شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تفاهم نامه تأمین مالی آزادراه لامرد-پارسیان به سرمایه گذار بومی واگذار شد

 صبح امروز با حضور نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان؛ تفاهم نامه تأمین مالی برای احداث ، نگهداری و بهره برداری و…

 صبح امروز با حضور نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان؛ تفاهم نامه تأمین مالی برای احداث ، نگهداری و بهره برداری و انتقال آزادراه لامرد-پارسیان به سرمایه گذار بومی پروژه واگذار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از ایلنا، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در نشست با خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه از طریق معاونت ساخت و توسعه آزادراه های کشور بصورت کتبی ابلاغ شده است. وی ادامه داد: آزادراه لامرد-پارسیان به طول ۴۵ کیلومتر و شامل سه خط رفت و سه خط برگشت بوده و عرض متوسط ۱۶.۴۵ متر و جمعاً ۳۲.۹ متر است که اعتبار این پروژه براساس مطالعات انجام شده؛ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال (۳۶۰ میلیارد تومان) برای اجرا و تملک و سایر تاسیسات جانبی برآورد شده است که توسط سرمایه گذار بومی اجرایی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه مدت زمان اجرای این پروژه از زمان عقد قرارداد به مدت دو سال خواهد بود، گفت: نگهداری دوره ساخت و بهره برداری از این پروژه بر عهده سرمایه گذار است که این توافق نامه با همکاری فرماندار لامرد نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس و استاندار فارس به نتیجه رسید.

باقری فرد بیان کرد: با اجرای این پروژه ۵۰ کیلومتر کاهش مسیر خواهیم داشت و دسترسی استان فارس از طریق این آزادراه به خلیج فارس و کشورهای حوزه خلیج فارس تسهیل می‌شود. وی ادامه داد: اجرای این پروژه فرصت استثنایی برای استفاده از پتانسیل های جنوب فارس و سبب رونق اقتصادی برای شهرستان ‌لامرد و شهرستان‌های همجوار خواهد بود.

در ادامه سیدمحسن علوی نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت وحدت در منطقه شاهد تحولات بسیاری هستیم و به دنبال آن سرمایه گذارانی که سالها از منطقه رفته بودند و امروز برای ساخت و توسعه منطقه سرمایه گذاری می‌کنند و علاوه بر این سرمایه گذار بومی در حوزه راه نیز آقای محمود حیدر هم در حوزه درمان متعهد شدند که بیمارستان جدید لامرد را تکمیل و تجهیز کنند.

وی تصریح کرد: بهره برداری از دو پروژه مهم؛ انتقال آب از خلیج فارس به فارس و آزادراه لامرد-پارسیان کمک بسیاری به تأمین زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد و ورود سرمایه گذاران به این منطقه خواهد کرد که تلاش خواهیم کرد که هر دو به نتیجه برسند و ان‌شاالله شاهد حضور سرمایه گذاران بیشتری در منطقه باشیم.

گفتنی‌است سرمایه گذار پروژه آزادراه لامرد-پارسیان یکی از شرکت های باسابقه در حوزه راه و شهرسازی و با رزومه قوی بوده و بومی شهرستان لامرد است که می توان گفت اجرای این پروژه توسط سرمایه گذار در جنوب کشور بی سابقه بوده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین