دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
جعفرپور:

دادن جایزه نقدی به برگزیدگان یک جشنواره‌ حمایت نیست

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت فعالان حوزه کالاهای فرهنگی می‌تواند در راستای توسعه فعالیت یا ایجاد بازار فروش محصولات تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت فعالان حوزه کالاهای فرهنگی می‌تواند در راستای توسعه فعالیت یا ایجاد بازار فروش محصولات تاثیرگذار باشد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی جایزه کالاهای فرهنگی ، جمشید جعفرپور – نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم – درباره وضعیت کالاهای فرهنگی در جامعه و بازار فروش این محصولات، گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها، بازار کالای فرهنگی است که با اجناس وارداتی پر شده است و از آنجا که سایر کشورها نیز برای انتقال فرهنگ خود به کودکان از طریق این ابزار و کالاها در تلاش هستند، با تیراژ بالا و قیمت کمتر از تولیدات داخلی اجناس خود را به کشور وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقشار جامعه که از کالاهای فرهنگی استفاده می‌کند، کودکان هستند و باید برای آن‌ها هدفمند و با نگاه به آینده برنامه‌ریزی شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم درباره تاثیر کالاهای فرهنگی بومی بر کودکان، اظهار کرد: اگر بتوانیم از طریق وسایلی مانند لوازم التحریر، کتاب، اسباب‌بازی و… که روزانه در دسترس کودکان‌مان است، ارزش‌ها و اعتقادات‌مان را به آن‌ها القا کنیم، فرهنگ ایرانی – اسلامی برای‌شان مأنوس می‌شود.

وی درباره حمایت از تولیدکنندگان، خلاقان و پژوهشگران حوزه کالاهای فرهنگی، اظهار کرد: در این زمینه باید از این قشر حمایت شود و یکی از راه‌ها، حمایت و تشویق مالی برای فعالان حوزه کالاهای فرهنگی است.

جعفرپور گفت: حمایت این نیست که در هر جشنواره یا مسابقه‌ای با جایزه‌ای نقدی که به برگزیدگان اهدا می‌شود از آن‌ها تقدیر شود و تا مسابقه‌ای دیگر فراموش شوند، بلکه باید در کنار جوایز اهدایی تلاشی در راستای توسعه فعالیت یا ایجاد بازار فروش محصولات برای‌شان در گام های بعدی فراهم آید.

جشنواره دومین جایزه کالاهای فرهنگی با محوریت الگوی ایرانی – اسلامی از ۲۰ تا ۲۲ دی ماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین