جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اقدام جالب نمایندگان هرمزگان در صحن مجلس

در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی هر ۵ نماینده استان به هنگام نطق جباری با حضور در بخش جلویی محل ایراد نطق های میان دستور مجلس پارچه نوشته…

در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی هر ۵ نماینده استان به هنگام نطق جباری با حضور در بخش جلویی محل ایراد نطق های میان دستور مجلس پارچه نوشته مردم شهرستان پارسیان و روستاهای غربی استان در مخالفت با مسئله انتزاع را به همگان نشان دادند.

 

جباری در حالی که دفترچه و پارچه نوشته ای را نشان می داد، خطاب به دکتر روحانی و وزیر کشور گفت: این پارچه نوشته و دفترچه غمناک مردم شهرستان پارسیان استان هرمزگان است. این دفترچه غم نامه رنج دل مردم عزیر شهرستان پارسیان و تمامی اهالی ۵ روستا است که روزهای آخر دولت گذشته مصوب گردید که از هرمزگان انتزاع گردد و مردم به نشانه اعتراض تهیه کرده اند.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از جنوب ایران این موضوع تاثیر کم سابقه ای در میان دیگر نمایندگان مجلس داشته و به نظر می رسد می تواند گامی مهم در راستای نشان دادن مخالفت مردم استان با این مصوبه باشد. از سوی دیگر نمایندگان استان با این اقدام نشان دادند که بر سر مصالح و منافع استان و خواست مردم متحد و همدل هستند.

احمد جباری به نمایندگی از دیگر نمایندگان استان نیز در نطق خود خواستار لغو کامل مصوبه انتزاع شد.

نماینده غرب هرمزگان در بخش مهمی از اظهارات خود خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: دولت شما بر اساس شعار محوری و کلید تدبیر و امید پایه ریزی شد و الحمد الله تا امروز برکات فراوانی از این شعار کلیدی به همراه داشته است، کجای مصوبه عجولانه و غیرکارشناسی واپسین روزهای دولت گذشته که تضییع حقوق مردم هرمزگان می باشد با تدبیر و امید دولت شما سنخیت دارد؟ طرحی که دو سال  است موجب سرخوردگی و نگرانی مردم هرمزگان شده است.

وی ادامه داد: مردم هرمزگان با هر زبان و گویش و مذهب و قومی که باشند مصداق عینی همدلی و همزبانی با نظام اسلامی و ولایت و رهبری خویش بوده و هستند و خواهند بود. اجازه ندهید که چنین اقداماتی باعث بروز تنش و اختلافات قومی و مذهبی در منطقه گردد. لذا خواستار لغو کامل این مصوبه تحت عنوان انتزاع می باشم که در نطق های مختلف بنده و همکارانم آن را خواستار شده ایم.

وی افزود: مردم شریف هرمزگان انتظار دارند که با جایگزینی راه حل های مشخص و وحدت آفرین که تامین کننده امنیت ملی و استحکام بخش بافت و ترکیب جمعیتی منطقه می باشد، نگرانی مردم بر طرف شود. البته از رئیس جمهور محترم که با اظهاراتشان پاره از نگرانی های مردم را برطرف کردند، تشکر می کنم و امیدواریم اجرای هر بسته پیشنهادی در این خصوص ابتدا با لغو کامل مصوبه انتزاع صورت گیرد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین