جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

تاریخچه تأسیس کمیته امداد حضرت امام(ره)

میلاد لارستان: کمیته امداد امام خمینی(ره) دومین نهاد انقلابی است که دقیقا ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ۱۴ اسفند ماه سال ۱۳۵۷ با صدور حکم…

میلاد لارستان: کمیته امداد امام خمینی(ره) دومین نهاد انقلابی است که دقیقا ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ۱۴ اسفند ماه سال ۱۳۵۷ با صدور حکم پر خیر و برکت و تاریخی حضرت امام خمینی(ره) برای مدت نامحدود تشکیل گردیده است .

به گزارش میلاد لارستان؛ شورای مرکزی که پس از ولایت فقیه عالیترین رکن این نهاد می باشد،مسئولیت کلی کارها و امور را عهده دار است .

این نهاد تحت نظر مستقیم مقام معظم رهبری(ولی فقیه) قرار دارد و اساسنامه اول آن در تاریخ ۲۰/۰۳/۱۳۶۶ به تایید حضرت امام خمینی(ره) و اساسنامه دوم آن در تاریخ ۲۹/۰۹/۱۳۸۰ به تایید مقام معظم رهبری حضرت ایت ا… مدظله العالی رسیده است . کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور مطرح بوده و بیش از ۸۶ در صد گروههای مورد حمایت برنامه های حمایتی دولت را مورد حمایت خود قرار داده است .

از مهمترین مکنابع مالی این نهاد می توان به : عنایات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)،اعتبارات و کمک های دولت محترم جمهوری اسلامی ایران،هدایا و کمک های مردمی،موسسات،سازمانها و نهادهای داخل و خارج از کشور،دریافت صدقات،نذورات و زکات،درآمد حاصل از فعالیت های اقتصادی امداد امام اشاره کرد.

لازم به ذکر است از مهمترین سر فصلهای حمایتی این نهاد می توان به پرداخت مستمری به مددجویان در قالب طرح مددجویی و طرح شهید رجایی،برنامه تامین هزینه های معیشتی،برنامه امنیت تغذیه،برنامه کمک به تامین سلامت نیازمندان،برنامه امداد آسیب دیدگان ناشی از حوادث،برنامه خدمات تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان،برنامه خدمات پرورشی و تربیتی،برنامه خدمات مشاوره ای و آموزش مهارت های زندگی به خانواده،برنامه ایجاد فرصتهای شغلی،برنامه تامین مسکن نیازمندان،برنامه کمک به امر ازدواج نیازمندان،برنامه پرداخت وام های ضروری به نیازمندان(قرض الحسنه) و سایر خدمات حمایتی می توان اشاره نمود .

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین