جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

توقف بیمارستان جویم در ایستگاه آخر/ انتظار مردم ۶ ساله شد

میلاد لارستان: بیمارستان جویم در دور دوم سفرهای رئیس جمهور سابق به تصویب رسیده است اما بهره‎برداری این بیمارستان در ایستگاه آخر متوقف شده است.

 بیمارستان جویم در دور دوم سفرهای رئیس جمهور سابق به تصویب رسیده است اما بهره‎برداری این بیمارستان در ایستگاه آخر متوقف شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، «فاصله ۱۱۰ کیلومتری جویم تا لار و قرار گرفتن این شهر در مجاورت جاده اصلی شیراز – بندرعباس  برخورداری از امکانات بیمارستانی را برای این شهر ایجاب می‎کند اما با وجود همه تلاش‎ها هنوز مردم جویم از داشتن بیمارستان محروم هستند» این سخن عبدالمجید محمدی رئیس شورای شهر جویم در گفت‎وگو با تسنیم است.

به گفته وی جویم  یکی از کهن‎ترین بخش‎های کشور است اما پس از گذشت سال‎ها مردم این شهر در محرومیت به سر می‎برند و از داشتن یک بیمارستان محروم هستند، مردم این شهر برای دریافت خدمات درمانی تنها یک درمانگاه شبانه‎روزی دارند که امکانات بستری شدن ندارد و در صورتی که نیاز به بیمارستان باشد مردم باید فاصله ۱۱۰ کیلومتری تا لار را طی کنند.

این امر در حالی است که در دور دوم سفرهای رئیس جمهور سابق احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهر به تصویب رسیده و خرداد امسال رامین اقتداری، معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان گفته است میزان ضریب اشغال تخت‌ها در تنها بیمارستان شهر لار در برخی روزها بیش از ۱۰۰ درصد است و باید برای افزایش تخت‌های بیمارستانی در این شهر چاره‌ای اندیشیده شود.

وی در همان تاریخ در نشست خبری از اتمام ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی جویم خبر داده و گفته بود بنا به پیگیری‌های دانشکده علوم پزشکی لارستان، مراحل مجوز پروانه بهره‌برداری در حال انجام است.

بنا به گفته‎های رئیس شورای شهر جویم این بیمارستان ابتدا یک مرکز درمانی ۱۰ تخته بوده که با توجه به جمعیت، گستردگی منطقه، نزدیکی به جاده اصلی و دور بودن از مرکز شهرستان به ۳۲ تخت ارتقا یافته و با وجود اینکه بخش اعظم کار انجام شده اما هنوز به بهره‎برداری نرسیده است.

فضای بیمارستان باید گسترش یابد

محمدی علت اصلی تاخیر در بهره‎برداری را کمبود فضای بیمارستان می‎داند و می‎گوید: ساختمان بیمارستان متناسب با ۳۲ تخت نیست و باید ۱۶ هزار متر افزایش زیربنا داشته باشد که نقشه آن از تهران آمده و با اضافه کردن یک طبقه به ساختمان و اضافه کردن یک قسمت در پشت ساختمان کنونی مشکل برطرف می‎شود.

به گفته وی برای تکمیل و تجهیز بیمارستان باید ردیف بودجه در بودجه ۹۶ دیده شود و سازمان برنامه و بودجه، بودجه لازم را اختصاص دهد که این امر زمان‎بر است و روند بهره‎برداری از بیمارستان را به تاخیر می‎اندازد. رئیس شورای شهر جویم پیشنهاد می‎کند که بخشی از بودجه شهرستان یا استان برای تکمیل بیمارستان و متوقف نشدن پروژه اختصاص داده شود.

گلایه‎مندی فرماندار از تأخیر چندساله بهره‎برداری بیمارستان جویم

چندی پیش جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان نیز با گلایه‎مندی از تأخیر چندساله برای به بهره‎برداری نرسیدن بیمارستان جویم گفته است تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای بیمارستان جویم هزینه شده است که از این مبلغ ۷ میلیارد ریال در سال ۹۵ به آن اختصاص یافته است.

به گفته وی پروژه در فاز نخست ۹۰ در صد پیشرفت فیزیکی  دارد که برای ساخت ۵ هزار متر مربع باقی مانده بیمارستان جویم نیاز به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

اهمیت تکمیل این بیمارستان زمانی جدی‎تر می‎شود که بنا به گفته محمدی این بیمارستان علاوه بر خدمات‎دهی به جمعیت ۴۰ هزار نفری جویم می‎تواند روستاها و مردم عشایر اطراف را نیز پوشش دهد که جمعیتی بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر می‎شود.

علوم پزشکی شیراز خود را کنار نکشد

رئیس شورای شهر جویم به تجهیز این بیمارستان نیز اشاره می‎کند و می‎گوید: تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان برای تجهیز هزینه شده که برای کامل شدن آن به بودجه بیشتری نیاز است که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه بتواند به مردم جویم کمک کند. به گفته وی از آنجا که این بیمارستان تحت نظر دانشکده علوم پزشکی لار است، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحث تکمیل و تجهیز ورود نکرده است.

بنا به گفته بسیاری از مسئولان وزارت بهداشت سرانه برخورداری از تخت بیمارستانی در کشور هر هزار نفر یک تخت است، هرچند این میزان از استانداردهای جهانی پایین‎تر است اما در برخی از شهرهای استان فارس همین میزان نیز دیده نشده که جویم تنها نمونه کوچکی از این استان پهناور است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین