شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 52 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه لارستان خبر داد

صرف یک میلیارد ریال هزینه جهت اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه لارستان

میلاد لارستان: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه لارستان از اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان با هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد ریال از محل نذورات و موقوفات خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه لارستان از اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان با هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد ریال از محل نذورات و موقوفات خبر داد.

خیرالله محمودی در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خيريه، سازمانی است که در سطح کلان احياء، حفظ و اداره موقوفات کشور و ساير موارد اختصاص يافته به امور خيريه وعام المنفعه نقش دارد، اظهار داشت: این سازمان، کار نظارت بر اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه و نشر و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ نيکوکاری وقف را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه فعاليت های اداره اوقاف و امور خیریه لارستان در عرصه فرهنگی، اجتماعی، اوقافی و عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه و مساجد در هشت ماهه سال جاری، افزود: اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در بقاع متبرکه با برپایی خیمه های معرفت، برگزاری کلاسهای طرح حفظ قرآن، اجرای ویژه برنامه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی از جمله این برنامه هاست.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه لارستان تصریح کرد: اجرای همایش ها و برنامه های بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر، اجرای طرح دستهای مهربانی با هدف کمک به ایتام، نیازمندان و دانش آموزان، اجرای طرح حلقه به گوشان در روز میلاد حضرت فاطمه(س)، طرح پیوند آسمانی کمک به تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان، ویژه برنامه جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در عید غدیر، برگزاری محافل قرآنی، برپایی مراسم در مناسبتهای فرهنگی و انقلابی در امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) از دیگر برنامه های اجرا شده در سال جاری است.

این مسئول به اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه در سطح شهرها و روستاهای لارستان با هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد ریال از محل نذورات بقاع متبرکه و موقوفات اشاره و خاطر نشان کرد: در اجرای نیات موقوفات مرتبط با ایام محرم و صفر مبلغی بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در سال ۹۵ هزینه شده است.

وی یادآور شد: کلاسهای طرح حفظ قرآن با نام نویسی از ۸۲۰ نفر در بقاع متبرکه شهرستان لارستان صورت گرفته است که این ران آموزان زیرنظر ۱۰ نفر از مربیان توانمند مشغول حفظ قرآن کریم هستند.

محمودی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶۴ مبلغ غیربومی و ۱۴۷ مبلغ بومی در مناسبتهای مختلف برای تبلیغ و نشر معارف دینی به شهرستان لارستان اعزام شده اند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین