جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

دومین سالگرد رحلت آیت الله موسوی لاری(ره) برگزار شد

میلاد لارستان: با حضور امام جمعه لارستان و اقشار مختلف مردم، مراسم دومین سالگرد رحلت آیت الله موسوی لاری(ره) در شهر لار برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام…

آیت الله سیدمجتبی موسوی لاریمیلاد لارستان: با حضور امام جمعه لارستان و اقشار مختلف مردم، مراسم دومین سالگرد رحلت آیت الله موسوی لاری(ره) در شهر لار برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام سیدعلی ولایتی نسب در مراسم دومین سالگرد رحلت حضرت آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری(ره)، نماینده ولی فقیه در شهرستان لارستان

که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی نوربخش، امام جمعه لارستان و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در جوار حرم مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) شهر لار، برگزار شد، اظهار داشت: الله سیدمجتبی موسوی لاری(ره) از جمله علمای بی نام و نشانی بود که با تلاشهای علمی و مجاهدانه خود، توانست ارزشهای دینی و الهی را در سطح بسیار وسیع و در ۵ قاره جهان گسترش دهد.

وی با بیان اینکه، استاد موسوی لاری(ره)، در کتابی تحت عنوان «اسلام و سیمای تمدن غرب» که بیش از ۱۰ بار تجدید چاپ شده است توانست تفاوتهای اساسی دین اسلام و تفکرات غربی را به بهترین وجه ممکن نمایان سازد، افزود: این عالم بزرگ، در کتاب «اسلام و سیمای تمدن غرب»، به بحث پیرامون ابعاد تمدن غرب و اسلام پرداخته و در مقایسه ای جامع و مستدل و دقیق، برتری تمدن جامع و چند بعدی اسلام را بر تمدن غرب به اثبات رسانده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با اشاره به اینکه، مرحوم آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری(ره) در سال ۱۳۴۳ دفتر خیریه ای در شهر لار تاسیس کردند و برای تبلیغات اسلامی و آشنا ساختن نوجوانان روستایی با مبانی اسلام و کمک به قشر مستمند، خدماتی از سوی دفتر آغاز شد، تصریح کرد: خلاصه کار این دفتر اعزام طلاب به روستاها برای تعلیم مسائل اسلامی به کودکان و نوجوانان روستایی و تشکیل کلاس های دینی و تامین لباس و لوازم التحریر هزاران دانش آموز مستمند و اقدام به برگزاری نماز جماعت در سطح مدارس لار بود.

وی با اشاره به اقدمات برون مرزی حضرت آیت الله موسوی لاری(ره) و تأسیس «مرکز نشر معارف اسلامی در جهان»، گفت: این اقدام با هدف گسترش تعالیم اسلامی و مفاهیم قرآنی در اقصی نقاط دنیا. کتب منتشر شده از سوی این مرکز تبلیعاتی برای درخواست کنندگان مشتاق و تشنگان حقایق اسلامی اعم از افراد و یا هزاران موسسه و مدرسه و گروه ها و جمعیت های اسلامی از سراسر جهان به صورت اهدایی ارسال می شود که ثمرات و نتایج خدمات اسلامی و فرهنگی این مرکز در روشن ساختن اذهان انبوه عظیمی از مردم جهان نسبت به حقایق نورانی اسلام و جذب افراد بسیاری، از غیر مسلمانان به سوی اسلام ضمن هزاران نامه دریافتی از ملیت های مختلف مردم انعکاس یافته و میلیون ها نفر را تغذیه فکری و معنوی کرده است.

حجت الاسلام ولایتی نسب بیان کرد: تاکید آیت الله سید مجتبی موسوی لاری(ره) این بود که نخست باید مسائل کلی اسلام مطرح شود و نباید درآغاز به امور اختلافی دامن زد.

لازم بذکر است، مراسم مشابهی نیز در روز جمعه صبح در جوار آرامگاه آن عالم وارسته در شهر لار برگزار شد.

از جمله کتابهای آیت اله موسوی لاری(ره) را می توان؛ مبانی اعتقادات در اسلام (در چهار جلد)، رسالت اخلاق در تکامل انسان، اسلام و سیمای تمدن غرب و غیره را نام برد.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری (مهر ۱۳۱۴، لار – ۱۹ اسفند ۱۳۹۱، لار)، فرزند سید علی‌اصغر و نوه سید عبدالحسین لاری (اولین موسس حکومت اسلامی در ایران) روحانی مجتهد، نویسنده ایرانی و نماینده ولی فقیه در لارستان بودند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین