پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
عضو هیات علمی دانشگاه لارستان:

آمریکا با جنگ نیابتی خواسته‌های خود را از راه دیپلماسی کسب می‌کند

 عضو هیات علمی دانشگاه لارستان گفت: آمریکا با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی خواسته‌های خود را از راه دیپلماسی کسب می‌کند. مهدی زارع، عضو هیات علمی دانشگاه لارستان پیرامون جنگ های نیابتی…

 عضو هیات علمی دانشگاه لارستان گفت: آمریکا با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی خواسته‌های خود را از راه دیپلماسی کسب می‌کند. مهدی زارع، عضو هیات علمی دانشگاه لارستان پیرامون جنگ های نیابتی آمریکا در خاورمیانه گفت: امریکایی ها با ایجاد جنگ‌های نیابتی، انچه را در عرصه جنگ نظامی بدست نمی اورند، در صحنه دیپلماسی کسب می کند. وی بیان کرد: از خصوصیات جنگ نیابتی که باهزینه های مادی و معنوی کشورهای نایب،انجام می شود ،قراردادن دشمن در موقعیتی فرسایشی است تا در چند جبهه دردیگر مناطق دنیا  را راهبری کند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبر دانشجو،  این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به قواعد بین الملل بیان کرد: اصولا در صحنه های بین المللی هر کشور به دنبال منافع خود بوده ودر این راستا یکی از اصول منافع ملی، پیوند با متحدین استراتزیک وراهبردی است. وی گفت: کسانی که اصرار بر روابط دوستانه با امریکا دارند،یا از مهمترین متحد راهبردی امریکایعنی رژیم صهیونیستی بی اطلاعند و یا باوردارند که ایران می توانند درقضیه اسراییل با امریکا کنار بیاید; که این تصور در سیاست کلان بسیارخطرناک است.

زارع تصریح کرد: باکمی مطالعه سیاست خارجی امریکا در می یابیم که این کشور هیچ نهضت،گروه و یا حتی کشوری که در عرض و موازات امریکابوده را تحمل نمی‌کند، چه برسد به جنبش هایی که در تقابل امریکا باشند. وی گفت: جنبش هایی که زیر چتر امریکا نباشند؛ حتی اگر بصورت دموکراتیک وبا پشتوانه های مردمی تاسیس شده باشند، مورد هجمه سخت و نرم سیاسی، رسانه‌ای و حتی نظامی این کشور قرار می گیرند. این استاد دانشگاه افزود: اما گروهک ها و فرقه هایی که زیرلوای آمریکا یا تحت فرمان اوباشند مثل طالبان،داعش و ..همواره مورد جمایت این کشورند.  وی بیان کرد: خط مشی کلان و راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، توسط رهبر انقلاب، تدوین و ابلاغ شده است؛ اما امریکایی ها می خواهد از طریق برخی از تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان نظام را به تغییر رفتار وادار کند.

زارع تصریح کرد: پروژه نفوذ و فشار از تاکتی‌کهای انها برای نیل به اهدافی است که تا کنون باهشدارهای رهبری، مدیریت شده و دشمن را در حالت استیصال، قرار داده است. وی خاطر نشان کرد: نظام اسلامی، هیچ زمان از تحریم ها استقبال نکرده است؛ اما نمی توان چشم‌ها را بر روی این حقیقت، بست که بسیاری از پیشرفت‌های کنونی حاصل حالت اضطرار و سختی است.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: به قول یک ضرب المثل انگلیسی، نیاز ما در اختراع است، طبیعتا تحریم هایی که ناشی از پافشاری بر اصول و ارزش های انسانی و اسلامی بوده، هرچند سختی هایی را به مردم تحمیل نموده؛ اما در شکوفایی دانشمندان و رشد نخبگان علمی کشور، نقشی بی بدیل داشته است. وی در پایان بیان کرد: دانشجویان بعنوان افسران جنگ نرم، باید توانایی تحلیلگری بیشتری برای مبارزه با شبهه افکنی دشمنان استقلال و امنیت کشور، پیدا کرد تا سد محکمی در عرصه نفوذ به ارمان های انقلابی و ارزش های اسلامی باشند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین