این رفتار و برنامه های ما در جهت حفظ منابع طبیعی نیز باید متناسب با آن تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه زندگی انسان بطور مستقیم وابسته به آب، خاک و هواست، افزود: پوشش گیاهی عامل حفظ سلامت همه اینهاست و نقص در آن تهدیدی برای سلامت انسانها و دیگر جانداران است.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه ما میراث دار گذشتگان هستیم، تصریح کرد: همه ما در جهت حفظ و احیاء منابع طبیعی در برابر آیندگان مسئولیم و اگر نقش خود را به درستی ایفا نکنیم، نسل آینده از موهبت های طبیعی محروم می شوند.

رضائی ادامه داد: منطقه لارستان بزرگ در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار وسعت دارد، آیا پوشش گیاهی و درختان موجود در لارستان توانایی تولید اکسیژن مورد نیاز منطقه و حفظ آب و رطوبت در خاک  را دارند؟

این کارشناس منابع طبیعی با بیان اینکه برای مقابله با شرایط بحرانی، نیاز است بر تعداد درختان منطقه لارستان افزوده شود، یادآور شد: وظیفه تک تک ماست که این مهم را به انجام برسانیم.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان افزود: در سال گذشته در حدود ۱۰۰ کیلوگرم بذر بادام کوهی که از کوههای گاوبست تهیه شده بود با همکاری و همراهی مردم در مناطق اطراف روستاهای هود، بیدشهر، گلار و غیره کاشته شد که نتیجه اولیه بسیار امیدوار کننده و دور از انتظار بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر کیلو بذر بادام کوهی در حدود ۳ هزار و ۲۵۰ عدد بذر را در برمی گیرد، گفت: سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ هزار اصله درخت به پوشش گیاهی منطقه لارستان اضافه شده است.

رضائی تصریح کرد: برای امسال ۲۰۰ کیلوگرم بذر بادام کوهی و ۴۰۰ کیلوگرم بذر کنار تهیه شده که جهت کاشت آن نیازمند همت و همراهی طبیعت دوستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان در تشریح نحوه  کاشت این بذرها، بیان کرد: برای کاشت بذر، بوسیله تیشه یا چیزی شبیه به آن، خراش یا حفره کوچکی در سطح زمین ایجاد کرده و دو عدد بذر در آن قرار داده می شود و سپس با کمی خاک بطوری که کمی گودی در محل برای ذخیره آب باران باقی بماند، روی آن پوشانیده می شود.

وی در پایان اضافه کرد: منطقه لارستان دارای غنی ترین و در برخی موارد مرغوب ترین نوع پوشش گیاهان  داروئی در کشور و حتی در جهان است.

خبرنگار: حجت جورکش

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بذر بادام کوهی و کُنار در لارستان کاشته می شود”

  1. روح الله گفت:

    داخل خیابونها خیلی درخت بکارید تا مانع رسیدن نور آفتاب به آسفالت و گرمی هوا شود . تشکر میکنیم .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین