یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

یادواره شهید شیرزاد شریفی برگزار شد+عکس و زندگینامه

میلاد لارستان: طی مراسم باشکوهی یادواره سی امین سالگرد شهادت شهید شیرزاد شریفی برگزار شد.

طی مراسم باشکوهی یادواره سی امین سالگرد شهادت شهید شیرزاد شریفی برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ شامگاه دوشنبه ۲۷ دی ماه ۹۵ مصادف با سی امین سالگرد شهادت شهید شیرزاد شریفی با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مسئولان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم یادواره این شهید والامقام در سالن تجمعات مدرسه تیزهوشان فرزانگان شهر لا برگزار شد.

خاطره گویی، پخش کلیپ، خواندن وصیتنامه شهید، قرائت دکلمه، مداحی و روضه خوانی و تقدیر از خانواده این شهید بزرگوار از برنامه های اجرا شده در این یادواره بود.

121

122

123

124

125

126

زندگینامه:

  • نام: شیرزاد
  • نام خانوادگی: شریفی
  • نام پدر: یوسف
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۴
  • میزان تحصیلات: دانشجوی ماشین ابزار
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۲۸
  • محل شهادت: دانشگاه تبریز
  • نام عملیات: بمباران هوایی

 

شیرزاد دوران ابتدایی خود را در دبستان عطائی گذراند و وارد مدرسه راهنمایی امیرکبیر شد. پس از اتمام دوره راهنمایی تحصلاتش را در هنرستان ابوذر غفاری دنبال کرد.

قبل از پیروزی انقلاب، وقتی قاب عکس امام (ره) که از سالها پیش در خانواده نگهداری می شد، بدست ایشان رسید و با وجود سن کم، با شجاعت تمام این عکس را جلوی دوچرخه نصب کرد و راهی خیابان شد و هر چه خانواده سعی کردند که برای حفظ جانش از رفتن او به خیابان جلوگیری کنند، موفق نشدند و شیرزاد در جواب می گفت: کار رژیم تمام است.

وی در سال ۶۱  در حالیکه دانش آموز سال دوم دبیرستان بود، عازم جبهه شد و به مدت ۴ ماه در جزیره مینوی آبادان در قسمت پدافندی، مشغول نبرد شد.

« هدف من از رفتن به جبهه، دفاع از دین اسلام و پیروی از امر ولایت فقیه و امام بزرگوار و همچنین دفاع از وطن اسلامی در جبهه های حق علیه باطل می باشد و تا آخرین قطره خونی که در بدن دارم از این آب و خاک و اسلام عزیز دفاع خواهم کرد به عنوان برادر کوچکتر سفارش می کنم که در راه اسلام از جان و مال و فرزند خود کوچکترین دریغی نفرمائید و وحدت کلمه خود را حفظ کنید.

پس از اخذ دیپلم، وارد دانشگاه تبریز شد و در کنار تحصیل برحسب وظیفه و داوطلبانه، وارد کارگاه مهارت سازی وابسته به سپاه پاسداران تبریز شد و کار خود را با ساختن قطعاتِ یدکی لوازم نظامیِ مورد نیاز جبهه،شروع نمود. او در مدت کوتاهی دراین کارگاه با تلاش شبانه روزی و لیاقت و کاردانی که از خود نشان داده بود بعنوان فرد نمونه معرفی گردید و مسئولیت خط تولیدی کارگاه به وی سپرده شد. مسئولین دانشگاه، او را فردی مبارز و خستگی ناپذیر می دانستند و می گفتند او حتی به جای دوستانش در کارگاه کار می کرد و از نظر اخلاقی در حد اعلاء بود.

از آنجائیکه که به کار و فعالیت علاقه داشت، هرگز حاضر نبود یک لحظه از فرصتهای خود را به بطالت بگذراند و حتی هنگامی که مشغول به تحصیل بود در بین تعطیلات ترم­هایش کاری برای خود پیدا می کرد هیچگاه متانت و تواضع خود را کنار نگذاشت. در زمان تحصیل، از تبریز تماس گرفت و گفت که من امتحان دارم و تا یک ماه نمی توانم تماس بگیرم. بعد از شهادت، دوستانش گفتند که در این یک ماه، شیرزاد از طرف دانشگاه به جبهه رفته بود.

وی در شامگاه بیست و هفتمِ دیماه سال ۶۵ ، در حالیکه مشغول ساختن قطعات یدکی لوازم نظامی مورد نیاز جبهه بود، براثر بمباران هواپیمای عراقی، بهمراه ۲۱ نفر از دانشجویان و دوستانش به شهادت رسید.

ایشان در زمینه ورزشِ کشتی و دوچرخه سواری فعالیت داشت و همچنین آثاری در زمینه های طراحی و ساخت ابزار از وی باقی مانده است.

« شهید شریفی همواره ما را به سه موضوع مهم سفارش می کرد: ۱- خواندن نماز به موقع ۲- رعایت حجاب اسلامی  ۳- رعایت حقوق دیگران (حق الناس) »

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین