پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17
معاون دبیرکل خانه کارگر کشور خبر داد

عضویت 12 هزار نفر از کارگران جنوب فارس در خانه کارگر

میلاد لارستان: معاون دبیرکل خانه کارگر کشور از عضویت ۱۲ هزار نفر از کارگران جنوب فارس در خانه کارگر خبر داد و گفت: خانه کارگر با فراهم آوری امکانات رفاهی برای کارگران در صدد حمایت از این قشر است.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور از عضویت ۱۲ هزار نفر از کارگران جنوب فارس در خانه کارگر خبر داد و گفت: خانه کارگر با فراهم آوری امکانات رفاهی برای کارگران در صدد حمایت از این قشر است.

به گزارش میلاد لارستان؛ ؛ طی آئینی با حضور حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر کشور، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، تعدادی از مسئولین ادارات و جمع زیادی از کارگران دومین کنگره خانه کارگر شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در تالار وحدت شهر لار برگزار شد.

در این مراسم،  معاون دبیرکل خانه کارگر کشور در سخنانی با اشاره به تجربه سفر خود به کشورهای لبنان و سوریه، گفت: هر چند که تصور یک کشور جنگ زده و خراب در ذهن وجود داشت اما مردمی را دیدیم که واقعا با عشق و علاقه در حال کار کردن هستند و دارای زندگی عادی و با نظم خود هستند.

وی نظام سیاسی سوریه را یک نظام دارای نظم و قدرت دانست و از علاقه این دوکشور به مردم ایران و مخصوصا رهبر انقلاب صحبت کرد و افزود: در زمان جنگ کارگران نقش بسزایی داشتند و خانه کارگر نیز به نوبه خود با ایجاد تسهیلات سعی بر احقاق حقوق کارگران دارد.

صادقی تعداد افراد عضور در خانه کارگر جنوب استان فارس را ۱۲ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: تعداد حال افراد عضو خانه کارگر کشور بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که باعث شده دولتمردان بر روی این قشر جامعه حساب ویژه ای باز کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه خانه کارگر از طریق ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی در شهرهای مختلف، ایجاد دانشگاه اسلامی کارگر و دانشگاه علمی کاربردی کارگر جهت آموزش کارگران و خانواده های آنان، تأسیس دارالقرآن و مجتمع های ورزشی در سراسر کشور و… سعی بر ایجاد امکانات رفاهی برای کارگران داشته است، خاطر نشان کرد: این پروژه ها  از طریق بودجه دولتی یا بانکها بلکه از طریق پولی که بعنوان حق عضویت خود کارگران پرداخت می کنند، بوجود آمده است.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور در بخشی از سخنان خود با انتقاد به برخی برنامه های دولت های مختلف مانند پرداخت یارانه، طرح سهام عدالت یا طرح تحول سلامت، افزود: این طرحها شکست خورده و باعث ایجاد مشکلات عدیده در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه در بحث خصوصی سازی در کشور ایران ضعیف عمل شده است، یادآور شد: اقتصادی که متکی بر دولت است نمی توان به راحتی به خصوصی سازی تبدیل کرد، زیرا با خصوصی سازی اقتصاد ایران به هم می ریزد.

صادقی با تشکر از نقش بسزای خیرین در آبادانی زادگاهشان، تصریح کرد: خیران لارستانی که از دل کارگران بیرون آمده اند با تلاش در کشورهای خارج سرمایه خود را دوباره به شهرشان بازمی گردانند و باعث خیر و برکت در شهر خود می شوند که این حرکت در کشور باید نهادینه شود.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنان کوتاهی با ابراز امیدواری از اینکه با ایجاد تشکلهای صنفی و سیاسی پیشرفت منطقه لارستان و کشور را در پی داشته باشد، گفت: کمتر شهری در کشور وجود دارد که خیران پا به پای دولت بدنبال آبادی شهر خود باشند.

جلیل حسنی با بیان اینکه خانه کارگر  می بایست با حمایتهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود می تواند باعث آبادانی و ارتقا همه جانبه شهرستان لارستان شود، افزود: امید می رود با پیگیریهایی که معاون دبیرکل خانه کارگر کشور پروژه مجتمع خدمات رفاهی کارگران و همچنین مجتمع ورزشی کارگران لارستان در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی خانه کارگر را  یک تشکل سیاسی و اجتماعی در کشور دانست و تصریح کرد: این سازمان می تواند نقش بسزایی در کشور داشته باشد و از طرفی با پیگیری ها و حمایت مسئولان می تواند در زمینه خدمات دهی به شهرستان لارستان نقش خوبی در ابادانی آن ایفا کند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “عضویت 12 هزار نفر از کارگران جنوب فارس در خانه کارگر”

  1. محسن گفت:

    بلاخره چی شد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین