شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17

انتقادجعفرپور از عدم رعایت عدالت در اکران فیلم‌های سینمایی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، بی‌طرفی مسئولان در ارائه سالن‌ و میزان سانس برای فیلم‌ها را ضروری دانست و بر لزوم تعریف سازوکار دقیق‌تری برای تحقق عدالت اکران آثار سینمایی…

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، بی‌طرفی مسئولان در ارائه سالن‌ و میزان سانس برای فیلم‌ها را ضروری دانست و بر لزوم تعریف سازوکار دقیق‌تری برای تحقق عدالت اکران آثار سینمایی تاکید کرد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت، جمشید جعفرپور با انتقاد از عدم رعایت عدالت در اکران فیلم‌های سینمایی، گفت: تبلور هر هنری به باروری اقتصادی آن هنر بستگی دارد و ادامه حیات هنرهای نمایشی اعم از سینما، تئاتر و … نیز به شدت وابسته به استقبال تماشاگران است و دخل و خرج فعالان این عرصه را باید منوط به افزایش یا کاهش تماشاگر دانست لذا یکی از مهمترین وظایف حاکمیتی که شورای اکران مُجری آن است، ایجاد فضا و فرصت متعادل برای همه آثار در اکران است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش  در مجلس شورای اسلامی به زمان اکران و تعداد سینماها در برقراری این عدالت در نمایش فیلم‌های سینمایی اشاره کرد و ادامه داد: معتقدم باید سازوکار دقیق‌تری به این مسئله شود و تفاوت‌ها دلیل و معیار داشته باشد؛ مثلا اگر مردم فیلمی را بیشتر پسندیده و خواهان افزایش  زمان اکران آن هستند به این مهم توجه شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به انتقاد هنرمندان از رفتار سیاسی و جناحی برخی از مسئولان در نمایش برخی از فیلم‌ها، گفت: فیلمسازان در صورت داشتن مستندات در این خصوص می‌توانند اعتراض خود را به کمیسیون ارائه دهند تا از طریق کمیته‌ای تخصصی پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به تازگی برخی فیلمسازان نسبت به رویکرد حوزه هنری به دلیل نحوه نمایش فیلم‌ در سینماهای تحت اختیار این نهاد اعتراض کرده‌اند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “انتقادجعفرپور از عدم رعایت عدالت در اکران فیلم‌های سینمایی”

  1. ناشناس گفت:

    اقثای جعفرپور شما بهتره قبا از اظهار نظر راجع به اکران در سینماهای کشور راجع به همون مثلا یک سینمای لار اظهار نظر بفرمایید که با مدیریت غلط از رونق افتاد و دو ماهی یک فیلم اکران میکنه و دغدغه سینما بودن رو نداره

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین