دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سالروز شهادت سه لاله خونین لارستان

میلادلارستان قصد دارد تا در حد بضاعت خویش و به اقتضای زمان بخش هایی از زندگی نامه شهدای عزیز لارستان بزرگ را جهت انس بیشتر با شهدا ارائه نماید. بی…

میلادلارستان قصد دارد تا در حد بضاعت خویش و به اقتضای زمان بخش هایی از زندگی نامه شهدای عزیز لارستان بزرگ را جهت انس بیشتر با شهدا ارائه نماید. بی شک در این راستا کم کاری هایی نیز وجود خواهد

داشت که امیدواریم این  قصور از جانب لارستانی های عزیز بخشوده شود. میلادلارستان در حد اطلاعات موجود سعی دارد تا زندگی نامه شهدا را به نحو احسن در اختیار قرار دهد. امروز(۱۹ فروردین) سالگرد عروج سه لاله پرپر  دیگر از  شهدای این منطقه می باشد.

شهيد کاظم قائدي :در سال ۱۳۵۰ چشم به جهان گشودند . از سال سوم راهنمايي بعلت علاقه به کارهاي فني تحصيل را رها کرد و به کار تعمير لوازم خانگي پرداخت . پر کار ، باهوش و مهربان بود . اول فروردين ماه سال ۱۳۶۷ بود که تصميمي براي رفتن به جبهه گرفت . هيچکس از تصميم وي خبر نداشت . بدون اطلاع خانواده همراه کاروان بسيج راهي جبهه شدند پس از حضور در جبهه حلبچه ، ۱۹ فروردين ۱۳۶۷ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسيد .

وصیت شهید : خانواده عزیزم خیلی عذر می خواهم که بدون اجازه شما به جبهه رفته ام و شما را ناراحت کرده ام . خب دیگر من به همان چیزی که می خواستم برسم رسیده ام و مرگ و زندگی انسان به دست خداوند می باشد. و حالا که انسان می خواهد بمیرد  واز این جهان برود چه بهتر است که برای رضای خداوند و در راه دفاع از دین مقدس اسلام کشته و شهید گردد.

شهید مصطفی باقرپوریان: در سال ۱۳۴۹ چشم به جهان گشود .سال دوم راهنمایی بود که شور و شوق حضور در جبهه مانع از ادامه تحصیل وی شود . بسیار متین و حرف شنو بود . چند بار عازم جبهه شد ولی پدرش او را از شیراز برگرداندند . اما پس از تعبیر خوابش نزد آقا مجتبی موسوی لاری رضایت پدرش را میگیرد و عازم جبهه میشود و در عملیات والفجر ۸ شرکت میکنند و در تاریخ ۱۹ فروردين ۱۳۶۶ به تعبیر خوابش که شهادت در راه دین بود نائل میشود . از شهید وصیتی به یادگار نمانده است .

شهید حبیب ا.. رایگان : در سال ۱۳۴۷ در بنارویه چشم به جهان گشود . تحصیلاتش را تا مقطع راهنمایی ادامه داد و برای ادامه تحصیل به لار عزیمت کرد و در حوزه علمیه لار به تحصیل پرداخت .بسیار متین و آرام بود ظاهری آراسته داشت و با گذشت بود . با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و در عملیات کربلای ۸ به عنوان خط شکن شرکت کردن و در تاریخ۱۹ فروردين ۶۶ به آرزویش رسید .


وصیت شهید : …ملت عزیز ایران همانطور که تا به حال میدان را خالی نگذاشته اید از این به بعد هم صحنه را خالی نکنید … واجبات را به جای آورید و از محرمات بپرهیزید و امام عزیز را تنها نگذارید . در برابر ناملایمات استوار و شکیبا باشید و در سنگر مدرسه و علم و دانش استقامت ورزید .

 

 

 

 

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین