شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه لارستان

ارزش موقوفات ثبت شده در لارستان 200 میلیارد ریال رسید

میلاد لارستان: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه لارستان با بیان اینکه ارزش موقوفاتی که اسناد آن در شهرستان لارستان ثبت و اخذ شده به میزان بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است، گفت: از ابتدای سال جاری تعداد اسناد مالکیت اخذ شده موقوفات و بقاع متبرکه در شهرستان لارستان ۱۷۶ جلد بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه لارستان با بیان اینکه ارزش موقوفاتی که اسناد آن در شهرستان لارستان ثبت و اخذ شده به میزان بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است، گفت: از ابتدای سال جاری تعداد اسناد مالکیت اخذ شده موقوفات و بقاع متبرکه در شهرستان لارستان ۱۷۶ جلد بوده است.

خیرالله محمودی میلاد لارستان؛ با استناد به آیات و روایات و برشمردن جایگاه وقف در دین مبین اسلام، اظهار داشت: از خیرین انتظار می رود اهداف انجام وقف را متناسب با شرایط و نیاز رو جامعهمثل وقفهای قرآنی، وقف جهت دانش آموزان بی بضاعت، وقف برای ایتاام، وقف برای دارو و درمان افراد بی بضاعت، وقف برای ازدواج و جهیزیه افراد بی بضاعت، وقف برای توسعه و ترویج قرآن و کتابهای دینی و مذهبی، وقف جهت حوزه های علمیه و مراکز علمی و غیره تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد اسناد مالکیت اخذ شده موقوفات و بقاع متبرکه ۱۷۶ جلد بوده است، افزود: تعداد ۵۱۱ جلد دیگر آن از موقوفات حاج محمد عسکر در حال مراحل ثبتی و اخذ سند مالکیت است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه لارستان تصریح کرد: ارزش موقوفاتی که اسناد آن در شهرستان لارستان ثبت و اخذ شده به میزان بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه در امسال ۱ وقف جدید با هدف ایجاد دارالقرآن کریم در امامزاده میر علی بن الحسین(ع) لارستان انجام شده است، افزود: تعداد دیگری وقف نیز در مرحله گذران مراحل قانونی است.

محمودی درخصوص رسیدگی و بازسازی به موقوفات تاریخی شهر لار از جمله «دهن شیر» و آب انبارها اعتبار، ادامه داد: موقوفه به دو صورت اداره می شود که موقوفات متصرفی به طور مستقیم توسط اداره اوقاف و موقوفات غیر متصرفی توسط متولی آن اداره می شود که موقوفه هایی همچون اثر تاریخی «دهن شیر» از موقوفات غیر متصرفی است و می بایست توسط متولی اداره شود.

وی یادآور شد: آب انبارها نیز بنا به اعتباراتی که تخصیص می یابد جهت امور عمرانی آب انبارها هزینه می شود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین