جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
برای نخستین بار صورت گرفت

جراحی تومور مغزی در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان

میلاد لارستان: برای نخستین بار جراحی تومور مغزی در قاعده جمجمه در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان انجام شد.

برای نخستین بار جراحی تومور مغزی در قاعده جمجمه در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان انجام شد.

 به گزارش میلاد لارستان؛ بیماری ۷۲ ساله با علایم تشنج و سردرد، به اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لارستان مراجعه و طی معاینات اولیه پزشک، انجام سی تی اسکن و سپس MRI اورژانسی وجود تومور مغزی در قسمت قاعده جمجمه بیمار تشخیص و به دستور پزشک به اتاق عمل منتقل شد.

در همین رابطه دکتر مهران صداقت با اشاره به اهمیت این موضوع و خطر بالای عمل برای بیمار، اظهار داشت: با توجه به اینکه تومور مورد نظر درست در قسمت قاعده جمجمه و چسبیده به شریان خون رسان به مغز است و عصب بینایی در آن قسمت وجود دارد، بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه دسترسی به تومور به دلیل قرار گرفتن در قاعده ی جمجمه و زیر مغز مشکل بود که نیاز به تکنیک های خاص جهت رسیدن به تومور داشت، افزود: خطرهای احتمالی پیش روی بیمار شامل فلج اندام ها و فلج اعصاب مغزی، نابینایی و خونریزی بود که بیمار توسط پزشک در جریان عوارض و عواقب جراحی به طور کامل قرار گرفت و با آگاهی کامل به انجام عمل رضایت داد.

این متخصص جراح مغز و اعصاب، افزود: با توجه به سن و وزن بالای بیمار و محل تومور، بیهوشی آن هم به مدت طولانی بسیار مشکل بوده است.

صداقت با اشاره به اینکه انجام این عمل به مدت ۹ ساعت بطول انجامید، تصریح کرد: در پایان ۹۰ درصد از تومور بیمار به کمک «میکروسکوپ» خارج و ۱۰ درصد باقی مانده بدلیل چسپندگی به عناصر حیاتی و برای جلوگیری از عوارض خطرناک ناشی از آسیب آنها در محل باقی گذاشته شد و خوشبختانه بعد از عمل عارضه ایی برای بیمار ایجاد نشد.

وی با ابراز خرسندی از انجام نخستین بار جراحی تومور مغزی در قاعده جمجمه در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان، از تیم پزشکی و همچنین متخصص بیهوشی، آقایان دکتر اخلاقی، جوان، یگانه و حسینی تشکر کرد.

این متخصص مغز و اعصاب ابراز امیدواری کرد در ادامه راه، با کمک و همیاری مسئولین مشکلات بیماران را در شهرستان لارستان برطرف و در حد توان از اعزام بیمار به مرکز استان و شهرهای اطراف جلوگیری کرد.

وی در پایان در خصوص امکانات موجود در مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لارستان به ویژه اتاق عمل، گفت: در بازدید اولیه از بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) شهر لار از لحاظ امکانات مثل میکروسکوپ قوی و با دقت بالا از نظر کیفیت و تعداد خوب است که پزشکان را در انجام این عمل و عمل های سخت یاری می رساند.

خبرنگار: روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “جراحی تومور مغزی در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان”

  1. لاري گفت:

    متاسفانه شنيده ها حاکي از اينه ساخت و ساز مجتمع دانشگاه علوم پزشکي متوقف شده و اونم بدليل آب پاکي هست که رو دستمون ريختن و گفتن دانشکده لارستان به دانشگاه ارتقا پيدا نميکنه و ساخت اين ساختمانها الکيه.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین