پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

وظيفه ماست که اگر منکري را ديديم تذکر دهيم

میلاد لارستان: فرمانده سپاه لارستان با تأکید بر همگانی بودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: وظيفه ماست که اگر منکري را ديديم، تذکر دهيم.

فرمانده سپاه لارستان با تأکید بر همگانی بودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: وظيفه ماست که اگر منکري را ديديم، تذکر دهيم.

به گزارش میلاد لارستان؛ امیر جاهدی در گردهمایی مدیران و کارمندان ادارات، اعضاي اتحاديه اصناف و کارگری، خيرين و معتمدين لارستان با موضوع امربه معروف و نهی از منکر با تشبیه جامعه اسلامی به یک کشتی، اظهار داشت:در جامعه اسلامي، همه ما سوار بر يک کشتي واحد هستيم و به يک سمت در حرکتيم و نمي توانيم بگوييم من از جمع جدا هستم و امور مردم به من ربط ندارد.

وی افزود: همه ما نسبت به امور يکديگر مسؤوليت داريم و بايد يکديگر را امر به معروف و نهي از منکر نماييم.

فرمانده سپاه لارستان تصریح کرد: امروز در جامعه اسلامي نماز را امري واجب مي دانيم و به گونه اي عمل مي کنيم که انگار امر به معروف و نهي از منکر، واجب نيست، در صورتي که طبق روايات، اساس استحکام جامعه اسلامي همين امر به معروف و نهي از منکر است.

وی با بیان اینکه امروز وظيفه ماست که اگر منکري را ديديم، تذکر دهيم، خاطر نشان کرد: اگر در بين اصناف، کم فروشي، گران فروشي، احتکار و … را مشاهده کرديم، تذکر دهيم. اگر در اداره اي ديديم منکري در حال انجام است، مثلاً با ارباب رجوع به گونه اي ناشايست رفتار مي شود، بايد قضيه را پيگيري کرد و با اين منکر مبارزه نمود. در سطح بازار اگر خانم اصطلاحاً بدحجابي ديده شد، اگر چند نفر تذکر دهند حتماً آن فرد به خود آمده و اصلاح مي شود؛ منتها بايد راه را بلد بود و به گونه اي برخورد نمود که منجر به اصلاح شود.

جاهدی در پایان سخنان خود با اشاره به اقتصاد مقاومتی افزود: در زمينه ي اقتصادي، يکي از معروفات، تبليغ کالاي بومي و ايراني است. آنقدر بايد بر روي اين موضوع کار شود تا اين امر نهادينه گردد.

وی تأکید کرد: ما از اصناف توقع داريم براي به چرخه درآمدن اهرم اقتصاد مقاومتي نقش خود را به نحو احسن ايفا نمايند.

در پایان جلسه  فعالان بسیج ادارات،اصناف و کارگری لارستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

خبرنگار: روابط عمومی سپاه ناحیه لارستان

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین