جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
سرپرست اداره دامپزشکی لارستان خبر داد

واکسیناسیون 32 هزار قطعه طیور روستایی در لارستان

میلاد لارستان: سرپرست اداره دامپزشکی لارستان از واکسیناسیون ۳۲ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری «نیوکاسل» در این شهرستان خبر داد.

سرپرست اداره دامپزشکی لارستان از واکسیناسیون ۳۲ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری «نیوکاسل» در این شهرستان خبر داد.

مسعود محجوب در گفت و گو با میلاد لارستان؛ از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری «نیوکاسل» در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح با همکاری بسیج سازندگی و نظارت دامپزشکی لارستان صورت گرفته است.

وی افزود: در این طرح مهم، طی سه روز ۳۲ هزار قطعه طیور روستایی در ۱۶ روستا تحت پوشش در شهرستان لارستان واکسینه شدند.

 سرپرست اداره دامپزشکی لارستان با بیان اینکه روستاهای هدف در مرحله اول واکسیناسیون روستاهایی انتخاب شدند که در مجاورت واحدهای پرورش طیور صنعتی قرار دارند، تصریح کرد:. این واکسن که مقاوم به حرارت بوده از طریق آشامیدنی جهت مصرف طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

محجوب ادامه داد: بیماری «نیوکاسل» یک بیماری به شدت واگیردار پرندگان است که با درگیر نمودن مرغداری های صنعتی خسارات زیادی به بار آورده که به طور معمول طیور روستایی به عنوان مخزن ویروس محسوب می‌شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را ایمن کردن طیور روستایی عنوان کرد و افزود: اجرای طرح واکسناسیون پرندگان ضمن کاهش تلفات در طیور روستایی، از انتقال بیماری به گله های صنعتی جلوگیری می کند.

سرپرست اداره دامپزشکی لارستان با اشاره به اینکه اهداف اقتصاد مقاومتی و حفظ سرمایه ملی از دیگر اهداف اجرای این طرح بوده است، یادآور شد: طرح واکسناسیون طیور روستایی با همکاری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه لارستان و مشارکت مسوول بسیج سازندگی، فرماندهان حوزه ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، فرمانداری ویژه لارستان، بخشداران، دهیاران و بسیجیان به اجرا درآمده است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین