شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

بهره مندی بیش از 99 درصد نقاط شهر ی فارس از نعمت گاز

میلاد لارستان: مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از بهره‌برداری از ۳۰۹ پروژه گازرسانی در استان فارس با اعتبار بیش از ۳.۸ هزار میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد و گفت: ۹۹٫۴ درصد خانوارهای شهری از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

 مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از بهره‌برداری از ۳۰۹ پروژه گازرسانی در استان فارس با اعتبار بیش از ۳.۸ هزار میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد و گفت: ۹۹٫۴ درصد خانوارهای شهری از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، هوشنگ محمدی در نشست خبری از بهره‌برداری از ۳۰۹ پروژه گازی در استان فارس با اعتبار بیش از ۳٫۸ هزار میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: کلنگ‌زنی این پروژه‌ها مربوط به هفته دولت امسال بوده که هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی اجرای ۸ خط انتقال و تغذیه، گازرسانی به ۴۴ واحد صنعتی، ۲۵۴ روستا و ۳ شهر در استان فارس را از جمله این پروژه‌ها عنوان و بیان کرد: در حال حاضر ۸۵۶ هزار خانوار شهری و ۳۸۸ خانوار روستایی استان فارس از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰۰ هزار انشعاب گاز، معادل ۶٫۴ درصد کل انشعاب‌های کشور، در استان فارس نصب شده است عنوان کرد: از ۱۰۴ شهر استان فارس تنها ۱۵ شهر از نعمت گاز برخوردار نیست که عملیات گازرسانی به ۴ شهر در حال اجرا و ۱۱ شهر نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی با بیان اینکه ۹۹٫۴ درصد خانوارهای شهری و ۶۲٫۴ جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند گفت: یک هزار و ۱۸۹ روستا در استان فارس فاقد گاز طبیعی است که از این تعداد ۲۰۲ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار، ۲۲۵ روستا در مرحله اجرا و ۱۲۲ روستا نیز در مرحله مطالعه قرار دارند.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر در استان فارس ۷۵۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی در حال اجرا است افزود: ۳۵۰ میلیارد تومان نیز اعتبار جاری برای امسال پیش‌بینی شده که این اعتبار در نگهداشت و حفاظت شبکه‌ها و تجهیزات موجود هزینه می‌شود و صرف حقوق و دستمزد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون زمینه همکاری ۱۸ شرکت در قالب قراردادهای فاینانس، با شرکت گاز استان فارس فراهم شده است اظهار داشت: با این قراردادها زمینه جذب بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه از بخش خصوصی به پروژه‌های شرکت گاز فراهم شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین