جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

افتتاح پروژه بازار روز از روز شنبه/ارسال حکم تخلیه تا روز دوشنبه!

میلاد لارستان: در پی بالاگرفتن حاشیه های انتقال بازار روز شهر لار به مکان جدیدالتأسیس و اعتراض گروهی از کسبه این بازار به روند جریانات رخداده، خبرنگار میلاد لارستان پس از کسب اطلاعات از چند نفر شاغلان کنونی در بازار روز جهت حل گوشه هایی از مسئله گفت و گویی را با جهانشاه طلوعی سرمایه گذار این طرح ترتیب داده است که عین مطلب در زیر می آید:

میلاد لارستان: در پی بالاگرفتن حاشیه های انتقال بازار روز شهر لار به مکان جدیدالتأسیس و اعتراض گروهی از کسبه این بازار به روند جریانات رخداده، خبرنگار میلاد لارستان پس از کسب اطلاعات از چند نفر شاغلان کنونی در بازار روز جهت حل گوشه هایی از مسئله گفت و گویی را با جهانشاه طلوعی سرمایه گذار این طرح ترتیب داده است که عین مطلب در زیر می آید:

زیربنای ۴ هزار متری با ۱۱۶ دهانه مغازه در بازار روز جدید شهر لار

این سرمایه گذار با بیان اینکه بازار روز جدید شهر لار با نام «بازار قدمگاه» در زمینی اوقافی با متراژ ۲ هزار و ۵۸۰ متر مربع زیربنا احداث شده است، اظهار داشت: با احتساب طبقه فوقانی موجود در هر مغازه، مجموع زیربنای این پروژه بزرگ به ۴ هزار متر می رسد.

وی با اشاره به اینکه بازار جدید عرضه میوه و تره بار شهر لار دارای بیش از ۳ هزار متر پارکینگ است که در غرب بازار یک راه به خیابان اطراف بازار و در سمت دیگر به خروجی خیابان فاطمیه منتهی می شود، افزود: در مجموع این پروژه دارای ۱۱۶ مغازه است که ۱۶ مغازه آن در بیرون و ۹۷ مغازه در داخل قرار دارد.

طلوعی بیان کرد: مغازه های بازار روز جدید شهر لار از حداقل ۱۸ متر شروع و تا حداکثر ۱۱۰ متر است.

۱۱۹ غرفه فعال و ۷ غرفه سیار در بازار روز کنونی شهر لار

وی با بیان اینکه بازار روز کنونی شهر لار دارای ۱۱۹ غرفه فعال و ۷ غرفه سیار است، تصریح کرد: برای واگذاری مغازه ها ۳ فراخوان کتبی از سوی شهرداری لار در روزنامه میلاد لارستان و همچنین در محل بازار صادر شد که در طی این سه مرحله از مجموع بیش از ۱۲۰ غرفه دار، فقط ۳۵ نفر حاضر به معامله شدند.

این سرمایه گذار ادامه داد: از ۳۵ نفر متقاضی خرید مغازه ها، هر کدام مبلغ ۵۰ میلیون بصورت اقساطی پرداخت کرده اند که بجز تعداد معدودی از آنها مابقی تا این تاریخ تسویه حساب کرده اند و افرادی که تمکن مالی نداشتند با واگذاری قطعه زمینی حاضر به معامله شده اند.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تذکرات شفاهی و برگزاری جلسات متعدد از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر لار هیچ یک از کسبه بازار حاضر به خرید مغازه ها نشدند، یادآور شد: پیش از آغاز ساخت این پروژه، جمعی از کسبه بازار با طرح و نقشه مخالفت کردند و پس از انجام تغییرات در آن بازهم آنها اصرار بر عدم اجرای این پروژه داشتند.

طلوعی با اشاره به اینکه پس از ساخت پروژه بنا به تصمیم شهرداری لار حتی با توجه به عدم استقبال کسبه بازار طبق قانون می بایست بازار کنونی بازار روز تخلیه می شد، افزود: با اینکه کسبه شاغل در بازار روز هیچ حقی برای در اولویت خرید قرار گرفتن این مغازه ها نداشتند، بنا به اصرار معتمدین و مسئولین ما حق و اولویت خرید مغازه ها بدلیل عدم تمکن مالی و زحمات چندساله را به بازاریان واگذار کردیم.

وی با اشاره به اینکه طبق صدور ۴ رأی از شعبه شماره ۲ دادگاه لار، کسبه بازار روز هیچ حقی از سرقفلی و حق کسب و پیشه نمی برند، تصریح کرد: در جلسه ای که با حضور شهردرای، شورای شهر، حوزه علمیه و سیدحسن آیت اللهی برگزار و بر عدم تمکن مالی این افراد تأکید شد، در این جلسه حاضر به تخفیف ۴۰ میلیون تومانی شدم و قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی هر مغازه را به ۱۱۰ میلیون تومان کاهش دادم.

افتتاح پروژه بازار روز از روز شنبه!

این سرمایه گذار با بیان اینکه پس از آن جلسات متعددی برگزار شد که در پایان با فشار شهرداری و شورای اسلامی شهر لار تصمیم به فروش هر دهانه مغازه به قیمت ۵۵ میلیون تومان با اقساط ۶ ساله گرفتم، گفت: بازار روز جدید شهر لار از شنبه دوم بهمن ماه سال جاری کار خود را با حضور ۷۰ کسبه آغاز می کند.

وی بیان کرد: تعداد ۱۳ باب از مغازه های بازار جدید به افراد غیر از کسبه بازار روز واگذار شده است که بنا به رایزنی های صورت گرفته، ۸ باب از این مغازه ها به کسبه کنونی بازار اجاره داده شده است.

ارسال حکم تخلیه تا روز دوشنبه!

طلوعی با اشاره به اینکه برای ۲۰ نفر از کسبه بازار روز کنونی حکم تخلیه در دادگاه تجدیدنظر صادر و تأیید شده است، خاطر نشان کرد: شهرداری لار تقاضای اجرا نموده و تا دوشنبه اجراییه حکم تخلیه به این ۲۰ نفر ابلاغ می شود.

وی یادآور شد: حکم سایر افراد نیز در دادگاه لار صادر شده و اکنون در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد و به محض صدور به افراد مورد نظر ابلاغ می شود.

طلوعی با بیان اینکه دغدغه بنده جلوگیری از بیکار شدن افراد شاغل در بازار روز است و دلیل اصلی موافقت با واگذاری مغازه ها با قیمت بسیار کم نیز همین موضوع است، ادامه داد: همین قضیه باعث ضرر ۲۶۷ میلیون تومانی ام در این پروژه شده است.

۱۳ مغازه خیابان اصلی به اداره اوقاف تعلق دارد!

وی با اشاره به اینکه ۱۳ باب از مغازه های بازار روز جدید شهر لار سهم اداره اوقاف و امور خیریه لارستان است، گفت: ۸ مغازه در خیابان اصلی و ۵ مغازه در کنار خیابان از درب پشت متعلق به این اداره است.

طلوعی درباره تکلیف افرادی که موفق به خرید مغازه نشده اند، یادآور شد: ۱۶ نفر از این افراد علی رغم درخواستهای متعدد حاضر به خریداری مغازه ها نشدند و ۴۰ نفر دیگر نیز در جاهای مختلف مثل میدان بار مرکزی، خارج از کشور یا در شهرهای اطراف مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: در مورد ۱۶  نفر هم صحبت شده که برای آنها هم کاری انجام بگیرد اما آنها قبول نکرده اند و گفتند در صورتی که برای آنهایی که خارج از کشور هستند و در میدان مرکزی  و بقیه جاها شاغل هستند مغازه درست شود  حاضرند همکاری کند و این امکان ندارد.

فروش مغازه های ۵۵ میلیون تومانی به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان!!!

وی درباره نحوه واگذاری مغازه ها، گفت: با توجه به وضعیت فعلی، زمان مراجعه، شغل و توانایی افراد قرعه کشی و مغازه ها تخصیص داده شد.

این سرمایه گذار با ابراز تأسف از اینکه ۲ نفر از کسانی که مغازه ها را به قیمت ۵۵ تومان با اقساط  ۶ ساله  خریده اند این مغازه ها را به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان فروخته اند، افزود: همانگونه که در قسمتهای قبل گفته شد، با توجه به وضعیت مالی کسبه هر دهانه مغازه فقط با قیمت ۵۵ میلیون تومان با اقساط ۶ ساله یعنی پرداخت ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان واگذار شده که بر اساس شنیده ها برخی از کسبه این مغازه ها را به قیمت ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان اجاره داده اند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “افتتاح پروژه بازار روز از روز شنبه/ارسال حکم تخلیه تا روز دوشنبه!”

  1. لاری گفت:

    همش تقصیر شهرداری است…طلوعی به خاطر منافع خودش هر کاری که از دستش بر بیاد داره انجام می ده و شهرداری هم پشتش ایستاده که باعث بسی تاسفه…

    این هم از جک امروز؛
    (همین قضیه باعث ضرر ۲۶۷ میلیون تومانی ام در این پروژه شده است.)

  2. ناشناس گفت:

    خبرنگار محترم میلاد حرفهای یکطرفه طلوعی را باور نکن. خیلی ادعاهای واهی کرده. خیلی بی انصافه

  3. ناشناس گفت:

    ماشااله به کسبه. حکم تخلیه که نتونستی بگیری هیچ خیلی ها هم برگشتن به بازار قدیمی. چیزی که بناش با ظلم باشه پا نمیگیره

  4. ناشناس گفت:

    باسلام باتوجه به صحبت های استاد طلوعی ومحبتی که به کسبه داشتند حاضربه انتقال نشدند وانتظار مغازه رایگان خیال واهی است.باید به قضایا مسلط باشیم بعد اظهار نظر کنیم

  5. ناشناس گفت:

    منم با لاری موافقم اگر اقای طلوعی همین سرمایه گذاری را در شهر عقلا انجام میداد الان این همه گرفتاری از دست نادانان نداشت ا

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین