چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
با حضور باشکوه مردم صورت گرفت

برگزاری یادواره هفت شهید «دهکویه» لارستان

میلاد لارستان: در آئین باشکوهی با حضور مردم و مسئولان محلی، یادواره هفت شهید «دهکویه» لارستان برگزار و از مقام شامخ شهدا تجلیل به عمل آمد.

در آئین باشکوهی با حضور مردم و مسئولان محلی، یادواره هفت شهید «دهکویه» لارستان برگزار و از مقام شامخ شهدا تجلیل به عمل آمد.

به گزارش میلاد لارستان؛ در شامگاه پنجشنبه (ششم آبان ماه ۹۵) در آئین باشکوهی با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان، فرمانده سپاه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیر آموزش و پرورش لارستان و جمع زیادی از مردم شهید پرور روستاهای بخش مرکزی این شهرستان به ویژه اهالی دهکویه یادواره هفت شهید این روستا برگزار شد.

در این مراسم، فرمانده سپاه ناحیه لارستان در سخنانی با اشاره به اینکه باب جهاد همیشه به روی مومنین باز است، اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام، مومنانی که با خدای خود عهد و پیمان بستند، به عهدشان وفادار ماندند.

امیر جاهدی با بیان اینکه در عصر حاضر مومنان در دو عرصه جهاد اصغر و جهاد اکبر به مبارزه می پردازند، افزود: مدافعان حرم در کشور سوریه برای دفاع از آل الله و اسلام انقلابی در حال نبرد هستند.

وی با استناد به بیانات رهبری مبنی بر آمادگی جامعه برای حضور در جهاد کبیر، تصریح کرد: جهاد عرصه های مختلفی از جمله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره دارد که نیاز مقابله با دشمنان یعنی کسانی که در یک صف بندی متراکم جلوی همه آرمان های اسلامی و انقلابی ایستاده است و دلیل دستیابی ایران اسلامی به بازدارندگی امنیتی قابل قبول در داخل کشور است.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با اشاره به اینکه دشمن به دلیل ترس از قدرت نظامی ایران اسلامی جرأت تحرک نظامی علیه کشورمان را ندارد، خاطر نشان کرد: در صورت تحرک جاهلانه علیه کشورمان از سوی دشمن، پاسخ ایران دندان شکن و کوبنده است.

وی با ابراز تأسف از جدی گرفته نشدن جهاد فرهنگی دشمن علیه ایران، ادامه داد: شناخت دشمن و هدف آنها به مراتب سخت تر از جنگ نظامی است.

جاهدی با پیچیده خواندن حربه های دشمن برای نفوذ در افکار و اعمال مردم، یادآور شد: فهم عرصه های جهاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بنا به فرموده مقام معظم رهبری جهاد کبیر است.

وی با بیان اینکه دلیل تأکید امام خامنه ای در مصرف تولید داخل و انتخاب سبک زندگی اسلامی، شناخت تکلیف مان در عرصه اقتصادی و فرهنگی است، گفت: برای مقابله با توطئه دشمن می بایست قرارگاههای فرهنگی را تقویت کرد و تقوا و معنویت را در جامعه گسترش داد.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان وظیفه بسیجیان در فعالیت در عرصه جنگ فرهنگی را بسیار سنگین و مهم دانست و افزود: به دلیل پیچیدگی اوضاع،باید با تکیه بر مکتب و سبک زندگی شهدا مسیر را پیمود.

وی بیان کرد: شهدا تکلیف محور بودند و با لبیک به امام(ره) به جبهه های نبرد سرازیر شدند و مانع رخنه دشمن شدند و امروز امام مسلمین در عرصه فرهنگی ندا داده اند که وظیفه همه ما حضور در عرصه است.

پیش از شروع این مراسم، از تمثال نصب شده جلوی منزل شهید ماشاالله صفری بطور نمادین و به نمایندگی از سایر شهدای این روستا با حضور مردم و مسئولین رونمایی شد.

خاطره گویی و روایتگری توسط برادران رزمنده دیانت و مومن، پخش زندگینامه شهدا، گلباران خانواده شهدا و تجلیل از آنان با اهدا تندیسی مزین به تصاویر شهدا از دیگر برنامه های اجرا شده در این یادواره بود.

به گزارش میلاد لارستان؛ این یادواره توسط حوزه مقاومت بسیج سردار شهید شعبانعلی عفیفه و بسیجیان پایگاههای مقاومت شهید ماشاالله صفری و الزهرا(س) دهکویه برگزار شد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین