دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3
فرماندار لارستان در دیدار با دانشجویان

اقتدار ملی، تابعی از توانمندی علمی و خودکفایی اقتصادی است

میلاد لارستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت:اقتدار ملی تابعی از توانمندی علمی و خودکفایی اقتصادی است و دانشگاه توانمند، خودکفایی اقتصادی و اقتدار ملی را در پی دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت:اقتدار ملی تابعی از توانمندی علمی و خودکفایی اقتصادی است و دانشگاه توانمند، خودکفایی اقتصادی  و اقتدار ملی  را در پی دارد.

به گزارش میلاد لارستان؛ جلیل حسنی در دیدار با دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه ای لارستان گفت: دوران دانشجویی مملو از پویایی، تحرک، نشاط و حرکت در جهت آرمان خواهی ، عدالت طلبی و مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی است.

وی افزود: امروزه یقین بدانید کشوری می تواند مستقل باشد که در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی توانمند باشد و اگر دانشگاه ما توانمند شد و پیوندی با عرصه های صنعتی، اقتصادی و اجتماعی برقرار کرد و آنرا استمرار بخشید، یقیناً آن اعتماد و اقتدار ملی پیش خواهد آمد و امروزه عرصه ی مبارزه با استکبار هم تبدیل به چنین وضعیتی شده است. یعنی خودباوری، خود اتکایی، خودکفایی و عدم نیاز به کشورهای بیگانه و قدرت های سیاسی و اقتصادی است.

حسنی اظهار داشت: اگر ما از نظر توانمندی های داخلی ضعیف باشیم و اگر توانمندی های داخلی خودمان را خودکفا و خود اتکا نکنیم، یقیناً با مشکل مواجه خواهیم شد. موضوعی که رهبر معظم انقلاب هم شعار امسال را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام نهادند،یعنی مدیریت اجرایی باید همراه با اقدام و عمل باشد و بایستی همه ما این موضوع را جدی بگیریم. البته فعالیت در جای خودش محترم و یک ارزش است، باید باشد و باید دانشگاه ها چنین ظرفیتی را برای دانشجویان فراهم کند و بستری ایجاد شود ، اما در کنار این موضوعات باید متناسب با اعتقادات دینی و ارزشی هم که داریم حرکت کنیم و ما را وادار کند که در راستای رشد و توسعه کشور در همه جنبه های زندگی از هیچ کوششی دریغ نورزیم و یقیناً‌ همه اینها به دانشجویان بر می گردد.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: کسانی که الان کشور ر ا اداره می کنند و مدیر فعلی در سطح جامعه کشور، استان و شهرستان هستند همه یک روزی دانشجو بوده اند و اکثراً‌ به این موارد اشاره می کنند که از زمان دانشجویی بهتر استفاده نکردیم و از نظر علمی آنچنان که باید و شاید پیشرفت ننمودیم و در راستای ارتقاء فرهنگی جامعه هم تلاشی نکردیم.

وی باردیگر خطاب  به دانشجویان بیان کرد: امیدوارم از این ظرفیتی که در اختیار شماست استفاده کنید و  جنبش های دانشجویی عدالت خواهانه و استکبار ستیز و استقلال طلب را ارزیابی کنید و نگاه خودتان را به جامعه و یا محیط پیرامونی خود، نگاهی واقع بینانه و مبتنی بر علم و دانش روز قرار بدهید، تا در آینده یکی از مدیران و تحلیل گران و بازیگران و نقش آفرینان عرصه های مدیریتی ، سیاسی و اجتماعی جامعه شوید.

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش با اشاره به اینکه با توجه به محدودیتی که داریم اما مسائل و مشکلات این آموزشکده را پیگیری می کنیم،افزود:از شما هم می خواهم که بسیار درس بخوانید و پرورش یابید تا شاهد اعتلاء همه جانبه بصورت شخصی یا اعتلاء عمومی شهرستان، کشور و در سطح بین المللی باشیم.

خبرنگار: روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین